anoppi ostaa ja vaatii itselleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MittaTäysi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MittaTäysi

Vieras
sen jälkeen lelut. esim. kun turvakaukalo jäi pieneksi niin en olisi saannut myydä sitä ja laittaa rahaa isompaa istuinta ostaessa. vaatii pieneksi "käynneet" lelut, niitäkään ei saa laittaa kiertoon tai myydä jotta voi ostaa uusia...rahaa kun ei liiaksi ole.

lainasin ystävälleni kävelyauton niin hän sai raivarit....hän ostaa ja olettaa tämän kaiken olevan hänen omaisuuttaan ja häneltä täytyy lupa kysyä. mun mielestä jos ostaa lapselle jotain omasta tahdostaan, niin ne sitten lapsen on ja vanhempi päättää myöhemmin mitä leluilla tehdään...ei tämä mummo.

mummo käy ehkä 1-2krt / 2-4kk aikana lasta katsomassa...joten en oikein tajua hänen logiikkaansa....

niin ja tämä mummo on siis ex-anoppi...

no miksi ostaa jos ottaa pois....meillä kuitenkaan ei ole paljoa rahaa, joten miksi en kierättäisi?? mitä hän niillä muistoina tekee? kun eipä 5km matkan päästä poikaa "ehdi" katsomaan.....koskaan ei soita eikä pyydä meitä kylään...

ja tämä koskee myös lahjoja...olen kieltäytynyt nyt kaikesta, koska ennemmin säästän ja ostan sitten itse jos voin kierrätää ne myöhemmin ja ostaa sillä lapsella jotain muuta mielekästä...

juu ja ex myös urputtaa asiasta mutta ennemmin ostan lapselle niillä rahoilla kuin että menisi lapsen isän taskuun ja johonkin muuhun. mitään en ole mummolta koskaan vaatinut tai pyytänyt ostamaan enkä sitä oleta häneltä...miten suhtautua tähän...

Tuohon on oikein sanontakin:
Ottaja antaja kananpaskan kantaja :laugh:
Joo en minäkään ottaisi edes vastaan jos ne pitäisi palauttaa, nehän saattaa vaikka mennä rikkikin..ja mites sit suu pannaan? ostetaan vastaava tilalle vai?

lapsi ei saa heiltä edes joululahjoja enään, ainakaan tuotavaksi kotiin saakka, etten minä "missään vaiheessa elämää niitä vain myy ja osta pojalle jotain siihen ikään hyödyttävää" en oikein tajua tuota toimintaa heiltä...aivan kielen päässä on sana miksi tuollaisia kutsutaan...niin ja tuskin uskoisivan jos sanoisin että lelu on mennyt rikki..joutuisin hankkimaan uuden tilalle....

Kysy seuraavaksi kun tuo jotain, että kuinka pitkä laina-aika ko tavarassa on. Ja voiko laina-ajan mahdollisesti uusia, jos lelu tuntuu lasta kiinnostavan... Ex-anoppillasi ilmeisesti lastentavaroiden "kirjasto" =)

mitäköhän teen tuon hyppykiikun kanssa, kun kysyin ensin isältä ja mummolta haluavatko he sen, he eivät halunneet. sanoin sitten että, ok, myyn sen ja ostan pojalle junaradan...kas kummaa...johan kiinnostus heräsi...nyt siis isä haluaa sen, se oli pojan 6kk lahja:D mitä teen, myynkö sen koska ensin kieltäytyivät vai annanko heille? tuolla rahalla mitä siitä saa ja jos laitan itse vähän lisää poika saisi junaradan jolla olisi käyttöä, toisin kuin hyppykiikulla ja jos lapsen isä sen ottaa ja myy, raha ei tosiaankaan menisi lapseen...

No ei muakaan pal kiinnostais ottaa mitään tuommoiselta vastaan ja toisaalta jos ne ei ehtoja heti kättelyssä anna niin mä varmaan myisin tavaroita pois kaikessa hiljaisuudessa ja jos siitä tulisikin jälkikäteen kyselyä niin sanoisin, että ai, en tiennyt, että haluatte takaisin, kun ette sanoneet mitään. No sori. Mutta vähän vaikuttaa siltä,että ei ne itsekkään kaikkea antamaansa muista, kun ensin eivät olisi halunneet sitä hyppykiikkuakaan.
Siinäkin mä olisin sanonut vain, että: selvä. Kun he olisivat sanoneet, että eivät halua ja kaikessa hiljaisuudessa sitten ostanut sen junaradan.

Haluaako anoppi antaa ne edelleen vaikka muille lapsenlapsilleen tai säästää tuleville sellaisille. Mulla itsellä on samanlainen ajattelutapa ku ostin veljenpojalle jotain isompaa niin varasin esim turvakaukalon itselleni tulevia lapsiani ajatellen.

Ihme touhua. Mä en kyl koskaan ole kertonut isovanhemmille, jos jotain olen myymässä tai antamassa pois, ei he ole kylläkään koskaan ihmetelleetkään, missä jokin heidän ostamansa on, joten mun on vähän vaikea kuvitella tilannetta.

Nyt kun tiedät, ettet saa heidän ostamiaan myydä, niin mikset vain suoraan käytön jälkeen pistä laatikkoon mummolle vietäväksi? Onko siinä jokin ongelma?

Yhteistyössä