annatteko opettajalle

Tämä on ikuisuuskysymys, puolesta ja vastaan. Olen itse ope ja saan aina tosi paljon muistamisia. Se tuntuu hyvälle, mutta ei todellakaan ole välttämätöntä!

Kesäkukat, leivonnaiset, kynttilät, suklaa, makeiset yms. ovat suosituimpia. Tavarat yms. eivät niinkään kivoja, kun sitä tavaraa ehtii vuosien mittaan tulla niin paljon... Ihan yksi orvokki sellaisenaan ollut ihana. Istutin kotona ruukkuun ja nautin pitkälle syksyyn sen kukkaloistosta.

T: Ope

tuohi
Meillä on annettu aina luokan yhteinen lahja, kun vanhempien joukkoon on sattunut yksi ihanan aktiivinen äiti. Hän siis hoitaa lahjan hankinnan (esim viime jouluna cd-levy + joulukukka) ja me muut toimitamme osuutemme hänelle. Lapsista on ollut tosi kivaa viedä eurot kirjekuoressa opettajalta salaa tälle yhdelle pojalle ;)

Yleensä on tullut vietyä jouluna joulukukka ja keväällä kesäkukka. Meidän kaksi poikaa on nyt 6. luokalla ja menevät syksyllä siis yläasteelle. Toisella pojalla on opettaja vaihtunut joka vuosi joten hänen opettajalle vien nytkin "vain" kukan mutta toisella on ollut sama opettaja kuusi vuotta joten hänelle ostan jotain erilaista, hieman arvokkaampaa.

äiti neljälle
Mulla on tyttö neljännellä ja hänen opelle ostetaan luokalta yhteislahjaksi kasvo ja jalkahoito.Poika on kolmannella ja hänen opelle ostetaan luokalta yhteisenä lahjana 100e lahjakortti stocmannille.Kaikki lapset tekee omat kortit ja lahjojen lisäksi molemmille opeille on tilattu 20e kukkakippu.

Juu, poika osti semmosen hupimukin missä lukee "Neron muki,ei näitä tyhmille edes myydä" tai jotain sinnepäin.

Pojan koulussa vaihtuu kaikki opettajat taas syksyllä.Rehtori on ainoo joka jää ja yks avystaja :attn:

Annamme pojan opelle luokan puolesta yhteinen lahja. Hän ei enää tulevana syksynä jatka. Poika siirtyy kolmannelle ja hänelle oli kaksi ekaa vuotta sama ope. Kaikki oppilaat tekevät opelle muiston itsestänsä. Eli piirtää,kirjoittaa ym jotain A4 kartongille ja tuovat minulle. Minä teen opelle muistoksi kirjan oppilaista. Ja sitten me ostetaan kukkia ja Iittalan Aalto-vaasi. Oln itse pk opettaja, ja esitin toivomuksen yht.lahjasta. Saan aina vuosittain 20 kpl servettejä,kynttilöitä ymm. Joten päädyimme yhteiseen lahjaan. :flower:

en anna
En anna yleensä yhtään mitään, paitsi joskus on joku kerännyt luokan puolesta jotain. Kerran kun opettaja lopetti koulussa, lapsi teki hänelle kortin. Niin ja ekaluokan opettajalle, joka oli ekaa vuotta töissä, pojan kanssa tehtiin kortti valokuvasta, jonka olin ottanut heistä ekana koulupäivänä.

Antamisten sijasta kiitän yleensä opettajaa ja kerron jonkin positiivisen asian, kuten mitä positiivista lapseni on kotona hänestä sanonut tms. Minusta sen pitää riittää, lahjojen vieminen on vähän turhaa kun ei tiedä, onko lahja opelle edes tarpeen/mieleen.

Meillä on ollut systeeminä se, että joka ikinen joulu ja kevät kerätään opettajalle ja avustajalle koko luokalta lahjakortti 2-5e ja tämä kummankin pojan luokalta. Sinänsä ihan hyvä systeemi, mutta ärsyttäväkin ja tietää jo rahanmenoa ja muistamista, kun on useampi koulussa...
Jotenkin alunperin hyvä systeemi on mun mielestä jo liioteltu, ei sitä nyt aina tarvitsisi muistaa. Saahan opettajat palkan työstään ja kiitoksen näkee siinä, kun lapset oppii =)

Me sitten taidamme kuulua niihin, jotka haluavat muistaa opea. Tänä vuonna poika oli eskarissa, ja hän halusi, että opea muistetaan. Muistettiin sitten samalla avustajaakin, joka oli aivan ihana nuori, parikymppinen tyttö. Ostimme ne legendaariset tuikut ja kivan jääkaappimagneetin kivalla tekstillä. =)

Yhteistyössä