Annoin pojalle ajatuksissani sekä buranan että pronaxenin, APUA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hajamielinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hajamielinen äiti

Vieras
Niin,eli tosiaan otsikkossa asia. Meillä ei tavallisesti käytetä buranaa lapsilla, vaan pamol f, mutta olivat päässeet loppumaan, joten annoin buranan ja siihen perään sitten Pronaxenin. Kunnes hetken päästä muistin että, apteekissa kiellettiin antamasta näitä yhdessä... Kääk, mitäs nyt. Netistä koitin hakea mitä voi seurata, mutta en mitään löytänyt.Osaakos joku sanoa mitä haittaa tästä nyt voi olla?

Kiitos kaikille jo etukäteen!

Burana ja Pronaxen ovat saman kipulääkeryhmän lääkkeitä, joten niiden käyttöä ei suositella yhtä aikaa. Mikäli olet antanut lapselle painonmukaiset annokset, ei huolta ole. Seuraavan kerran kun annat lääkettä, yritä antaa paracetamolia ja välttää burana/pronaxen. Buranahan annetaan 3x päivässä painon mukaisesti ja Pronaxen 2x päivässä painon mukaan. Mikäli haluat antaa jompaa kumpaa näistä lisää, voit antaa pronaxenin normaalisti n. 12h kuluttua mutta mikäli haluat antaa buranaa, niin pidä hieman pidempi väli lääkkeiden välissä. Mutta älä enää uudestaan käytä molempia samanaikaisesti.
Kyselit haittavaikutuksia, kerta-annoksista tuskin tulee yhtään mitään.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sekä että
No. Olen samaa mieltä joidenkin edellä vastanneiden kanssa, että yksi ylimääräinen annos ei vielä ole vaarallinen. SILTI itse soittaisin sinne myrkytystietokeskukseen, koska kyse on kuitenkin lääkkeen yliannostuksesta, vaikkakin pienestä. Joidenkin lääkkeiden kohdalla yliannostus voisi ollakin merkittävä... enkä missään tapauksessa luottaisi lapseni terveyttä minkään palstan nimettömän vastaajan käsiin.

Soitin myrkytyskeskuskeen, ja sieltä sanoivat juurikin samaa mitä moni nimetön täällä,eli maha voi arsyyntyä, eipä muuta. Ja hetkeen ei parane ainakaan buranaa antaa. Mutta toki meillä ei tavallisesti buranaa edes käytetä ja pamol-f on jo haettu apteekista, joten sillä jatketaan.. :) Kiitos kovasti kaikille vastanneille.

• Tykkää
Reactions: Sekä että
[QUOTE="muuan";29780933]enkä missään tapauksessa luottaisi lapseni terveyttä minkään palstan nimettömän vastaajan käsiin.[/QUOTE]
Siinä olen kanssasi täysin samaa mieltä. Parempi katsoa kuin katua, vaikka täältäkin voisi saada "hyviä" ja oikeellisia ohjeita.

Pääasia, että lapsen asia on kunnossa. Itse olen joutunut joskus työssäni käyttämään lapsille burana+pronaxen+panadol lääkitystä yhtäaikaa kertaluontoisesti (esim. kotona annettu pronaxen ja kuume ei ole laskenut. Sairaalassa on annettu lisäksi panadol+ burana mahdollisesti pienemmällä annoksella, jotta kuume saataisiin alas esim kuumekouristusriskin alentamiseksi)

Yhteistyössä