anopin facebook-profiilikuva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

just...

Vieras
Huomasin että anoppi oli vaihtanut profiilikuvakseen kuvan jossa on anoppi ja meidän pieni lapsi päät vieretysten. Ja tietenkin ihan mitään kysymättä tai ilmoittamatta.

Kyllähän joillain on kuva itsestään ja omasta lapsestaan profiilikuvana mutta tuo, että laitetaan profiilikuvaksi toisten lapsen kuva on ihan helvetin ärsyttävää. Itse en ole lapseni kuvaa facebookiin laittanut, laittakoon itse oman profiilinsa isompana jos haluaa. En levittele muiden kuvia netissä.

Ja kun se ei ole laittanut edes yksityisyysasetuksia kuntoon eli se kuva näkyy vaikka googlessa kaikenmaailman pedofiileille. Ihanaa...

Se on sun anoppisi lapsenlapsi, ei kenen tahansa lapsi. En ymmärrä tuota että vanhemmilla muka joku täysi yksinoikeus nauttia lapsistaan, isovanhemmilla vain hoitovelvollisuus, ei oikeuksia ollenkaan...

Ehkäpä anoppisi oli vain ajattelematon ja ei tiennyt, että loukkaantuisit moisesta pahasti. Kerropa suoraan anopillesi, ettet halua lapsesi kuvia julkaistavan netissä. Tuskin hän ilkeyttään on sen kuvan julkaissut.

Se on sun anoppisi lapsenlapsi, ei kenen tahansa lapsi. En ymmärrä tuota että vanhemmilla muka joku täysi yksinoikeus nauttia lapsistaan, isovanhemmilla vain hoitovelvollisuus, ei oikeuksia ollenkaan...

Hyvin harvoinpa olen hoitoapua tarvinnut, ihan itse lapseni osaan hoitaa kiitos vaan. Ja sen kerran kun anoppi hoiti, lapsi tuli takaisin iso kuhmu päässään. Oli jättänyt lapsen yksin yläkertaan niin putosipa rappuset alas. Sitten saatiin tarkkailla ettei ole aivotärähdyksen merkkejä... Että sellaista hoitovelvollisuutta.

[QUOTE="a.p";23897272]Hyvin harvoinpa olen hoitoapua tarvinnut, ihan itse lapseni osaan hoitaa kiitos vaan. Ja sen kerran kun anoppi hoiti, lapsi tuli takaisin iso kuhmu päässään. Oli jättänyt lapsen yksin yläkertaan niin putosipa rappuset alas. Sitten saatiin tarkkailla ettei ole aivotärähdyksen merkkejä... Että sellaista hoitovelvollisuutta.[/QUOTE]

Katso peiliin!

[QUOTE="a.p";23897272]Hyvin harvoinpa olen hoitoapua tarvinnut, ihan itse lapseni osaan hoitaa kiitos vaan. Ja sen kerran kun anoppi hoiti, lapsi tuli takaisin iso kuhmu päässään. Oli jättänyt lapsen yksin yläkertaan niin putosipa rappuset alas. Sitten saatiin tarkkailla ettei ole aivotärähdyksen merkkejä... Että sellaista hoitovelvollisuutta.[/QUOTE]

Ja ajatella, mun lapseni tippui sängystä vaatekaapin kulmaan päänsä lyöden, ja ihan mun hoitovastuulla.. Ja aivotärähdystä tarkkailtiin meilläkin. Kehtaan silti vättää itseäni hyväksi, itseasiassa erinomaiseksi, äidiksi. Morkkaa minkä ehdit anoppiasi mutta loppujen lopuksi et tee sillä hallaa kuin lapsellesi...

Mäkään en pitäisi siitä, jos joku laittaisi lapsemme kuvan nettiin kysymättä multa tai mieheltä. Tuskin ainakaan kauhean monta hernettä menisi nenään, mutta olisin ärtynyt.

[QUOTE="Jenne";23897359]Miks kaikki hyökkää tässä ap vastaan?? Kyllä minäkin pahastuisin jos anoppi tai edes oma äitini laittaisi lapsestani kuvia nettiin..[/QUOTE]

Voi hyvää päivää näitä tyyppejä

..ja ajatella, ne samat pedofiilit voi nähdä sun lapsen naaman vaikka ratikassa! Tai bussissa! Ilman esiliinana toimivaa mummonnaamaa, jopa.

Pikkuisen takakireältä vaikuttaa, mutta sopii kai aika hyvin siihen (ainakin tällä palstalla) yleisenoloiseen trendiin että "jumaliste jos en mitään muuta tässä maailmassa omista niin lapseni ainakin omistan ja siihen jaolle ei tule kukaan!"

No meillä sama mut pyysin ottamaan kuvan pois ja otti. En todellakaan laita faceen lasten kuvia, nykyvanhemmilla sosiaalisetmediat on niin arkipäivää etteivät edes kyseenalaista paikkojen vaarallisuutta. Eräässä ohjelmassa oli juuri juttua kuinka oman lapsen kuva olikin yhtä äkkiä netin mainoksissa ja saman yrityksen tv -mainoksessa, ihan ilman korvauksia. Liitytte johonkin sovellukseen niin samalla annatte luvan käyttää kuvianne. Ihan on joo oma asianne, ite vaan en nää siinä järkeä.

Yhteistyössä