anopista(jälleen taas kerran)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hepuli

Vieras
eli meillä tilanne et anopilla iso musta koira(sekarotunen)ihan kiltti kaikin puolin(paitsi jos ruokaa ni murisee)!tilanne vituttaa koska ei ymmärrä et mee pienempi poika pelkää ihan tajuttomasti sitä(tärisee ja huutaa tasan nii kauan ku koira näköpiiris)no anoppihan ei tätä ymmärrä vaa änkee väkisin poja vieree ulkona ja tietty se hemmetin koiraki siihe tulee ja oon koittanu toitottaa et pelkää,mut ei ei se voi pelätä ku ei toinenkaa pelänny aikanaa...AAAARRRRRGGGGHHHHH!!miten mä saan taottua sen päähän et sen koiran vois viedä muualle(sisälle tmv siks aikaa ku kyläillää siel???kissoja poika kyl rakastaa yli kaiken,mut tuo koira...itteeki harmittaa ku nii paljo pelkää,mut minkäs teet...eikä auta et puhuis et kiva haukku ym.huutaa kahta kauheemmin!!

ei ookkaa nyt viihtymisestä kiinni vaa tosta koirasta ja anopista!viihdyttäis kyl,mut ku poika pelkää tota koiraa ihan tajuttomasti ni en tie mitä mä teen??paha ol käymättäkää ku tos naapuris asuu ja tääl ei o mitää muuta"elämää"

Minun mielestä sinun pitäisi totuttaa poika koiriin. Jos alkaa pelätä loppuikänsä jokaista vastaantulevaa koiraa niin rajoittaa elämää paljon. Tämä ihan vaan minun ajatus, mutta miten se koirapelko alkaa? Ekaksi vaikka johonkin toiseen koiraan kuin anopin.
Toinen tyhmä miete: luulisiko poikasi koiraa möröksi kun se on musta?
Meillä poika pelkää anopin koiraa vain kun se haukkuu kimeästi(ja tekee sitä paljon), muuten tykkää koirista ja halailee niitä ja muitakin eläimiä.

on muitaki koiria tavannu eikä pelkää yhtää!!ja kyllä joo luulis et tottunu melke vuodes toho anopinki koiraa ku siel joka pvä käydää?!ja tosissaa ei kenenkää muu koiraa pelkää noi paljoo tai yhtään ei pelkää!!

Alkuperäinen kirjoittaja hepuli:
on muitaki koiria tavannu eikä pelkää yhtää!!ja kyllä joo luulis et tottunu melke vuodes toho anopinki koiraa ku siel joka pvä käydää?!ja tosissaa ei kenenkää muu koiraa pelkää noi paljoo tai yhtään ei pelkää!!

Onko anopin koiran kanssa tapahtunut jotain? Muistatko milloin alkoi pelkäämään ja mitä silloin tapahtui? Onko koira jotenkin erinäköinen; silmiä ei näy kun karvoja on paljon? Joku siinä vaan on, että pelkää nimenomaan anopin koiraa. Pelkäätkö/kierrätkö kaukaa itse sitä ja poika katsoisi sinusta mallia?
Hyväpä olen sanomaan kun itse olen varuillani anopin koiran kanssa.

Olisko anoppisi koira päässyt pelästyttämään lapsen jossain vaiheessa? Mein tytteli säikähti siskoni koiraa kun koira pääsi varkain viereen tulemaan ja sen jälkeen on pelänny vain tuota koiraa, muita ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko anopin koiran kanssa tapahtunut jotain? Muistatko milloin alkoi pelkäämään ja mitä silloin tapahtui? Onko koira jotenkin erinäköinen; silmiä ei näy kun karvoja on paljon? Joku siinä vaan on, että pelkää nimenomaan anopin koiraa. Pelkäätkö/kierrätkö kaukaa itse sitä ja poika katsoisi sinusta mallia?

ei oo tapahtunu mitää!pelänny o jotai 6kk ehkä,silmät näkyy,on lyhyt karvanen!en pelkää enkä kierrä kaukaa...joudun silitteleeki salaa ettei poika nää koiraa...yritän siis mennä rattaite taa koiran kaa tmv!poika ei siis vielä liiku ulkona paitsi rattailla et ei se koira o mitenkää edes multa salaa voinu pääst tekee mitää...ennen poika anto nuollaki ym,mut enää ei vaik o vähän koitettu houkutel et koira pääsis lähel,mut ei!!

Meidän koiraa pelkää moni aikuinenkin vaan sen takia kun on musta. On lauhkea kuin lammas (labradorinnoutaja) mutta värin takia monet aikuisetkin vaihtaa tien toiselle puolelle. Tosi rasittavaa kyllä. Joku vaan noissa mustissa koirissa pelottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ei oo tapahtunu mitää!pelänny o jotai 6kk ehkä,silmät näkyy,on lyhyt karvanen!en pelkää enkä kierrä kaukaa...joudun silitteleeki salaa ettei poika nää koiraa...yritän siis mennä rattaite taa koiran kaa tmv!poika ei siis vielä liiku ulkona paitsi rattailla et ei se koira o mitenkää edes multa salaa voinu pääst tekee mitää...ennen poika anto nuollaki ym,mut enää ei vaik o vähän koitettu houkutel et koira pääsis lähel,mut ei!!

Olisko poika säikähtänyt nuolaisua jollakin kerralla tai nähnyt koiran hampaat kun se on nuolaissut. Vaikea sanoa, mutta kuullostaa, että jotain on säikähtänyt koirassa ja siitä on jäänyt kammo. Osaa varmaan isompana sanoa mikä on ollut vialla.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meidän koiraa pelkää moni aikuinenkin vaan sen takia kun on musta. On lauhkea kuin lammas (labradorinnoutaja) mutta värin takia monet aikuisetkin vaihtaa tien toiselle puolelle. Tosi rasittavaa kyllä. Joku vaan noissa mustissa koirissa pelottaa.

Ne on mörkyläisiä;)

en usko et ois siitä tullu mitää kammoa ku koira o ehkä kerran pari päässy nuolee(en o kauheesti antanu ku tie mitä se syö ku vapaana juoksentelee)!!no pelkää mun siskon tyttöki mustia koiria ja niil o kotonaki kyl koira =)

Alkuperäinen kirjoittaja anoppi:
kumpi se ongelma olikaan koira vai anoppi

enemmän anoppi ku oikee tyrkkää sitä koiraa pojan lähelle ja nähny o anoppi et toinen huutaa ja tärisee ihan kauhusta ku se koira tulee metrii lähemmäs!!ei koiras kaiketi mitää vikaa oo!!

Ei kai lapsen tarvitse jostain koiran nuolaisusta tykätä :o Ei tainnut aloittaja muutenkaan ihan tajuta mun pointtia. Ei ole hyvä jos lapsi joutuu pelkäämään. Sillä voi olla surulliset seuraukset myöhemmin. Tänäänkin olisi muuan poika täyttänyt 19 vuotta ;)

No toivottavasti saat anopin tajuamaan et teidän lapsi sitä koiraa pelkää.
Itse varmaan tekisin niin, että kutsuisin anopin meille...jolloinka koira ei tulisi mukana. Vai tuoko koiran teillekin ihan ilman kysymistä ?
Ja sitten jos ei tämäkään toimi niin sitten vaan pieni katko kyläilyissä...kyllä se anoppi rupeaa tajuamaan hetken kuluttua, että poika todella pelkää koiraa.
Itse en veisi lastani paikkaan jossa on joku joka saa poikani itkemään pelosta.
Lapsi ehtii tottua koiriin myöhemminkin ja jos ongelmaa ei kerta ole muiden koirien kanssa niin antaa ajan kulua ja pojan tutustua mummon koiraan sitten myöhemmin.

anoppi tietysti yrittää että poika tottuisi koiraa. Tuo tapa nyt ei kyllä edes auta asiaa, mutta ymmärrän kyllä anoppiakin. Toisaalta meillä on koira aina vieraiden tullessa portin takana, että ihmiset pääsevät rauhassa siällä jne. sitten vasta koira tulee tekemään tuttavuutta jne. meillä ei koirapelkoiset kyllä vierailekaan kun tietävät meidän ihmisrakkaan koiran tunkevan syliinkin jos sille päälle sattuu. Kannattaa jutella anopille, että yritätte totuttaa pojan koiraan hissukseen. Aluksi vaikka muutama minuutti koiran seurassa ja sitten pois näkyvistä. Poika voisi ruokkia koiran kun sillä on ruoka-aika ja antaa vaikka herkkupaloja, leikittääkoiraa esim. heitellä palloa jne.

Sano anopille tiukasti, että jos koira tulee pojan luo niin me ei tulla käymään, kun ei poikaa turhaan pelotella. Minä olen anopin "suosiossa" kun olen tehnyt rajoituksia mitä hän ei tee kun ollaan vierailulla(sisällä tupakointi, herkkujen tuputtaminen koko ajan rajoituksetta, jne.). Vähän nurisee, mutta tietää minun olevan tosissani ja uskoo kun sanon.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
anoppi tietysti yrittää että poika tottuisi koiraa. Tuo tapa nyt ei kyllä edes auta asiaa, mutta ymmärrän kyllä anoppiakin. Toisaalta meillä on koira aina vieraiden tullessa portin takana, että ihmiset pääsevät rauhassa siällä jne. sitten vasta koira tulee tekemään tuttavuutta jne. meillä ei koirapelkoiset kyllä vierailekaan kun tietävät meidän ihmisrakkaan koiran tunkevan syliinkin jos sille päälle sattuu. Kannattaa jutella anopille, että yritätte totuttaa pojan koiraan hissukseen. Aluksi vaikka muutama minuutti koiran seurassa ja sitten pois näkyvistä. Poika voisi ruokkia koiran kun sillä on ruoka-aika ja antaa vaikka herkkupaloja, leikittääkoiraa esim. heitellä palloa jne.

ehkäpä 11kk ikänen ei osaa viel heitellä palloa saati ruokkia koiraa...ainakaa mee poika ei osaa!!muutama minuutti o mun korvilleni liikaa!kyl se koira tulee peräs meille jos anoppiki tulee koska vapaana tosiaa kulkee(ei tietenkää lenkillä ym)!!oon yrittäny sanoo et poika pelkää,mut sen mielest ei voi pelätä ku ei muutkaa pelkää ja sillä se!!on nii omahyvänen ettei ymmärrä muitte kantaa missää asiassa!

Yhteistyössä