P
päähajoo
Vieras
Meinattiin että ristiäiset pidetään ihan lähipiirissä, eli papin ja kummien lisäksi molempien vanhemmat ja sisarukset sekä minun mummo ja miehen pappa. Sellaset pienet perhejuhlat koska ei ristiäiset ole mikään sukukokous niinkuin esim. kirkkohäät. Niin eikö anopin perkele ole kutsunut meille mitään kertomatta veljensä akkoineen ja mahdollisesti muitakin sukulaisiaan. Kiva yllätys... Sen ymmärtäisi jos tuo mieheni eno olisi jotenkin läheinenkin mieheni kanssa mutta kun ei se ole ikinä käynyt meillä kylässä, emmekä me niillä, mieheni ei myöskään soittele enolleen eikä edes ole nähnytkään sitä varmaan pariin vuoteen. Millä ihmeen järjellä toisten ristiäisiin pitää kutsua täysin ulkopuolisia ja vieraita ihmisiä, minä olen nähnyt sen enon yhden ainoan kerran enkä sen eukkoa ikinä. Mieleenkään ei juolahtanut pyytää ristiäisiin isovanhempien sisaruksia, sinne ei todellakaan ole tulossa minunkaan äidin eikä isän sisaruksia. Miksi olisi? Jo pelkässä lähipiirissä olisi ollut ihan tarpeeksi sakkia, kaikille ei riitä istuma/kahvittelupaikkoja muutenkaan niin sitten pitää ängetä vielä lisää ja lisää... Ja jos joku nyt sanoo että eiköhän niille pullapalat ja kahvit löydy niin siitä se ei ole kiinni vaan ihan periaatteesta, että jos itse halutaan pitää pienet perhejuhlat niin minkä helvetin takia anoppi omin päin sinne ketään kutsuu. Pitäkööt itse sellaisia kinkereitä kuin itse tykkää, ei tarvisi muiden juhliin sekaantua. Inhoan järjestää mitään isoja juhlia muutenkin, ärsyttää tuollainen. Ja kyseessä ei ole ensimmäisen lapsen ristiäiset, vaan toisen että anopin mummoksitulemisen innostuskaan ei tällä kertaa selitä tuota että pitää raahata mukanaan muitakin. Eikä se eno ollut viimeksikään ristiäisissä niin eikö sitä voi tulla minään muuna päivänä kylään kuin ristiäisiin...