Annatteko puuroa aamuin illoin?

Itselläni poika 7,5 kk ja olen tähän asti antanut vain iltapuuron ja sekin on ollut valmis 2 dl tetra, niitä Muksu-puuroja. Kaurapuuroakin pn pari kertaa syöty ja nyt ollaan siirtymässä vallan siihen. Mutta antaisko sitten kaurapuuroa iltasin ja aamuisin... mites te muut teette?

Itselläni on tyttö 5kk ja olen jo puurot aloittanut. Tosin syödään sellasta Nestlen kaura-riisi-vehnä puuroa, joka on paketin tietojen mukaan hyvä aloituspuuro :)
Olen nyt ruvennut antamaan sitä iltaisin sekä aamuisin ja tuntuu ihan hyvälle näin! Illalla kun antaa niin toistaiseksi tuntuu siltä että unikin maittaa paremmin (tosin on niitä hulinaöitäkin :whistle: ) eikä tartte välttämättä yöllä kertaakaan syöttää ja kyllähän sitä aikuisetkin mielellään aamupalaksi puuron syö, joten miksei pikkuihmisetkin? Kannattaa kokeilla! =)

meillä 7kk:n ikänen tyttö ja annan ruis-kaurapuuroa iltaisin.nyt ainakin mennään jonkin aikaa näin.aamut sitten imetän.sitten ku rupeaa imetys loppumaan niin luultavasti siirryn siihen että anna puuron aamulla että illalla. :D

Meillä menee aamupuuro ja iltapuuro. Jotain "laihaa" hedelmäsosetta olen laittanut joskus omatekoisen puuron joukkoon. Valmispuurojen valikoima meidän kohdalla pieni, kun tyttö on maitoallerginen. Neuvolasta kyllä ohjattiin aloittelemaan viljat yksi kerrallaan ja vasta aikaisintaan 6 kk iästä. En oikein ymmärrä tuota miten kaura-riisi-vehnäpuuro on hyvä aloituspuuro. Enkä nyt kisu tarkoita, että olisit tehnyt jotain väärin kun annat tuota tytöllesi, nämä vaan on näitä ihmetyksen asioita, miten neuvolasta neuvotaan toista ja sitten markkinamiehet tekevät toisin. Nla:ssa puhuivat jotain vilja-allergian mahdollisuudesta, kun ei hyvä, kun suolinukkaa ei ole vielä tarpeeksi. Tiedä sitten noita. Meillä kyllä aloitettiin puurot aiemmin, kun vellejä ei voinut antaa, koska niissä maitoa.

Meillä syödään omatekoinen puuro aamuin illoin. Vaihtelevasti teen kaura-riisi-ruis-ohra ja neljän viljan puuroa.

Ihmettelen vaan, että miksi ihmiset antaa vauvalle valmispuuroja, kun puuro on niin nopea ja helppo tehdä itsekin ja samalla kerralla voi tehdä useamman annoksen? Siirtyminen tavallisiin puuroihin ei välttämättä ole ihan vaivatonta ja kalliita ne valmispuurot ainakin on pidemmän päälle syötyinä.

Meillä saa puuroa aamuin illoin:) ja hyvin maistuu.
Tyttö 10kk. Olen tehnyt niistä jauheista puuroa, mihin vaan lisätään kiehutettu vesi. Välillä olen tehnyt puuron itsekin mutta ei mene oikein hyvin alas..

aamu ja iltapuuro on syöty 5kk iästä asti ja vielä puuro kelpaa hyvin(ikää8kk) =) tuo on kyllä tosi kova syömään puuroa,se menee kiinteistä parhaiten alas :D syö vaihtelevasti niitä vauvojen kaurapuuroa,täysjyväpuuroa ja riisipuuroa. aamusin hedelmä/marjasosetta lisänä.

Meillä neiti nyt 10kk ja on nelisen kuukautta syönyt puuroa aamuin illoin. Kaurapuuro, neljän viljan puuro, kaura&ruis-puuro, puolukkapuuro on yleisimmät, joita keittelen fiiliksen mukaan. Kaupan puuroista oon ostanu sitä puolukkaista puuroa, joka menee joten kuten. Aloitettiinkin siis ihan eloveenalla koko puurohomma, samoin kuin esikoisella.

Meillä syödään puuroa joka ilta n.1dl+maitoa 130ml. Aamusin välillä puuroillaan ja välillä ei. Riippuu niin aamusta ja pojan mielialasta ja milloin on viimeksi syönyt. Joskus syö aamul maitoo 7 aikaa ja jatkaa unia 8 niin ei sitten heti herätessä oo nälkä ja sitten kun nälkä tulee niin maito taitaa meillä olla paras sinä aamuna :)
-poika 8kk-

Meillä syötiin vain n. 10 kk:n ikäisenä aamupuuro. Joskus sai muutaman lusikallisen
uppoamaan illallakin.
Itse annoin alusta alkaen neljän viljan puuroa, ruispuuroa jne. Vaihdellen joskus niitä
kaupan jauhepuuroja. Eivät kyllä olleet meillä suosituimmasta päästä.

meillä syödään puuroa aamuin illoin.milloin mitäkin nalle-puuroa.neljän viljan,kaura,riisi.kaikki maistuu eikä poju kyllä tuliskaan kylläiseksi muulla.sosetta laitan päälle niin maistuu hyvin.annan marjasoseita aina puuron kanssa,kun muuten syö hedelmä sosetta välipalaksi esim.riisikakun kera.ikää nyt 9kk

7,5kk pojan vesseli meilläkin ja annan puuron aamuin illoin. Aluksi sai riisipuuora, nyt kaurapuuroa ja kohta vaihdan 4-viljan puuroon ja sit voi taas vaihdella välillä. Joskus ostan kaupan valmispuuroja tai puurojauheita mutta harvoin, mökille mentäessä ne on käteviä. Poika syö aamupuuron, lounaan, päivällisen, välipalan ja iltapuuron ja ennen jokaista ateriaa juo tuttelia ja eterioilla vettä nokkamukista.

Yhteistyössä