Anopit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marslady
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marslady

Vieras
Anoppi petti mun luottamuksen tässä viime viikolla. Meillä oli sovittu aika ja paikka missä tavataan ja mennään asioille. Anoppi oli muka ollut siinä, mutta ei malttanut oottaa mua ja meni omin päin. Anoppini ei ole ihan terve päästään, joten ei voi mennä tuosta nuin vaan yksin minnekään. Mulla 10kk ikäinen tyttö, enkä ihan minuutilleen pääse aina. Mä huolissani, että minne se anoppi on joutunut. Ikinä ei ole mun aikaan hoitanut asioitaan.

Mua vieläkin kaivaa tuo, kun luottamus rikotaan niin se ei unohdu hetkessä. Anoppi on niinkuin ei mitään.

Mites teillä muilla, tykkäättekö jos anopit sun muut "pussailee" tai on lapsen kans "läheisesti" ja hivelee? Kyseinen anoppi aina matkii kaiken miten mä teen, jos kutittelen tyttöä tai suukottelen niin tuntuu, et se tekee ne samat asiat kans. Mun mielestä tuo suukottelu ja muutenkin läheisyys on vauvan ja vanhempien välinen juttu. Eri asia on pitää sylissä ja muuten leikkiä. Tuntuu, että ei tollasesta asiasta ilkeä sanoa, pitäs itse se tajuta.

Varmaan osa syynä tuohon läheisyys juttuun on, että meillä kotona ei ole ikinä halattu tms. Niin en tykkää jos mua lääpitään. Niin en myös tykkää, että tyttöäkään. Anoppi saattaa koskee mun alaselkään tai muuten hiplailla, niin se on ärsyttävää. Tekis mieli sanoa, että älä koske. Ainut on mies, joka tietenkin saa koskea :)

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Jotkut immeiset on hali-immeisiä ja jotkut ei. Haittaako siun lastais se, että mummu halaa ja näyttää rakastavansa? Jos ei, niin eihän siinä silloin voi olla mittään pahhaa, se on kaho rakkautta.

ei se edes oikein tyttöä halaa, muuten vaan "menee liian lähelle" mun mielestä. En osaa oikein sanoa haittaako tyttöä se, vaikka muhun aina kattoo sillon. Kyl kuitenkin tykkää olla mummun kans ja aina yleensä sen syliin menee ennemmin kun mun. meillä ei ole täällä tuttuja/ystäviä joiden luona käydä niin mummola on ainut paikka missä käydä. Tyttö muuten yleensä aina mun kans touhuaa niin tykkää kun muitakin näkee.

Ei mua ennen tää asia haitannut, mutta tuon luottamuksen pettämisen jälkeen on alkanut vaivata.

Mie kyllä tavallaan ymmärrän sinnuu, kun ihekään en hali-ihminen ole ja välillä oikeesti tuntuu ahistavalta, kun mummi menee pussailemaan tyttöäni. Häpeän kyllä ajatuksiani heti, mutta minkäs ihelleen mahtaa. Mutta se vaan pittää muistaa koko ajan, että lapsi on onnekas, kun hällä on myös rakastavat isovanhemmat.

Mie kyllä tavallaan ymmärrän sinnuu, kun ihekään en hali-ihminen ole ja välillä oikeesti tuntuu ahistavalta, kun mummi menee pussailemaan tyttöäni. Häpeän kyllä ajatuksiani heti, mutta minkäs ihelleen mahtaa. Mutta se vaan pittää muistaa koko ajan, että lapsi on onnekas, kun hällä on myös rakastavat isovanhemmat.

Kiitos ymmärryksestä. Onhan se kyllä hienoa, kun on isovanhempia, jotka välittää. Harmi vaan, kun toinen mummola on niin kaukana, että ei päästä useammin siellä käymään.

Jospa se jotenkin tää "ahistus" tuolla mun pääkopassa hellittää :)

ei meilläkään lapsena koskaan halattu/pussattu. ainoa fyysinen läheisyys oli lyöminen. mutta, minulle se ainakin jätti valtavan halipulan, jota mieheni ahkerasti täyttää. saa meillä mummot ja papat pussailla ja halailla lapsia, ei ne siitä kulu.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei meilläkään lapsena koskaan halattu/pussattu. ainoa fyysinen läheisyys oli lyöminen. mutta, minulle se ainakin jätti valtavan halipulan, jota mieheni ahkerasti täyttää. saa meillä mummot ja papat pussailla ja halailla lapsia, ei ne siitä kulu.

Näihän se on. Immeisiä on erilaisia, jotkut hali-immeisiä, toiset taas ei. Vaan se on totta, lapsi ei haleista ja rakkaudesta kulu :)

Jotkut immeiset on hali-immeisiä ja jotkut ei. Haittaako siun lastais se, että mummu halaa ja näyttää rakastavansa? Jos ei, niin eihän siinä silloin voi olla mittään pahhaa, se on kaho rakkautta.

niin miunkin mielesta. meilla ainakin lapset ja isovanhemmat saa halia toisensa puhki :heart: .

Alkuperäinen kirjoittaja marslady:
Joo oikeassa olette. Eihän se lapsi silti äitiään ja isäänsä unohda. En ite vaan ole tottunut siihen niin siksi kai se niin haittaa välillä.

Ei unohda, ei taatusti. Mikkään ei voita oman äiteen ja isän syliä, ei vaikka muut miten paijaisi :heart:

Vaikka minä en ole hali-ihminen, niin saa meidän lasta kaikki isovanhemmat suukotella ja halia ja rakastaa vaikka kuinka paljon. Sehän on vain hyvä asia. Pikkumies on jo aikoja sitten osoittanut suvaitseekohän sitä, myös ennenkuin osasi sen sanoiksi pukea. Toisina päivinä saa pussata ja joskus ei.

Meillä pussailee vain äiskä ja iskä vauvelia. Muille sanon aina etukäteen hienovaraisesti, että ei mielellään suukotella (lähinnä siis isovanhemmille, eipä oo muut ees yrittäny :-) ). Ainahan voi vedota karies-riskiin :-) Halia saa, jos lapsi sen hyväksyy. Uskon et helpompi, kun tekee heti pelisäännöt selviksi asiallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma:
Meillä pussailee vain äiskä ja iskä vauvelia. Muille sanon aina etukäteen hienovaraisesti, että ei mielellään suukotella (lähinnä siis isovanhemmille, eipä oo muut ees yrittäny :-) ). Ainahan voi vedota karies-riskiin :-) Halia saa, jos lapsi sen hyväksyy. Uskon et helpompi, kun tekee heti pelisäännöt selviksi asiallisesti.

Kiva, että en ole ainut :) ja tuo karies homma on kyl ihan tosi. Monesta paikkaa siitä lukenut, että oikeastaan kukaan ei edes äiti sais syödä samalla lusikalla. Tai maistaa lapsen ruokaa onko sopivan lämmintä tms. Mutta kyl tulee maisteltua..

Mikäs sen ihanampaa kuin että isovanhemmat halittelevat lastenlapsiaan. Niin tekee sekä mun että miehen vanhemmat. Kariesta en ole juuri miettinyt, mutta olen huomannut etteivät suulle pusuttele lapsia. 4 v. tyttö kyllä pusuttelee aika usein isovanhempia, varsinkin mun äitiä, joka on tytön idoli. Ja tietty äitiä ja isiä. Ihanaahan se on kun oma lapsi tulee ja moiskauttaa pusun ja halaa nin tiukasti ettei henki tahdo kulkea :heart:

Minä oon aina pitänyt anoppiani kylmänä ja etäisenä, kun ei koskaan esim. pusuttele lapsia, tai kovin helli tai muuta. Mieskään ei muista ikinä olleensa äitinsä sylissä :O. Oma äitini ja minä taas ollaan varmaan niitä halailijoita ja pussailijoita, ja meidän lapsia saa kyllä halia ja pussata. Mun lähisuvussa on paljon ihmisiä joiden kanssa vaihdetaan poskipusut ja halit tavatessa ja poislähtiessä ym. Miehen suvussa taas ei juuri kosketella.

Yhteistyössä