Anopista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lellu

Vieras
Anoppi on aiheuttanut mielipahaa viime aikoina.Hän on Jehovan todistaja ja hänen mielestään ei ole hyvä asia erota..Mieheni erosi aikoinaan, koska hänen eukko niin halusi(petti mm.).
Minä tulin kuvioihin vasta myöhemmin ja aluksi kaikki olikin aika lailla hyvin...Anoppi haukkui aika lailla miehen exää ja vaikutti et hyväksyi uuden suhteen ihan kivasti.
Nyt meillä yhteinen lapsi ja hän saa kärsiä tästä...Häntä anoppi ei huomioi milläänlailla ja ei halua luokseen kuten edellisiä lapsia.Muita lapsia halunnut yökylään ym.vuoden ikäisestä lähtien ,jotta vanhemmat saa omaa aikaa.Miehenikin on huomannut tämän ja aikani asiaa vatvottuani otin suorapuheisena asian puheeksi.
Anopin mielestä kaikki lapset samanarvoisia ja vetosi siihen et itse on 4 lasta alkoholisti-isän kanssa kasvattanut et se riittää...Ja riitti mullekkin!Ihmetellen vain miksi joitakin lapsia halutaan joka viikonloppuisin yökylään ihan itse pyytämällä ja toisille sitä aikaa ei ole!
Samalla kerroin kuinka ikävää oli kun apua ei tarjottu vaikka lapsemme nukkui KOKO ekan vuoden TOSI huonosti.Asiasta puhuttiin kyllä mut apuja ei tarjoiltu..Tosin miehen veljen ex-avokkia säälittiin kovasti(1 lapsi ja nukkui hyvin) ja autettiinkin.Mulla kuitenkin oli se eka yhteinen hoidettavana(opettelua)ja samalla miehen 2 aiempaa lasta.Ilmeisesti en kerjännyt niitä "säälipisteitä"?!
Onko muilla vastaavia tilanteita?

Hmm... Anopit ja anopit |O |O
Mie en ees jaksa alottaa :/
Tuttu tunne!
Virtuaalihaleja en periaatteestakaan jakele, mutta ymmärrystä löytyy...!
Mutta niinhän sitä sanotaan 'Aina ei voi voittaa, ei ees joka kerta'... Mitä ikinä ny sitte tarkottaneekaan :D

Miten se anopin Jehovan todistajuus nyt liittyi tähän juttuun?

Ja anopeilla ei edelleenkään ole velvollisuutta auttaa perhettä lapsen hoidossa vaikka se kyllä ihanaa olisikin jos niin tekevät.

Ehkä anoppi ei usko pärjäävänsä teidän lapsen kanssa kun hän nukkuukin huonosti?

Tiedän kyllä, että huonosti nukkuvan lapsen perheelle apu olisi enemmän kuin tervetullutta sillä meilläkin asuu parikin huonosti nukkuvaa lasta....

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
Miten se anopin Jehovan todistajuus nyt liittyi tähän juttuun?

Ja anopeilla ei edelleenkään ole velvollisuutta auttaa perhettä lapsen hoidossa vaikka se kyllä ihanaa olisikin jos niin tekevät.

Ehkä anoppi ei usko pärjäävänsä teidän lapsen kanssa kun hän nukkuukin huonosti?

Tiedän kyllä, että huonosti nukkuvan lapsen perheelle apu olisi enemmän kuin tervetullutta sillä meilläkin asuu parikin huonosti nukkuvaa lasta....

Anoppi vetoaa et Jehovan todistajien oppien mukaan ydinperhe olisi se ainoa ja oikea vaihtoehto eli ikäänkuin mieheni ei hyväksy mieheni eroa.Ja ei sitten tietenkään oikein hyväksy uutta avioliittoa ja näkyy heijastuvan ajatuksensa myös meidän yhteiseen lapseenkin...et se siitä uskovaisten "hyvyydestä".Lapsi on kuitenkin lapsi ja ikävää on kun lapsi kyselee mummosta, joka ei halua tavata ym.Vielä kasvettuaan huomaa itse senkin et kylläpä sitä aikaa on joillekkin muille lapsille löytynyt..
Ja lapsemme nukkuu nyt jo ihan hyvin ja on jo niin iso tyttö että varmasti pärjäisi anopinkin kanssa.Mutta nyt keskustelumme jälkeen en kyllä enää anna lastamme sinne!

Yhteistyössä