Anoppi-ongelma,taas.Mitä olette mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taas tätä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taas tätä.

Vieras
Yllärivieraat eivät ole meille tervetulleita. Ensinnäkään ei olla kovin sosiaalisia, ja minulla on yritystoimintaa ollut jo 7 vuotta,tällöin EN VOI JÄTTÄÄ TÖITÄ KESKEN vieraiden takia.Mies vuorotyössä,milloin mitenkin töissä,lisäksi päivystää.
Kun lapsia syntyi,tuo yllärivierailu alkoi rasittaa entisestään.Anoppi saattoi tulla 3 kertaa päivässä kylään. Piti vahtia ettei lapset jää auton alle (asutaan ok-talossa syrjässä),ja ruokaa kun tein,piti aina tehdä niin paljon että riitti koko porukalle.

Lopulta kyllästyin,jatkuvasti vauva heräsi päiväunilta anopin tuloon.
Sanoin useita kertoja,että TÄYTYY SOITTAA ENSIN. Kun ei mennyt perille, aloin anopin vieraillessa tehdä niin etten keskeyttänyt työtä jonka teen.jos oli vauvan nukkumaanmenoaika,menin nukuttamaan lasta,anoppi jäi yksin keittiöön. Jos olin haravoimassa,jatkoin haravointia.
Kerran tuli 21.30 kylään,menin nukuttamaan juuri lapsia enkä reagoinut mitenkään.

Anoppi lopetti kyläilyn kokonaan.Hän ei vaan voi antaa periksi,hänen kuuluu saada ravata meillä miten lystää.
Nyt ei ole käynyt 2 kk ollenkaan,ja tuskinpa on edes tulossa enää. Ei vaan mene jakeluun että meillä työtätekevillä ihmisillä,maatilallisilla vieläpä,on 3 lasta hoidettavan kaiken muun lsäksi. Ei niitä töitä vaan voi keskeyttää,tai jättää vauvaa nukuttamatta.

Siltikin ihmettelen miten anoppi ei vaan voinut hyväksyä asiaa ja laittaa tekstaria /soittaa ennen tuloa. Pitikö nyt sitten välit katkaista? Jos hänellä itsellään on aikaa ravata työttömänä ollessa kylässä monta kertaa päivässä,asia ei välttämättä muilla ihmisillä ole samallalailla...

Mitä olette mieltä tästä? Kun kyläily hankaloitti elämää todella paljon,olen periaatteessa ihan tyytyväinen tähän nyt.Ollaan saatu hyvä rytmi lapsille, ja ulkona on mukava olla kun ei tarvitse kytätä tietä koko ajan.
Lasten puolesta toki harmittaa,kun mummo ei ole kuvioissa mukana.

Mitäs miehes,kai sanoi äidilleen miten asia on?

Oliko anoppi teillä "kylässä passattavana" vai auttamassa lastenhoidossa ym? Asuu ilmeisesti aika lähellä jos jopa 3 kertaa päivässä on teillä käyny.

Ymmärrän että raivostuttaa tollanen ymmärtämättömyys,mutta on anopilta "aika" pahasti liioteltua pistää välit poikki kokonaan. Eikö se osaa puhua vai mitä on sanonu kun olet selittänyt ettei teille voi tulla ilmottamatta?

Meillä on ihan eri tilanne kun teillä,asutaan kerrostalossa ja mies käy ns virka-aikaan töissä,mä hoidan lapsia kotona. Anoppi ei niinkään kyläile mutta mun vanhemmat käy ainakin kerran-kaks viikossa meillä. Mutta eivät todellakaan mitenkään "kylässä" vaan hoitavat lapsia,mä voin sillä aikaa käydä asioilla tai tehdä kotitöitä,monesti äitini auttaa siivouksessa ym.. Varsinkin esikoisen vauva-aikana kun vauva valvotti tosi paljon niin mun vanhemmat tuli (joko yhdessä tai jompikumpi yksin) "vauvaa vahtimaan" että mä sain nukkua.
Tällä esimerkillä halusin kertoa vaan sen että usein käyvät isovanhemmat voi olla myös pelkkä ilo.

hmm meilä käy viehraita ilman ilmottelua, net jokka tullee kauvempaa saattavat soittaa että saatama pyörähtää. jos olen siivoamassa, jatkan siivoamista ja keitän kahvit sitte sopivalla hetkeä, leipomassa yms.

Meillä oli sama tilanne taannoin- sillä erotuksella että mä en lopettanut töitä ja otin kiitollisena vastaan anopin tarjoaman seuranpidon tms lapsille. Tervehdin toki, huikkasin kuulumisia, jutustelin jos ehdin, mutta en tosiaankaan katsonut kuin piru piimäleilistä että taasko tuo änkee....

Ruokaa tai kahvia sen ei ole meillä tarvinnut keittää eikä kerjätä, eikä muutenkaan orjailla. Ei siivota tms.
Mutta jos käy vieraisilla 3 kertaa päivässä, ei olekaan enää mikään vieras, vaan ikäänkuin samaa sukua, samaa maata, omaa väkeä.

Meillä siis.

Viimeksi muokattu:
Melko lapselliselta emännältä kuulostat. Miksi sinun nyt piti mykkänä ja täysin toista huomioimatta olla, kuin joku typerä kakara.
Meillä anoppi käy lähes päivittäin, mutta juuri siksi kun käy niin usein, niin sitä elänää jatketaan ihan normaalisti, enkä hänelle rikseen varaa ruokaa. Eli jos minulla on joku homma kesken, jatkan työtäni ja anoppi leikkii lasten kanssa. Ei anoppikaan odota, että istisin vain häntä viihdyttämässä.

Oletko varma ettei anoppi ole pahasti sairas ja lopettanut käynnit koska pyysit.
Ajatteletko koskaan asiaa hänen kantiltaan?
Oletko koskaan sanonut hänelle että arvostat hänen seuraansa, vaikka usein jätät hänet yksin?

Mulle tuli heti mieleen, että tulee tarkotuksella ilmoittamatta, että näkee, mimmosta teillä on normaalisti. Onko siistiä jne.
Minä olisin tehnyt samalla tavalla kanssasi. Älä kanna siitä huonoa omaatuntoa. Jos anoppisi on minun anoppini kaltainen, hä on kiusallaan tullut ilmoittamatta. Anoppini on kaikkien ihmisten kanssa riidoissa, kukaan ei kestä häntä.

Meillä on siis todella kiireistäkin joskus,en millään kerkeä jatkuvasti kahvittelemaan.Mutta se PERIAATE,että on pyydetty soittamaan koska lapsi voi nukkua / meillä voi olla töitä yms.....Miksi se on niin vaikeaa??
Ja kun on muitakin ihmisiä elämässä kuin anoppi,en tosiaan halua häntä tänne jos meillä on vaikka kavereita kylässä. En siis ylipäätään tule anopin kanssa toimeen. Hänen kanssan ei voi jutella vaan istutaan pikkirillit pystyssä kahvipöydässä.

Eikä tosiaan mitään apuja koskaan tule,vaan kahvitella pitäisi ja juoruta kylän asioita.

Ongelma on siis tosiaan nyt ratkaistu sillä,että anoppi ei tule enää ollenkaan.Kun ei pariin kuukauteen ole tullut..Mies ei pidä äitiinsä yhteyttä,lähinnä tämän saman ongelman johdosta.On yövuorosta tullessaan saanut joskus nukuttua vain pari tuntia,kun anoppi on tullut ovea hakkamaaan (ovikello otettiin pois).
Vituttaahan se,kun elämä on muutenkin hankalaa ja kiireistä.

[QUOTE="...";27919122]Melko lapselliselta emännältä kuulostat. Miksi sinun nyt piti mykkänä ja täysin toista huomioimatta olla, kuin joku typerä kakara.
Meillä anoppi käy lähes päivittäin, mutta juuri siksi kun käy niin usein, niin sitä elänää jatketaan ihan normaalisti, enkä hänelle rikseen varaa ruokaa. Eli jos minulla on joku homma kesken, jatkan työtäni ja anoppi leikkii lasten kanssa. Ei anoppikaan odota, että istisin vain häntä viihdyttämässä.[/QUOTE]

Mulla on omat aikataulut,jos esim.asiakas tulee tiettyyn kellonaikaan hakemaan tavaraa,lapsi nukkuu,on neuvolaa /lääkäriä, lapsen haku koulusta,eläimet ruokitaan melkolailla pilkulleen (tuotantoeläimet) jne.

Arvaa miten usein anoppi tuli pahaan aikaan..? Jos asuttaisi kerrostalossa ja oltaisi työttömänä,niin mikä ettei!

Anopilla on selvästikin aika pitkä ja joku taju käymistensä määrässä meni varmaan sekaisin, jos teillä kolmekin kertaa saattoi pyörähtää.

Mun maalaisjärjen mukaan olette kyllä aivan asiallisesti toimineet pyytäessänne häntä ilmoittamaan tulostaan. Miksi se ei ole hänelle sopinut olisi tietysti ollut kiva tietää ja voihan sitä vieläkin kysellä, jos kiinnostaa? Luulen kuitenkin, että jos hän on sarjassamme ihmisiä, joiden on hankala myöntää tavoissaan korjaamiseen varaa ei kysyminenkään auta.

Eiköhän se anoppi siellä nyt muhita asiaa ja jotakin oivalla. Hyvittää ei ainakaan kannata, koska anoppisi ei kuulostanut vielä mikään seniili ikäloppu olevan ja me kaikki joudumme oppimaan asioita elämässämme. Ehkä hänen täytyisi keksiä muutakin tekemistä itselleen? Aika kurjan kuuloinen elämä hänelläkin, jos ei mitään muuta ole. Mitä varten hän ei auta teitä, siis edes jotakin tehdäkseen aikansa kuluksi?

Anoppi ei ole erään tempauksensa jälkeen ollut enää lapsenvahti-ainesta..Hän tajuaa tämän itse,eikä asia ole ongelma lainkaan. Olen tarkka siitä että lapset säilyvät hengissä :D
Anoppi ei edes asu kovin lähellä,30 km päässä!

Mies voisi tietysti itse pitä sukulaisiinsa yhteyttä,nyt se yhteydenpito on pitkälti jäänyt mulle.

Olisin sinuna vain tyytyväinen ;) Jos on suuttunut, niin kyllä hän siitä leppyy.

Enkä ymmärrä aiempia kommentteja, lapsellinen emäntä?
Jos joku käy kyläilemässä jatkuvasti, ei kai KUKAAN voi keskeyttää omia toimintojansa aina. Tai muutenkaan ei mielestäni voi vaatia minkään keskeyttämistä, jos ei ole etukäteen sovittu tapaamista. Eri asia sitten, jos etukäteen sovitaan.

Itse en kyllä avaisi ovea jos anoppi päivittäinkin alkaisi kylästelemään, ei kiitos. En muutenkaan pidä siitä, että kylään tullaan ilmoittamatta.

Yhteistyössä