anoppi lisäilyt salaa suolaa vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitix4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitix4

Vieras
mitä tälläinen voi aiheuttaa? ikää 8kk vähän yli. oltiin viikko kylässä jossa anoppi innolla hoiti lastamme.keitti puurot ja perunat yms vaikka iitse tarjouduin monesti. painotin myös että suolaa ei lisätä sit sillä pakastekuutioissa on mausteet jo lihan seassa. jotka lisään keitettyihin vihanneksiin sit.aamupuuro syödään aina jonkun hedelmän kera.
ihmettelin kun hedelmät ei vähene mutta en sen kummemmin siitä haloota nostanut kun kaupassa anoppi kävi päivittäin,joskos tuonut lisää.
hän keitti aamupuurot ja syöttikin joten saimme kerranki miehen kanssa loiköoilla.ja lapsi söi reippaasti kuten aina anopin kanssa.
lapsi pissaa nyt vähän ja anopin sanojen mukaan sai oikeeta ruokaa kun noin on posket pullolla..kait mä kuvittelen mutta onko jo jotain tullut pienelle kun minusta turvonnut eikä lihonnut.lisäili siis aamu ja iltapuuroon että useaan pottu annokssen.
appi oli aamukahvitkin antanut kupistaan,useita lusikoita kahvia viikn ajan .
ääh olen kait nipo.mutta se miten anoppi suolaa aikuisten ruuat hirvittää miten on lapsen ruuan suolannut?...

Siis mä en nyt ymmärtänyt tota juttua. Onko anoppi lisännyt oikeasti suolaa lapsen ruokaan, vai onko vaan juottanut vähemmän kuin tavallisesti? Jos hedelmät on jääneet pois niin vesimäärä on tietysti vähentynyt.

:o

Siis tuskin mitään kauhean vakavaa on viikossa ehtinyt tapahtua kunhan ei suuria määriä antanu (kahvin kanssa olisin hysteerisempi ku suolan)

Mutta siis :o HIRVEÄ ANOPPI... Täysin jättäny sun toiveet huomioimatta, valehdellu ja _täysin tarpeettomasti_ lisänny jotain epäterveellistä lapsenne ruokavalioon... Ohhoh.

No tosi vittumainen anoppi, en yhtään ihmettelis vaikket enää haluaisi viedä lasta sinne. Meillä ei pojille vieläkään laiteta suolaa puuroon vaikka ovat jo 15v ja 4v.

siis lisännyt suolaa ruokaan kun niin tehtiin ennen.
ei laittanut hedelmää puuroon kun helpompi suola ja voi.
kertoi tämän kun lähdettiin ja totesin lapsen olevan aika pulskea.hän kertoi antaneensa kunnon ruokaa eli suolaa ja voita joka paikaan ja salassa.
kirjotanko mä toella niin huonosta.harmi.

no juota lasta nyt runsaammin. poistuu ne ylimääräiset nesteetkin sit elimistöstä jos se siitä on. pysyvää haittaa tuskin on tullut. ja kahvi varmaan noista kahdesta se pahempi tosiaan mutta ei siitäkään varmasti mitään oo tullu pysyvää

mitäs kahvi muuten tekee tuollaiselle vauvalle?kun serkku saa aamu kahvit.päiväkahvit ja iltakahvit noin 5rkl kerralla.tämäki selvis kun sinne päin olin yhteydessä ja ihmettelin anopin käytöstä.nauroivat sillä heilä on tämä ihan tapana tämä kahvittelu 9kk ikäisen kanssa.

No väärinhän tuo anoppisi teki,mutta ei sun lapselle mitään peruuttamatonta vahinkoa ole tapahtunu! Niinhän tuota on meikäläisillekin annettu appelsiinituoremehua kaksiviikkoisesta lähtien ja hunajaa tuttiin ja hengissä ollaan! Ihmettelen vain eikö kahvi maistu niin pahalle pienen suussa että miten yleensä suostuu sitä maistamaan? Meidän kolme vee halus kerran maistaa ja sylki samantien pois eikä oo toiste kokeillu.

Siis tuo on just ihan älytöntä. Meidän pitää kans miehen kans olla silmä tarkkana anoppilassa ihan koko ajan. Mikä ihme noita ihmisiä vaivaa? Jos mää sanon että mun lapselle ei saa antaa jäätelöä, kahvia, herkkuja jne.. niin ei.. koko ajan pitää kyylätä että totteleeko ne aikuiset ihmiset?

Anoppi aina ihmettelee, jos syötetään että syökä se noin paljo jne... ihmeellistä ihmettelyä mun mielestä.. niin kohta se ois jotain herkkuja tunkemassa pojalle (kohta 8 kk). Suoraan sanottuna ei tulis mieleenkään antaa hänen tehdä pojalle yhtään mitään ruokaa saati sitte jättää poikaa edes tunniksi hoitoon. Anteeks nyt vaan, mutta en voi luottaa, ku tuntuu että hän ei arvosta meidän tyyliä kasvattaa poikaa.

Yhteistyössä