Anoppi ei osaa ajatella asioita lapsen kannalta

Meillä ei ole kamalan lämpimät välit anoppilaan, tosi kyllä ihan muodolliset ja kohteliaat. Osittain johtuu siitä koska anoppilassa ei selvästikään hyväksytä minua mieheni puolisoksi.. ja siitä että minulla on omia mielipiteitä enkä ole ns. mielistelijä, jota näköjään pitäisi olla sekä samaa mieltä heidän kanssaan että tulisi juttuun...

Anoppi on nähnyt yli vuoden ikäistä lapsenlastaan noin 6 kertaa maksimissaan (joista 3 kertaa sukujuhlia) Lapsi ei siis tunne mummoaan, sillä ei kovin paljon ole häneen päässyt tutustumaan, kylään on kyllä yritetty kutsua...

Anoppi tekee sellaista että tilaisuuden tullen nappaa lapsen ja vie tämän pois jonnekin ns. kahdestaan.. en pidä tästä ollenkaan koska lapsi tulee aina hysteerisenä pois ojentaen käsiä minua tai isäänsä kohti. Sitten anoppi ihmettelee mikä sille tuli? Ja minä selitän että vierastaa yms. Ja siihen hän tokaisee pitäisihän sen meidät tuntea.. Olen yrittänyt selitää kauniisti että mennään lapsen tahdin mukaan ja annetaan lapsen tutustua itse ja tehdä aloite silti hän jatkaa tätä nappamista ja katsoilemista.. ja tekee myös sitä että testaa lasta kaikkien syliin jos pitäisi jostain vieraasta tällä kertaa.. tulos on aina sama hysteerinen lapsi joka haluaa äidin syliin.

Minusta tuntuu ettei anoppi ajattele tässä lasta vaan sitä että haluaa pitää sylissä yms. ja hauskuuttaa itseään ... mitä voisin tehdä ei ole kiva kun lapsesta tuntuu pahalta, varsinkaan kun ei tunne mummiaan eikä mummi loppujen lopuksi soittele/ muista tai ole kiinnostunut, esittää vain kun harvoin käydään siellä.
 
No niin, en olekaan ainoa jonka lapsen anoppi on vienyt mitään puhumatta. Meillä anoppi on häipynyt jonnekin jopa kesken lapsen synttärijuhlien (olikohan 2v vai 3v synttärit...). Puki vaan lapselle vaatteet päälle ja lähti sanomatta mitään, minne menee ja milloin ajatteli tulla takaisin. Ja muut vieraat istuvat ja odottavat päivänsankaria aloittamaan kakkua. No, tulivathan ne sitten takaisinkin kyllä. Nykyään lapset ovat jo sen verran isoja, ettei niitä enää niin vaan viedä minnekään, osaavat jo tulla kysymään lupaa että saako lähteä.

Mitä mieltä miehesi on anopin touhuista? Minusta olisi miehen asia puuttua tuollaiseen, tosin meillä siitä ei kyllä ole tullut mitään. Mutta miehen äitihän se on, enkä minä ainakaan oleta, että mieheni täytyisi selvittää minun äitini kanssa mitään tuollaisia asioita silloin kun minun äitini on saanut jotain pöhköä päähänsä. Ainahan ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä, miten lapsia kuuluu hoitaa, mutta ei niistä ongelmia tule jos niistä pystytään puhumaan.
 

Yhteistyössä