Anoppi ei ole kiinnostunut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laulutar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laulutar

Vieras
Pakko kysyä, että mitä te aattelette tilanteesta.
Odotetaan miehen kanssa esikoista (naimisissa noin 1.5 vuotta).
Anoppi erosi tuossa keväällä miehestään ja hommasi uuden. (se on tietty ok)
Oon vain ihmetellyt, että hän ei ole ollenkaan kiinnostunut siitä, että parin kuukauden päästä hänestä tulee mummi (kaikilta ei voi tietty kaikkea vaatiakkaan) mutta huomaan vain, että mieheni haluaisi jakaa tän asian myös vanhempiensa kanssa. Mun vanhemmat on innolla mukana. Miehen isä ei ole missään tekemisissä kanssamme, vaikka me haluaisimme olla. Miten voisin tukea miestäni ja toisaalta miten ymmärtää anoppiani?
Tosin anoppini haukkuu minua vähän väliä milloin mistäkin ja ylistää miestäni täydelliseksi ja se toki syö mua välillä....Mitä ihmettä pitäs oikein tehdä ja mitä ajatella?

Unohda anoppi. Et voi asialle mitään. Kiinnostuu vauvasta, jos kiinnostuu, anna hänen tulla luoksenne sitten jos hän itse sitä haluaa.
Meillä on myös anoppi, joka fanittaa miestä ja syrjii minua, ei ole kovin kiinnostunut vauvasta paitsi miehelle silmänlumeeksi. Märehdin aikani asiaa, mutta päästin sitten irti. Tehköön mitä haluaa. Turha on sen rouvan tulla myöhemmin vanhempana meille ruikuttamaan ja hakemaan lohtua vanhuuden yksinäisyyteen. Tai tunkemaan silloin perhekuvioihin mukaan. En usko, että kovin paljon tulen aidosti välittämään. Tiedän; olen kamala ihminen kun ajattelen näin.

Jos vain mahdollista, koeta ajatella että jos todellakin anoppi pystyy olemaan kiinnostumatta lapsenlapsestaan - se on vain häneltä pois! Toivottavasti kuitenkin hän lämpenee pienen nähdessään. Olisiko niin että nämä kaikki uudet kuviot hänen elämässään ovat muuttaneet ainakin hetkellisesti häntä. Jos hän ei halua olla tekemisessä pienen kanssa, se on anopin moka ja se varmasti harmittaa häntä jälkeenpäin! Tiedä sitten milloin herää ajattelemaan toisin. Jos herää liian myöhään, voi olla jo myöhäistä yrittää saada lapsen kanssa lämmintä isovanhempi-lapsi-suhdetta.

Koeta olla tukena miehellesi. Mieheesi koskee varmasti, jos hänen äitinsä on kylmä lapsenlasta kohtaan. Onneksi lapsella on varmasti kaksi ihanaa isovanhempaa (sinun vanhempasi). Sekin saattaa olla helpottava tekijä miehellesi, että sinun vanhempasi ovat mukana täysillä teidän odotuksessa.

Jaksuja vain hankalan anopin kanssa. "Tee itsellesi sellainen teflon-pinnoite" - eli jätä kaikki anopin vääristelyt ja haukkumiset omaan arvoonsa. Monta kertaa se pahin vastaus sinulta on se asenne, ettet siis välitä piirun vertaa hänen mielipiteistään (sinua koskien).

Mukavaa odotusaikaa anopista huolimatta =)

Meillä anoppi oli kyllä kiinnostunut ensimmäisestä lapsenlapsestaan, mutta nyt kun kuuli että oltu appiukon kanssa (he eronneet) yhteydessä, meni välit sitten poikki.
Mieheeni asia sattuu ja ymmärrän kyllä , koska ensimmäinen lapsi ja äitiinsä oli lämpimät välit, mutta minkäs teet. Nyt anoppi ollu näkemättä lastamme jo 4kk:tta ja tahti näkyy jatkuvan, ei oo soitellu eikä textaillutkaan.
ollaan kuitenkin jo mieheni kanssa sitä mieltä että kyseessä aikuinen ihminen , ei voida sille mitään jos pitää noin lapsellinen olla, että jos appiukkoon ollaan yhteydessä, niin hänen kanssaan sitten ei tartte olla yhteydessä. Eli meille nykysin ihan sama missä menee ja mitä ajattelee, häneltä itseltään se on eniten pois. Nauti odotusajastasi ja unohda anoppi!!!

Yhteistyössä