Anoppi yrittää hukuttaa meidät tavaraan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minni

Vieras
Anoppi kantaa meille kaksin käsin vanhoja astioita, vaatteita, leluja...kaikkea mahollista roinaa. Ainoa noista mikä jää tähän taloon on lastenvaatteet. Kaiken muun mä roudaan kirppikselle sillä siunaaman hetkellä kun anopin perävalot näkyy...

Ennen me vietiin niitä miehen kans vaivihkaa takas anoppilaan, mut se toi ne taas meille! Ei muistanu jo kertaalleen antaneensa :-D

Mutta pitäiskö mun vaan kiltisti tunkee kaikki kaappeihin pölyttymään ja viemään tilaa..astiakaapin kun avais niin sais mukivyöryn päällensä.

Tuoko teidän anoppi teille hyvää hyvyyttään tavaraa, mitä ette todellakaan tarvi, voi käyttää? Mitä niille teette?

Ei tämä minun mielestäni ole mikään anopin haukkumaketju.

Mutta joka tapauksessa tiedän tunteen, sillä mummoni on aina työntänyt kaikenlaista turhaa mukaan, enkä ole raaskinut edes sen kummemmin estellä. Roskiin ja kirpparille olen joutunut niitä tavaroita laittamaan, mutta olen päässyt kuitenkin vähemmällä kuin loukkaamalla vanhan, hyväntahtoisen ihmisen tunteita. Pääseepähän mummonikin eroon turhasta roinasta siinä samalla.

Mä saan äidiltä kivojakin juttuja usein.. ( joka viikko ) mutta saan myös esim. lapin tuliaisina taas yhden turhan pehmolelun, 2 MUOVI kuksaa ( aargh ). Olen sanonut etten kaipaa yhtään astioita, pehmoleluja tai roinaa talooni. Mutta kun se halvalla löytää ja PAKKO ostaa meille. Kuten sanottua. .. saan silti myös kivoja juttuja kuten nättejä koruja ym.
Olen joskus nostanut ihan tappelun kaikesta roinasta ja äiti on aidosti loukkaantunut. Silloin ymmärsin että parempi vain sanoa kiitos ja koittaa keksiä tavaralle jotain käyttöä ja sitten varastoon mietintää varten jos ei muuta. Pois en anna vaikka moni sitä ehdottelee. Paitsi viime jouluna annoin suklaita ja koristeita pois täällä palstalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onpa taas ihan turhasta aloitettu anoppien haukkumaketju:(

En mä ketään hauku! Hyvää hyvyyttään se niitä tavaroita tuo, sanoinhan sen? Mua vaan harmittaa hirveästi kun joudun viedä kirpparille annettua tavaraa. Ei vaan oo mitään mahdollisuutta säilyttää kaikkea. Ja joo, olen kyllä sanonut anopille ettei tarvita mitään ja ei saa tuoda. Se kuuli sen niin, etten kehtaisi ottaa häneltä vastaan, vaikka tarvisinkin!?

Jos sanominen ei auta, eikä "Ei kiitos" mene perille, niin käy tuomiset läpi heti kun ne teidän ovellenne ilmaantuvat. Sitten pakkaa turhat anopin takakonttiin.
Toista tämä tarvittaessa vaikka 170kertaa, luulisi että joskus vielä menee perille.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Jos sanominen ei auta, eikä "Ei kiitos" mene perille, niin käy tuomiset läpi heti kun ne teidän ovellenne ilmaantuvat. Sitten pakkaa turhat anopin takakonttiin.
Toista tämä tarvittaessa vaikka 170kertaa, luulisi että joskus vielä menee perille.

En mä kehtaa :D En millään...katon vaan kauhuissani verhon raosta että kuinka monta pahvilaatikkoa anopilla on tällä kertaa mukana.

Mies sen sijaan yrittää tunkea mukaan sille tavaraa kun on kotiin lähdössä, mutta anoppi sanoo vaan että kenellekkäs hän näitä antaa jos ei oman poikansa perheelle. Luulee siis oikeasti ettei vaan millään kehdata ottaa...voi ei.

Mä jatkan kirpalle viemistä niin kukaan ei loukkaannu.

Minä olen juuri tälläinen äiti ja anoppi, joka tunkee roinansa lapsilleen, mutta ajatus on kyllä olevinaan kaunis, koska nuorilla ei ole varaa hankkia kaikkea heti, mutta en sitten ole varma mitä he ajattelevat??

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä olen juuri tälläinen äiti ja anoppi, joka tunkee roinansa lapsilleen, mutta ajatus on kyllä olevinaan kaunis, koska nuorilla ei ole varaa hankkia kaikkea heti, mutta en sitten ole varma mitä he ajattelevat??

Ihan ymmärrettävää antaa nuorille joilla ei ole mitään, mutta kun me ei olla enää niin nuoria, vaan työssäkäyviä aikuisia :)

Ihan ymmärrettävää antaa nuorille joilla ei ole mitään, mutta kun me ei olla enää niin nuoria, vaan työssäkäyviä aikuisia :)

täällä myös sama juttu, ei olla enää niin nuoria, kaikkea on kaapeissa, silti pitää antaa verhoja, astioita, kaikkea mitä ei todellakaan tarvita. Ongelma vain on siinä että mies on äitinsä puolella ja rahtaa mielellään niitä tavaroita tänne, minua tilanne ärsyttää todella. Miehelle olen sanonut monesti ei mene perille, eikun kantaa niitä tänne, kaapit pullollaan kaikkea. Äidilleen ei kuulemma uskalla sanoa asiasta ettei hän vain nyt sattuisi loukkaantumaan. :/

Ex-anoppi kuormittaa meän kaapit, ei nykyinen. Tosin hillinnyt viimeisen vuoden aikana, oisko jo menny perille. Ihan ruokakassejakin tuo. Meillä on erilaiset ruokatottumukset ja jollekkin hyvää ruokaakin menee hukkaan. Lelukrääsää lapselle tuo, lapsi on jo niin tottunu ettei osaa arvostaa enää mitään. Paitsi yleensä mun hankkimia kyllä, kun lapseni tuntien osaan valita juuri sen oikean ;)

Ja sama, että harmittaa se turha tavaramäärä ja rahamäärä (kun vasitusti meille ostaa vielä) jonka voisi käyttää oikeesti hyödyllisiinkin juttuihin! Mutta jossain perheissä rakkaus näytetään rahalla...

Yhteistyössä