Anoppi päätti olla enää auttamatta meitä!

  • Viestiketjun aloittaja kolmen tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti
kolmen tytön äiti
Koska mies ei lähtenyt hetiä kuskaamaan perjantaina ,kun olivat menossa syömään ravintolaan..Ja muuten olisi lähtenytkin,mutta kun anoppi rupesi heti puhumaan siihen tyyliin,että se on pakko lähteä,vaikka mikä olisi..
Me ollaan anopille ja miehelleen velkaa(ei nyt mitenkään kauheita määriä),mitä ollaan saatu köyhimpään aikaan ihan elämistä varten.Sovittiin silloin,että kun taloudellinen tilanne kohenee(mikä ei vielä ole tapahtunut)niin maksetaan takaisin.No,anoppi on nyt ottanut oikeudekseen "kyykyttää"poikaansa velkojen varjolla..Että esim.kuskaamaan pitää lähteä ja mitään estettä ei meinaa hyväksyä..Mie son kyllä monesti heitä kuskannutkin,mutta nyt oli sellainen päivä meillä suunniteltuna,että ei oikein passannut..Mutta ei anatanut tilaisuutta edes selventää vaan vettuili siihen malliin,että mies löi lopulta kuurin kiinni..Oli mm.sanonut,että hänpä ei enää sitten auta meitä,ei ota lapsia sinne eikä mitään muutakaan..Asuvat 2km päässä meistä ja ovat olleet ainoa tukiverkkomme,että kiva kuulla tämmöistä:( Aina ollaan yritetty omillamme elää mahd.pitkälle ennenkuin pyydetään apua,mutta näin..

Eräs ystäväni oli anoppini puolella tässä asiassa,hänen mielestään anoppi teki ihan oikein..Mitä mieltä te olette,kuka tässä jäytää ja ketä..?
 
kops
Voi hyvä luoja, aina täällä lukee tollasista tapauksista mutta tuntuu niin epätdelliselta että tollasia lapsellisia ja pikkumaisia aikuisia (vieläpä isovanhempia) voi olla.
Mä en kykenis ees kanssakäymiseen tollasten junttien kanssa.

Äläpä ota heihin päin enään yhteyttä, jos lastenlasten tapaaminen on rahasta ja kyydeistä kiinni niin adios vaan, koittakaa pärjätä keskenänne.
 
vieras
En osaa sanoa. Kyllä anoppi kuulostaa lapselliselta, mutta toisaalta tekin olette aika lapsellisen ja vastuuttoman oloisia, jos lapsia oikein urakalla teette, eikä kuitenkaan ole varaakaan elättä vaan lainailette.
 
vieras
Antakaa anoppin/äidin vetääne herneet nenään koko pussi. Hän ei kuunnellut teitä miksi ette voi kuskata. Jos omalle lapselleen ei voi lainata rahaa ilman että sitten pitää alkaa tohon katsokoon anoppi peilistä. Hän siinä menettää ette te.
 
anoppimummu
meillä anopeillakin on elämää, ja se on ikävää, jos se anoppi on aina se joka antaa eikä koskaan saa vastapalvelusta. jotenkin viestistäsi kullostaa läpi että poikansa olisi vaikka kuskannutkin mutta sinä pidit ehdottomasti "muusta" kiinni.
äiti tuntee poikansa, tuntee sen jos poikaa painostetaan sinun taholtasi.
ehkä on viisasta pitää pientä breikkiä puolin ja toisin
 
Niin että vastapalvelus vastapalveluksesta tyyli eli ei lähimmäisrakkaudesta tietoakaan.
Jos kerran on sovittu , että velka maksetaan, kun rahatilanne tokenee, ei anna aihetta pompottaa sillä varjolla.
Ja joka tapauksessa, jos ei toiselle just silloin passaa joku kuskina oleminen, niin ei sitten. Miksi siihen pitäisi edes selitellä mitään, kai teillä saa lapsiperheenä olla omiakin menoja.
Ja tuo, että sitten sanotaan, ettei lapsenlapsia enää sinne oteta, on tosi alhaista.
Puskekaa anoppi suohon B)
 
pihi inhooja
Mun vanhemmat ei IKINÄ pyytäis multa rahaa takas jos ovat antaneet vaikka en kyllä näin aikuisena tartte muitten rahoja, mutta varhaisnuorena omilleni muuttaneena kyllä useinkin tukeuduin isukkiin. Ja minä en IKINÄ vaatis rahnaa omilta lapsosiltani jos tiukan paikan tullen jeesaisin heitä.
 
Voi olla että teen liian hätäisen päätelmän mutta narsistilta kuulostaa anoppisi käytöksensä perusteella. Kannattaa googlettaa "narsistinen persoonallisuushäiriö"
Jos napsahtaa kohdilleen voipi auttaa teidänkin elämää paljon kun ymmärtää mistä kyse.
 
vieras
Meillä ei anoppia ole koskaan kiinnostanu hoitaa meidän lasta. Harvoin käy edes kylässä. Siinä sitten ihmettelee, että kun tuo lapsi niin ujostelee häntä. Toisia lapsia kyllä hoitaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pihi inhooja:
Mun vanhemmat ei IKINÄ pyytäis multa rahaa takas jos ovat antaneet vaikka en kyllä näin aikuisena tartte muitten rahoja, mutta varhaisnuorena omilleni muuttaneena kyllä useinkin tukeuduin isukkiin. Ja minä en IKINÄ vaatis rahnaa omilta lapsosiltani jos tiukan paikan tullen jeesaisin heitä.
ihmisia on niin erilaisia ja jos rahat on LAINATTU ei ANNETTU niin silloin lainaaja toki olettaa saavansa rahat takaisin. periaatekysymys varmaan monellekin, vaikka kyseessa olisi kuinka pieni summa.
 
anoppimummu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Antakaa anoppin/äidin vetääne herneet nenään koko pussi. Hän ei kuunnellut teitä miksi ette voi kuskata. Jos omalle lapselleen ei voi lainata rahaa ilman että sitten pitää alkaa tohon katsokoon anoppi peilistä. Hän siinä menettää ette te.
laina on laina vaikka omalle lapselle, ei se raha anopinkaan pihalla kasva
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja anoppimummu:
laina on laina vaikka omalle lapselle, ei se raha anopinkaan pihalla kasva
Joo mutta meidän perheen kesken se on tuntematn käsite. Ei lainailla, me annetaan.
Ei meilläkään kyllä raha missään kasva mutta aina on vanhemmat meidän suvussa sellaisessa taloudellisessa tilanteessa että voivat jälkikasvua jeesata.
Siksi mäkin kouluttauduin että vin tarjota hyvän elämän lapsille. Helpompi heidän on opiskella pitkälle jos me vähän jeesataan rahallisesti ja sitten ovat mukavasti omillaan kun perustavat perheen.


 
anoppimummu
Alkuperäinen kirjoittaja pihi inhooja:
Mun vanhemmat ei IKINÄ pyytäis multa rahaa takas jos ovat antaneet vaikka en kyllä näin aikuisena tartte muitten rahoja, mutta varhaisnuorena omilleni muuttaneena kyllä useinkin tukeuduin isukkiin. Ja minä en IKINÄ vaatis rahnaa omilta lapsosiltani jos tiukan paikan tullen jeesaisin heitä.
olen tässä asiassa meneteleeyt näin kun lapsia on viisi; lainattu on mutta takaisinmaksua odotellaan lainasta, jos jollekin annetaan annetaan kaikille viidelle samanverran
se on ihan eri asia jos jos lapsia on vain yksi
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei paljon liikuttaisi tuollainen anoppi. jos ei halua olla yhteyksissä, niin se sopii myös oikein hyvin.
Niin, ja oma anoppi ei ole koskaan auttanut mitenkään meitä. Mies on ala-ikäisenä ottanut jo velkaa opiskeluun, eli ei ole elättänyt omaa lastaan edes silloin kun olisi vielä lain mukaan kuulunut elättää. lapsillla on teetetty aina työtä kun ovat kävelemään oppineet. Ilmaiseksi ei ole saanut lapsenakaan asua. Rahaa on säästetty vain itselle ja omaisuutta, lasten tarpeista välittämättä.
Että ei ole autettu ilmaislla lastenhoidoilla meidän perhettä (tyttären perhettä kyllä) tai muutenkaan. Niin, siis tuollainen ei vaikuttaisi meidän perheeseen mitenkään kun koskaan ei ole mitään apua saatukaan. Kaikki on omasta selkänahasta lähtöisin. Mutta jos joltain ovat apua vailla, se on ollut mieheltä, mutta sekin on nyt loppu.
 
Onkohan teillä isojakin velkoja maksamatta? On ikävää, jos omat varat eivät ole riittäneet, vaan on pitänyt turvautua sukulaisiin. Se ei tosiaan ole paras tapa ylläpitää hyviä suhteita, vaan voi johtaa ikäviin riippuvuuksiin.

Rahavelka ei kuitenkaan anna oikeutta vaatia teitä kuskaamaan tai muutenkaan aina tekemään sitä, mitä anoppi vaatii. Tosin luulen, että jos hän on teitä auttanut sekä rahallisesti että muuten, hänelle helposti tulee sellainen olo, että myös teillä on velvollisuuksia häntä kohtaan.

Paras olisi varmaan päästä äkkiä veloista eroon, minkä jälkeen voisitte aloittaa puhtaalta pöydältä. Siinä kyllä sitten pitää osata ajatella tasapuolisesti asiaa myös anopin näkökulmasta - ehkä hän ei niin kamala ole kuin tämän avauksen perusteella kuulostaa.

Itse olen ollut velkaa vain pankille (mm. juuri siitä syystä, että en halua raha-asioilla pilata sukulaissuhteita), joten käytännön kokemusta tällaisesta ei ole. Mutta korostaisin sitä, että aina pitää katsoa myös peiliin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja anoppimummu:
Alkuperäinen kirjoittaja pihi inhooja:
Mun vanhemmat ei IKINÄ pyytäis multa rahaa takas jos ovat antaneet vaikka en kyllä näin aikuisena tartte muitten rahoja, mutta varhaisnuorena omilleni muuttaneena kyllä useinkin tukeuduin isukkiin. Ja minä en IKINÄ vaatis rahnaa omilta lapsosiltani jos tiukan paikan tullen jeesaisin heitä.
olen tässä asiassa meneteleeyt näin kun lapsia on viisi; lainattu on mutta takaisinmaksua odotellaan lainasta, jos jollekin annetaan annetaan kaikille viidelle samanverran
se on ihan eri asia jos jos lapsia on vain yksi
Tuo on reilua hommaa tuo. Meidän anoppi ja appi ostelee yhdelle lapselleen kaiken minkä hän tahtoo (kalliita). Muut lapset eivät saa mitään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja anoppimummu:
meillä anopeillakin on elämää, ja se on ikävää, jos se anoppi on aina se joka antaa eikä koskaan saa vastapalvelusta. jotenkin viestistäsi kullostaa läpi että poikansa olisi vaikka kuskannutkin mutta sinä pidit ehdottomasti "muusta" kiinni.
äiti tuntee poikansa, tuntee sen jos poikaa painostetaan sinun taholtasi.
ehkä on viisasta pitää pientä breikkiä puolin ja toisin
Taidettiin sitten lukea eri viesti... No, anopit lukkee rivien läpi oman versionsa ja miniät taasen omansa :D

Nyt kuultiin tilanne ap:n kertomana. Sitten tarttis kuulla anopin sekä ap:n miehen versiot, jotta voisi oikeesti ottaa kantaa.

Ehkä teidän kuitenkin kannattaisi nyt jutella asia halki, kuin aikuiset konsanaan, jos vaan jokainen osapuoli siihen pystyy. Ei ole kiva menettää ainoata tukiverkkoa, mutta ei myöskään turhaa kyykyttämistä tarvitse sietää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja anoppimummu:
meillä anopeillakin on elämää, ja se on ikävää, jos se anoppi on aina se joka antaa eikä koskaan saa vastapalvelusta. jotenkin viestistäsi kullostaa läpi että poikansa olisi vaikka kuskannutkin mutta sinä pidit ehdottomasti "muusta" kiinni.
äiti tuntee poikansa, tuntee sen jos poikaa painostetaan sinun taholtasi.
ehkä on viisasta pitää pientä breikkiä puolin ja toisin
Täh?!Mikäs sinua vaivaa,joku katkeruus vai?Sitäpaitsi se olin MINÄ,joka jälkeenpäin kyseli,että eikö nyt kuitenkin olisi voinut kuskata,eikä turhana tuollaista riitaa..!Anteeksi,jos tekstini antoi muuten ymmärtää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen tytön äiti:
.....kuskaamaan pitää lähteä ja mitään estettä ei meinaa hyväksyä.......vettuili siihen malliin,että mies löi lopulta kuurin kiinni..Oli mm.sanonut,että hänpä ei enää sitten auta meitä,ei ota lapsia sinne eikä mitään muutakaan.......Mitä mieltä te olette,kuka tässä jäytää ja ketä..?
Luulen, että anoppiasi mätti joku muu juttu kuin ihan sen hetkinen kyyti. Joko häntä harmitti joku ihan muu asia tai sitten hän käytti riitaa tekosyynä ettei enää auta teitä. Rahapula, väsymys, riita puolison kanssa rahan lainauksesta......

Jos maltat, älä tee mitään vaan katso oliko anoppi tosissaan vai laukoiko suutuksissaan sellaista mietä ei tarkoittanut. Seuraavan kerran kun kyytiä tarvitaan, soittakaa taksi.

 

Yhteistyössä