anoppini mun....tahallaanko tekee kun muutenkin huonot välit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ujo sanomaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ujo sanomaan

Vieras
ihmettelen vaan kun mun anoppi ostelee lapsille lahjoiksi vaatteita ja jättää niihin hintalaput paikoilleen.

tyttöni sai 4v lahjaksi anopilta ulkohousut ja paidan johon hän oli jättänyt hintalaput (selitteli minulle että jätin hintalaput että voi käydä vaihtamassa jos ei mahdu) ihmettelemään jäin vaan että eikös silloin kuitti pitäisi olla,mutten sanonut mitään.

poikani täytti 2v ja anoppi laittoi taas pakettia postissa..poika sai housut ja paidan (tyttöjen paita kun kimalteita ja muotoon ommeltu). en tiedä mitä tahtoi sillä kertoa.

tyttäreni täyttäessä 5v elokuussa oli anoppi taas ostanut tytölleni ulkopuvun jossa oli hintalaput paikoillaan ja näkyi kun oli ottanut tarjouslapun pois siis siin oli se liima,mut oli normaalihinnan jättänny. sitten oli ostanut shortsipuvun ja siinäkin hintalaput paikoillaan ja repinyt tarjouslapun pois ja kokoa 100cm ja tyttäreni on 104cm(anoppi on tietoinen pituudesta kun on kysynyt moneen otteeseen).

poikani täytti 3v ja anoppi oli laittanut paketin postissa...oli etsinyt jostain vintiltä vuodelta 1995 mieheni entisen pahvipussin jonka mieheni oli joskus lapsena saanut kummeiltaan oli anoppi vaan laittanut uuden lapun nimen päälle ja tarroja liimannut lähettäjä kohtaan ja postimerkkirivin päälle...heh heh...laitoin sen heti talteen pojalleni (antiikkia,antiikkia...hehheh) pojan vaatteissa kans oli hintalaput paikoillaan ja tarjouslaput oikein varovasti revitty pois. ja tyttöjen onnittelukortti oli kans paketissa.

en tiedä mitä tahtoo anoppi noilla hintalappujen repimisellä ja normihintojen jättämisellä sanoa...minusta jotenkin naurettavaa.

kertokaa te mielipiteenne? kun minua tämä hiukan loukkaa..ja ehkä olen sitten nipottajakin.

Toisi oudolta kuulostaa..ei taida olla ihan kaikki kotona sillä rouvalla. Kuulostaa myös siltä, että anoppi ikäänkuin suosisi tyttöjä ja haluaisi myös nuoremman lapsen olevan tyttö.

En ymmärrä ongelmaa jos vaatteet on aina käyttökelpoisia, niin mitä väliä sillä että ostaa tarjouksesta. Ja jospa se anoppi vaan yrittää sinua vakuuttaa että hän laittaa paljon rahaa lapsiin.. en tiedä. Olisin onnellinen jos edes ostaa niitä vaatteita lapsille, meillä ei osta oikein kukaan.

No on vähän ihmeellistä....
Mä ostan kylla lastenlapsille aika paljon vaatteita jos tiedän että on tarvis mutta kyllä mä nyt hinnan otan pois!! Muut laput saatan jättää että vanhemmat tietää alkuperän ja saa hoitohjeet ym.
Olisikohan tossa joku pätemisen tarve? Jos anoppi kuvittelee että te arvostatte häntä sen mukaan kuinka kallista hän ostaa?

joko olet loppu ikäsi liian ujo sanomaan ja jurputat täällä TAI sitten sanot suoraan mitä olet mieltä ja jäätte ehkä sitten ilman vaatteita ja hintalappuja) TAI sitten lakkaat vinkumasta ja otat vaatteet ilolla vastaan. Lahjahevosista puhutaan kaikenlaista.

Alkuperäinen kirjoittaja caysa:
No on vähän ihmeellistä....
Mä ostan kylla lastenlapsille aika paljon vaatteita jos tiedän että on tarvis mutta kyllä mä nyt hinnan otan pois!! Muut laput saatan jättää että vanhemmat tietää alkuperän ja saa hoitohjeet ym.
Olisikohan tossa joku pätemisen tarve? Jos anoppi kuvittelee että te arvostatte häntä sen mukaan kuinka kallista hän ostaa?

Näin minäkin luulen. Ei kehtaa antaa tarjouksesta ostettuja vaatteita, mutta haluaa kuitenkin pitää ne alkuperäiset hintalaput paikoillaan, jotta varmasti tiedätte minkä arvoisia vaatteet ovat :) Mä en osais loukkaantua tuosta, musta toi on vaan vähän huvittavaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja No huh:
Ei siinä mitään vikaa ole, että ostaa tarjouksesta. mutta noi muut jutut...

en minäkään pahastuisi vaikka tarjouksista olisi ostanutki sillä ostan itsekkin lapsille tarjous vaatteeita. mutta ihmettelen vaan miksi se ne repii pois ja yleensäkkin jättää sitten ne normaalihinnat.

Kyllä munkin anoppi ostaa lapsille vaatteita ja jättää välillä niihin hintalaput kiinni, justiinsa siksi jos tarvitseekin vaihtaa kokoa. Tosin sanoo sitten että kuittikin on tallella.
Eikä hän kyllä ota tarjouslappuja pois, vaan antaa olla vaan siinä ja sanoo, katso miten halvalla sain!

Kenties sun anoppisi ottaa tarjoushinnat pois, koska ei halua että luulet häntä pihiksi? Ei tuossa sun kertomassa mun mielestä mitään hirveän outoa ollut. Voihan olla ettei ihan oikeasti muista lapsen kokoa jos tulee liian pientä vaatetta. Minkä ikäinen anoppisi on?

Alkuperäinen kirjoittaja ujo sanomaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mä en tajunnut tota pahvipussi juttua. lahjaksi pahvipussi?

siis tarkoitin sita paperipussia...se ol oikein kellastunut ja likainen.

niin mutta miksi anoppi antoi sellaisen lahjaksi? ja miksi miehen kummit olivat antaneet sen joskus aiemmin?

vai tarkoitatko että anoppi lähetti lahjan siinä pussissa? siinä ei kyllä ole mitään pahaa, mäkin kierrätän vanhoja kirjekuoria ja muita pakkausmateriaaleja.

Muusta en osaa sanoa, enkä ota kantaa.. Mutta hintalaput jättää paikoilleen varmaan, siksi kun jossain on hänelle sanottu, että vaihtaa saa, jos laput on paikoillaan. Näin ainakin mulle on sanottu mm seppälässä. Kivahan se on lahjat antaa hintoineen.. Mutta selviäähän se hinta vaihtajalle joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä munkin anoppi ostaa lapsille vaatteita ja jättää välillä niihin hintalaput kiinni, justiinsa siksi jos tarvitseekin vaihtaa kokoa. Tosin sanoo sitten että kuittikin on tallella.
Eikä hän kyllä ota tarjouslappuja pois, vaan antaa olla vaan siinä ja sanoo, katso miten halvalla sain!

Kenties sun anoppisi ottaa tarjoushinnat pois, koska ei halua että luulet häntä pihiksi? Ei tuossa sun kertomassa mun mielestä mitään hirveän outoa ollut. Voihan olla ettei ihan oikeasti muista lapsen kokoa jos tulee liian pientä vaatetta. Minkä ikäinen anoppisi on?

anopilla on ikää 48v.

Yhteistyössä