anoppi arvostelee vauvan ruokaa!!!

• Viestiketjun aloittaja huonoko
  • Ensimmäinen viesti
huonoko
Ärsyttää suunnattomasti, kun anoppi epäilee ja arvostelee että saakohan lapsemme nyt kunnon ruokaa!! mitä siihenkin sanoisi?
Itse teen kaikki ruuat hänelle, noin kerran viikossa annan purkkiruuan.

Tulee vaan niin pa*ka äiti fiilis....... ;(

Sandra
No joo mun anoppi otti herneen nenään kun kuulemma vauvaa joka ei vielä istu, ei voi pitää edes puoli-istuvassa asennossa esim. sohvannurkassa tyynyillä tuettuna tai sitten sylissä istumassa. Pelkästään makuulla ja esim. sitterissä. Argh!

mie
Siis oikeesti mikä noita joitakin anoppeja riivaa.. meillä taas mun olisi nyt väkisin mentävä töihin, kun meien 1,5 vuotiaan olisi opittava olemaan hoidossakin.. Joo ja varmasti lapsesi saa kunnon ruokaa!! Ihana kun on vielä äitejä, jotka jaksavat tehdä itse ruuat :) Tsemppiä!!
Niin ja voithan seuraavan kerran olla vaikka huolissasi appiukostasi..niin että saakohan se nyt kunnon ruokaa kun on esim noin laiha/lihava.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Siis oikeesti mikä noita joitakin anoppeja riivaa.. meillä taas mun olisi nyt väkisin mentävä töihin, kun meien 1,5 vuotiaan olisi opittava olemaan hoidossakin.. Joo ja varmasti lapsesi saa kunnon ruokaa!! Ihana kun on vielä äitejä, jotka jaksavat tehdä itse ruuat :) Tsemppiä!!
Niin ja voithan seuraavan kerran olla vaikka huolissasi appiukostasi..niin että saakohan se nyt kunnon ruokaa kun on esim noin laiha/lihava.. :)
Juuri näin!!!! :D

täällä monet haukut
Alkuperäinen kirjoittaja Sandra:
No joo mun anoppi otti herneen nenään kun kuulemma vauvaa joka ei vielä istu, ei voi pitää edes puoli-istuvassa asennossa esim. sohvannurkassa tyynyillä tuettuna tai sitten sylissä istumassa. Pelkästään makuulla ja esim. sitterissä. Argh!
Palstalaistenkaan mukaan ei saisi.

haha
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Juuri näin!!!! :D
juu peesaan ideaa!

AP
ja kun kerroin, että lapsi on syönyt jo samaa kuin mekin eli esim. lihapullia (itse tehtyjä), napolinpataa.. niin kommentti oli, että eikö kalaa!!! mä kun en osaa kalasta tehdä oikeen mitään, niin kerran viikossa olen antanut purkki ruokana kala-ateriaa.. heti tullaan "tökkimään" :( olen niin surullinen!

narikka83
kiitän luojaani ettei tarvi olla miehen vanhempien kans tekemisissä! reilu kolme vuotta on menny näin ja toivottavasti jatkuu.

mahtava että jaksat tehä soseet itte! oisko laittaa joku hyvä ohje? tuntuu kaikki unohtuneen, nyt alkas kohta oleen kuopuksella kiinteitten alotus käsillä.

...
oma anoppini syyttää mua lapsen autismista, arvatkaapa tuleeko siinä paskaäitifiilis?

ei kaikki anopit ole kauheita. mun äit sanoo et sillä oli oikeesti maailman paras anoppi.

cecilia
Alkuperäinen kirjoittaja huonoko:
Ärsyttää suunnattomasti, kun anoppi epäilee ja arvostelee että saakohan lapsemme nyt kunnon ruokaa!! mitä siihenkin sanoisi?
Itse teen kaikki ruuat hänelle, noin kerran viikossa annan purkkiruuan.

Tulee vaan niin pa*ka äiti fiilis....... ;(
Kenenkään ei sitten kenenkään pitäisi tuntea syylisyyttä mistään asiasta anoppinsa takia. Ihastuttavia ja vihastuttavia persoonia...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
kiitän luojaani ettei tarvi olla miehen vanhempien kans tekemisissä! reilu kolme vuotta on menny näin ja toivottavasti jatkuu.

mahtava että jaksat tehä soseet itte! oisko laittaa joku hyvä ohje? tuntuu kaikki unohtuneen, nyt alkas kohta oleen kuopuksella kiinteitten alotus käsillä.
Ihan vaan olen keitellyt prunaa, porkkanaa, kukkakaalia (tai muita).. sitten kun alkaa olemaan kypsiä, niin lopussa jotain lihaa, yleensä jauhelihana (nauta, possu, broiler). Kun kaikki kypsiä niin sauvasekottimella hienoksi. Ja mausteita (oreganoa, basilikaa, vähän mustapippuria, valkosipulia..)

Nyt kylläkin lapsi pian vuoden vanha, joten aika paljon yritän laittaa sellasta ruokaa mitä itsekkin syömme. mut vähemmän maustetta lapsen ruokaan. Erikseen otan sivuun annoksen. Helppoo !! =)

Kaisa
Voi ap, jos ei se ole vauvan ruoka se pottuilun aihe, niin sitten jokin muu aihe... mun anopille ei oo mikään hyvä. Voitko uskoa, kun ei annettu 1-vuotiaalle suklaata/karkkia, anoppi antoi salaa. Nyt kun lapset syövät karkkia, niin vinoili juuri jouluna 'no kylläpä se karkki maistuu' :(
Tää ei lopu ikinä.

p.s. en rakastunut anoppiini vaan mieheeni

kotikokki
ite oon tehny myös kaikki soseet ja ruoat nyt 1v2kk vanhalle pojalle. Kertaakaan en oo purkkiruokaa antanu. Anoppi ei oo natissu siitä (vaikka muuten onkin kova arvostelemaan), mut miehen mummo pitää mua ihan avuttomana ja luulee etten tajua kotitaloustöistä mitään. Oon antanu mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Mitä noihin resepteihin tulee, niin keitin perunaa, porkkanaa, parsaa, kukkakaalta, bataattia ym. vihanneksia isossa kattilassa ja soseutin. Tietty ensin yksitellen. Vähitellen lisäsin keitinveden joukkoon laakerinlehtiä ja pippuria makua tuomaan. Kun kiinteet alkoi maistumaan, keitin lisäksi kanaa (maustamattomia filesuikaleita) ja possua ja sauvasurmurilla soseutin ne. Tein aina kerralla isommat satsit (riitti 3 viikoksi) ja pistin pakkaseen.

Yhteistyössä