anopin käymisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marja-Liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marja-Liisa

Vieras
Ja eilen siis anoppi sanoi " Anteeksi nyt vain mutta miten te pystytte tälläisessä asumaan" Pientä naurua päälle.
Vaikka olin pessyt lattiat, pyyhkinyt pintoja,tiskannut jne jne.
Kolme lasta niin ei kai voi olettaa että joka paikka aina kiiltää.
Se asenne ärsyttää,ja kun hän on viimeksi käynyt meillä vuosi sitten niin miksi täytyy kämpän sekaisuudesta (sellainen ei oo jotain sanoa ja vielä lasten kuullen.
Isä on samanlainen valittaja,eikä se tunnu kivalta.
se miksi tämän otin esille, niin kysyn teiltä että sanoisitteko te jotain anopille kun haette lapsia vai antaisitteko olla?

Siis sun lapset on sillä hoidossa?? Vaiko vaan tilapäisesti?
Mä kyllä sanoisin että jos ei kelpaa niin auta meitä sitten? Tämmöstä meillä on kun ei muutakan voida...
Siis eihän sen homma ole valittaa teidän kämpästä!!
Mutta tietty jos pelkäät välirikkoa ja jos lapset jää ilman hoitajaa...
Toisaalta olen sitä mieltä että se olisi miehesi homma "ojentaa" äitiään, ei sun... Mitäs hän on mieltä??

Alkuperäinen kirjoittaja clotta:
Siis sun lapset on sillä hoidossa?? Vaiko vaan tilapäisesti?
Mä kyllä sanoisin että jos ei kelpaa niin auta meitä sitten? Tämmöstä meillä on kun ei muutakan voida...
Siis eihän sen homma ole valittaa teidän kämpästä!!
Mutta tietty jos pelkäät välirikkoa ja jos lapset jää ilman hoitajaa...
Toisaalta olen sitä mieltä että se olisi miehesi homma "ojentaa" äitiään, ei sun... Mitäs hän on mieltä??

Lapset on sillä hoidossa,tänään haetaan.
Mun tekee niin mieli sanoa jotain tälläistä: Siitä eilisestä, että ei tarvitse enään alkaa sanomaan meidän kodin sekaisuudesta joka ei sellainen kumminkaan oo, ja vielä lasten kuullen.tai jotenkis noi.
Anoppi huomasi kun uunin alunen oli vähän likanen, ja siitä sanoi miehelle.
miehen nimi ja katos kuinka likanen toi uunin alunen on.
Okei myönnettäköön että en oo pitkään aikaan sitä siivonnut, ehkä en oo vaan saannut aikaseksi kun on parenpaakin tekemistä olla lasten kanssakin.
Ja toinen minkä hän huomasi oli olohuoneen pöytä, jonka pinta on vähän vaurioitunut ennen siinä on ollut liina päällä nyt vaan unohtui.
Katsoi niitä ja sanoi eikä olisi jo aika ostaa uusi sohvakalusto.
Ja hymyili.
Tollaiset kommentit ärsyttäää, ärsyttäiskö teitä?
Ja se miten kaikki aina puhuu lasten kuullen että tää on sekainen jne, miltä se tuntuukaan lapsilta.

Neuvoja

mun äiti kun tulee kylää niin aina huomauttaa sotkusta, olenkin joka kerta alkanut ilmottamaan et saa siivota jos häiritsee meitä ei häiritse.
sanoisin tosta hellan alusen likaisuudesta että rätti on siinä tiskipöydällä, pyyhi sotkut pois jos häiritsee:)

Aika ikävää,onko anopillas sitten aina puhtauttaan kiiltelevä kämppä vai miten se tolleen?

Meillä kans joskus vähän sotkuista,vähintään leluja ympäriinsä...meil se on miun äiti joka asiasta sanoo..jos on esim.pyykit jääny narulle kun se tulee käymään niins e vaan ottaa ja viikkaa ne, vaikka sanon että saan kyl itekin ne laitettuu..Melkein viimeks rupes tiskaamaan täällä,sai sen ajettua kuitenkin pois.En tykkää jos joku muu tulee huushollaamaan meille :/
Jos ei puhtaustaso miellytä niin voipi pysyä poissa sit.

meillä taas mun äiti on tollanen että huomauttaa mulle että pitäs siivota...vaikka olisin siivonnut muutama tunti sitten.
mie imuroin joka päivä ainakin sen kerran kun nuorimman jäliltä on lattialla ruokaa, luutuamisen jälki ei näy meidän lattiassa kuin sen aikaa kun lattia o märkä.ulkoilun jälkeen lattialta löytyy havun neulasia, hiekkaa ja ehkä kiviä.
ja mie olen sanonut äidilleni että kun meillä on lapsia niin siivouksen jälki näkyy sen hetken... ja jos häirittee ni siinä siivotkttn ite.

No toi on kyllä jo pottumaista!!
Kun minä olen lasten luona käymässä niin kysyn aina että olisko jotain mitä te haluutte että mä teen? emmä tykkää vaan istua... Ja usein löytyykin jotain - viimeks siivosin vessan ja kylppärin, hehe. Ja ne sanookin ettei ne suutu vaiika rupeasin itsekseni siivooman jotain mitä huomaan että pitäis siivota. Mutta emmä nyt herraisaä, rupee niitä moittimaan sotkuista!! Itsehän ne siinä asuu, en minä!

meillä kanssa aluksi huomautteli pikku asioista, esim. kerran verhoista, enkö paremman näkösiä ole löytänyt tai lattioista millon olen luutunut... muutaman kerran se huomautteli lopulta totesin, talo elää tavallaan ja vieraat käy ajallaan, niin piti suunsa kiinni sen jälkeen.
Nyt se on aloittanut huomauttelun vauvan syömisestä, pukeutumisesta, käyttäymisestä jne. viimeks jo totesin, että enköhän minä saa tän vauvan hengissä pidettyä, kun on se onnistunut kahden muunkin lapsen kohdalla... saa nähdä mistä seuraavaks natisiminen alkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Aika ikävää,onko anopillas sitten aina puhtauttaan kiiltelevä kämppä vai miten se tolleen?

Meillä kans joskus vähän sotkuista,vähintään leluja ympäriinsä...meil se on miun äiti joka asiasta sanoo..jos on esim.pyykit jääny narulle kun se tulee käymään niins e vaan ottaa ja viikkaa ne, vaikka sanon että saan kyl itekin ne laitettuu..Melkein viimeks rupes tiskaamaan täällä,sai sen ajettua kuitenkin pois.En tykkää jos joku muu tulee huushollaamaan meille :/
Jos ei puhtaustaso miellytä niin voipi pysyä poissa sit.

On sillä, hän on erittäin tarkka jo pienestä murusestakin.

Alkuperäinen kirjoittaja clotta:
No toi on kyllä jo pottumaista!!
Kun minä olen lasten luona käymässä niin kysyn aina että olisko jotain mitä te haluutte että mä teen? emmä tykkää vaan istua... Ja usein löytyykin jotain - viimeks siivosin vessan ja kylppärin, hehe. Ja ne sanookin ettei ne suutu vaiika rupeasin itsekseni siivooman jotain mitä huomaan että pitäis siivota. Mutta emmä nyt herraisaä, rupee niitä moittimaan sotkuista!! Itsehän ne siinä asuu, en minä!

Sä oot kyllä ihana!
kun menet lastesi luokse käymään niin siivoat heidän luona etkä valita. Siitä kukkia ja +++++
Mun puolesta saisi kuka vaan alkaa meillä siivota joskus en pistäisi pahitteeksi.
oon ollut pahasti masentuneena oon sellainen vieläkin. en aina jaksa katsoa miltä kotimme näyttää, tai jaksaa alkaa kamalasti siivota.
eilen tosin siivosin paljon ennen anoppia ja se sattui kun alkoi ilkeilemään.

Pah...mun äitini ( 80+ ) kun tulee kylään, se vetelee sormellaan oven päällystätkin ja katsoo, jäikö pölyä :D Mutta ikinä ei ole sanonut ääneen. Tietää varmaan, että jos sanoisi, ojentaisin rievun ja pesuaineen kouraan :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pah...mun äitini ( 80+ ) kun tulee kylään, se vetelee sormellaan oven päällystätkin ja katsoo, jäikö pölyä :D Mutta ikinä ei ole sanonut ääneen. Tietää varmaan, että jos sanoisi, ojentaisin rievun ja pesuaineen kouraan :laugh:

Tämä ei oo niin paha, oikeesti aika suloinen tapaus.

Munkin anoppi sanoi viimeksi käydessään, että hän kyllä ymmärtää ettei lasten kanssa ehdi aina pitää paikkoja kunnossa. Arg, siivoan usein ja mun mielestä meillä on paikat kunnossa. Anoppi on ottanut elämän tehtäväkseen meidän pyykit. Hän lajittelee ne niin moneeseen koneellisen, että itestäkin alkaa tuntuu miten paljon tuota pyykkiä onkaan. Itse lajittelen tummat ja vaaleet. En viitsi hälle mitään kuitenkaan sanoa. Äitini tekee täällä ollessa ruokaa ja saattaa siivottakin, mutta ei koskaan ole sanonut mitään negatiivistä.
Anoppi varmaan ensi viikolla tulossa jälleen muutamaksi yöksi. Huhhuh. Asutaan siis niin kaukana, että meidän vieraat on yleensä aina useamman yön kylässä.

Mä aikani kuuntelin tuollaisia piikittelyitä ja ivailua, suoranaista selän takana solvausta.
Nykyään en enää edes vastaa sille naiselle, jos soittaa enkä suostu jalallani astumaan sen ihmisen asuntoon. Eikä sillä ole asiaa meille. Mies käy siellä lasten kanssa.

Sen jälkeen kun tein päätöksen, etten enää tuollaista kuuntele, on ollut ihanan kevyt ja vapauttava olo :)

joo meillä onneks ei oo anoppi niin usein käymässäkään, mut muistan tässä kerran kun lähdimme reissuun ja he jäivät lemmikkien vahdiks silleen et ei tarvinnu kun käyttää elukat aamuin ja illoin ulkona ja antaa niille ruokaa...meillä oli suht puhdasta mutta sekaista oli kun lapset olivat päättäneet tyhjentää pakatessa kaikki leut ja vaatteet ympäri kämppää... ja meillä oli jo kiire reissuun, niin olipa kiva tulla takas kun oli kaikki kaapit siivottu ja muutenkin kämppä oli kaiken maailman pesuaineilla pesty. Oli kotiin tullessa hieman sekaiset tunteet,mut alkuun olin vihainen ja sen jälkeen tuntui hyvältäet ei tarvinnut heti kotiin tultaessa kuin purkaa tavarat ja mennä kiittämään anoppia =)

Alkuperäinen kirjoittaja karmajos:
joo meillä onneks ei oo anoppi niin usein käymässäkään, mut muistan tässä kerran kun lähdimme reissuun ja he jäivät lemmikkien vahdiks silleen et ei tarvinnu kun käyttää elukat aamuin ja illoin ulkona ja antaa niille ruokaa...meillä oli suht puhdasta mutta sekaista oli kun lapset olivat päättäneet tyhjentää pakatessa kaikki leut ja vaatteet ympäri kämppää... ja meillä oli jo kiire reissuun, niin olipa kiva tulla takas kun oli kaikki kaapit siivottu ja muutenkin kämppä oli kaiken maailman pesuaineilla pesty. Oli kotiin tullessa hieman sekaiset tunteet,mut alkuun olin vihainen ja sen jälkeen tuntui hyvältäet ei tarvinnut heti kotiin tultaessa kuin purkaa tavarat ja mennä kiittämään anoppia =)

Ihanasti anoppi teki!
Meillä anoppi käy kerran vuodessa ja silloin kun sen alle 5minuuttia meillä viipyy niin täytyy noin sanoa. sellaista en vaan ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti:
Munkin anoppi sanoi viimeksi käydessään, että hän kyllä ymmärtää ettei lasten kanssa ehdi aina pitää paikkoja kunnossa. Arg, siivoan usein ja mun mielestä meillä on paikat kunnossa. Anoppi on ottanut elämän tehtäväkseen meidän pyykit. Hän lajittelee ne niin moneeseen koneellisen, että itestäkin alkaa tuntuu miten paljon tuota pyykkiä onkaan. Itse lajittelen tummat ja vaaleet. En viitsi hälle mitään kuitenkaan sanoa. Äitini tekee täällä ollessa ruokaa ja saattaa siivottakin, mutta ei koskaan ole sanonut mitään negatiivistä.
Anoppi varmaan ensi viikolla tulossa jälleen muutamaksi yöksi. Huhhuh. Asutaan siis niin kaukana, että meidän vieraat on yleensä aina useamman yön kylässä.

Mä en olisi tuosta kommentista lasten kanssa ehdi aina pitää paikkoja kunnossa - suuttunut. Mut jos hän alkaa jotain vaikkapa pyykkejä järjestelemään ja valittamaan, niin olsin pyytänyt hänet vaikkapa lähtemään,en tiedä.
Äitisi on ihana!

Anna mennä toisesta korvasta sisälle ja toisesta ulos.

Jos olet kostonhimoinen, pue lapsille (ainakin jos ovat konttausiässä) tummat samettihousut anopille mennessä ja kauhistele sitten, miten likaista siellä on, kun lasten housuissa näkyy jokaikinen pölyhiukkanen ja karva. Etenkin jos anopilta löytyy joku karvalankamatto, niin tulos on varma :D

Siksi kanssa on niin ärsyttävää kun anoppi ei oli ikinä minusta pitänyt. Ollaan erottu anopin ja anopin puheiden takia 3kertaa. anoppi siis on koittanut pojalleen puhua kaikkea minusta jotta erottaisiin.tästä jo monta vuotta aikaa muuta siis ei ole ikinä minusta pitänyt.
Ei toisaalta tekisi mieli mennä edes mukaan hakemaan lapsia, hakekoot mies vaan. mitä ootte mieltä? sanokaa joku mielipide.