Anoppi passaisi lapset pilalle! Onko muita???? (turhaa jupinaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ykkösmartta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ykkösmartta

Vieras
Siis sehän ei tietenkään haitta jos mun äitini ostelee lapsilleni jotain, koska hn pysyy kohtuudessa ja pitää muuten kuitenkin kurin kun lapset on siellä. Mutta anoppi antaisi lasten ethdä kaiken (ilman mitään rajoja ja kieltoja) ja lisäksi hän antaa ja ostaa kaiken mitä lapset pyytävät.
Pienempi ei vielä vaadi mitään, mutta isompi on oppinut käyttämään anoppia jo hyväksi.
Nyt anoppi lupasi tytölle digiboksin tuoda ku tulevat, heille ostettu uusi digitv ja boksi jäänyt käyttämättä. No olen sitä boksia miettinyt itsekkin, mutta nyt ku se meni taas ihan mun ohi kysymättä, niin tosiaan kiehuttaa!

Onkoi muita?

no jos hänelllä on rahaa ja ei osaa muuten osoittaa kiintymystään, ni eihän se ole sinulta pois, jos hän ostaa lapsille jotain, päin vastoin. eikös ne mummot saakki lelliä lapsenlapsiaan ja vanhemmat ne kurin määrää, ainakin meillä päin.

En minä varsin sitä ostamista vastaan ole, mutta kun ei minkäänlaisia rajoja lapsilla jos mummo saa päättää. Onneksi lapset ei sinne siitä huolimatta halua ilman äitiä. Eli koskaaan ei ole tilannetta etteikö joku olisi heille rajoja asettamassa.

Kiellot ja rajat ovat molemmissa anoppiloissa, mutta kumpikin tahtois ostella kokoajan lahjoja kuten vaatteita jne. En pane pahakseni että sovitusti ostavat käyttövaatetta, se muu syytäminen tuo ongelmaa kun ei ne vaatteet mahdu mihinkään ja osa jää käyttämättä. Oma äitini on hieman hillinnyt tuota ostelua kun kerran hiukan avauduin asiasta ja kerroin että täytyy rajottaa. Poika on vauva vasta ja sinällään ei vielä sääntöjen piirissä mitä tulee kuriin jne, mutta serkkuja kun hoitavat niin on kyllä kuri paikallaan. Ja sellanen mummihelliminen on eriasia kun rajaton lelliminen ja lapsen tahtoon taipuminen. Meillä se oli sitä lapsena että mummilassa saatiin herkkua vaikkei ollut karkkipäivä, toisin kun kotona. Määrältään ei paljoa herkuteltu mutta ekstraa kuitenkin.

Yhteistyössä