Anoppi sairastui masennukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä tehdä

Vieras
...vaikka söi masennuslääkkeitä.
Edellisen kerran oli ihan suljetulla hoidossa,olisikohan ollut vain n.kuukauden..masennus johtui avioerosta.Olisikohan siitä aikaa n.6 vuotta.
Siitä lähtien on syönyt masennuslääkkeitä,paitsi viime kesänä kokeili pitää taukoa vähän aikaa.
Nyt joutui pahaan velkakierteeseen,oli aivan superpirteä kunnes eilen romahti.Samat merkit näkyvissä kuin viimeksi,mutta nyt pystyy toimimaan hiukan paremmin.
Mitä tehdä? Päivystykseen ensi viikolla?
Yritän hänen velkojiaan saada kiinni ja sopia maksuaikaa. Se ei kuitenkaan luultavasti riitä,kun masennuksen merkit olivat aika selvät? vastaa kyllä puhelimeen kun soitan,ääni on jotenkin erilainen kuin ennen.

Siis anteeksi mitä,huono miniä?
haista kuule pitkä pas*a. Pyydä vaikka miestäsi tavaamaan tuo kirjoittamani teksti,siellä lukee rahavaikeuksista.
Kiva murehtia tappaako toinen itsensä vai ei.
En tiedä mitä tarkoittaa tuo bipolaarinen.
On ´sovittu´ että jos olo ei helpota niin ensi viikolla vien lääkäriin. En kuitenkaan tiedä voinko luottaa hänen arvostelukykyynsä,enkä oikein voi aikuista ihmistä pakottaakaan.
Jospa alkaakin teeskennellä normaalia tms...

Kuulostaa todellakin bipolaariselta, eli maanis-depressiivinen. Siihen voi liittyä tuollainen maaninen vaihe, jolloin velkaantuu ( Yksi läheinen osteli kaikenlaista) ja sitten tulee masennus..
Joten eiköhän anopillesi tarvittaisi oikea lääkitys? Kai jo sairaalassa sen tietävät? Alkakaa vahtia sitä rahankäyttöä ainakin.

Minusta on outoa että alkuun nuo lääkkeet olivat hyvät. Nyt viimeiset puoli vuotta on tuhlannut rahansa ja tehnyt myös rikoksen saadakseen rahaa. Tilanne on siis oikeasti vakava. Mutta selvisi meille vasta nyt.
Nyt muistan hänen puhuneen joskus kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä.

Huisi hippu:on tavallaan toimintakyvytön nyt.Ei varmaankaan lähde autonrattiin itse ym.
Oli tänään siivonnut kuitenkin että ei nyt pelkästään makaa tai muuta..
Luulen että pelkää kuitenkin sitä suljetulle joutumista ja voisi yrittää teeskennellä normaalia.
Vienkö ´väkisin´ lääkäriin?

Huisi hippu:on tavallaan toimintakyvytön nyt.Ei varmaankaan lähde autonrattiin itse ym.
Oli tänään siivonnut kuitenkin että ei nyt pelkästään makaa tai muuta..
Luulen että pelkää kuitenkin sitä suljetulle joutumista ja voisi yrittää teeskennellä normaalia.
Vienkö ´väkisin´ lääkäriin?

sen mitä mielenterveysosastoista tiedän, sieltä saa lähteä päivisin pikku reissuille jos haluaa ,esim asioita hoitamaan..ja sieltä voi lähteä jos ei katso sielä olon auttavan, toki keskustella ensin lääkärin kanssa. sinne mennään saamaan apua.

Yhteistyössä