Annatteko iltamaitoa vielä 1-vuotiaalle????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shenda81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shenda81

Aktiivinen jäsen
11.01.2008
1 618
0
36
Meillä syödään iltapuuro hedelmäsoseella klo 20.00 ja juo tavallista kylmää maitoa nokkamukista klo 21.00 n.150ml ja sen jälken nukkumaan ja herää 08.00

Pitäiskö iltamaito jättää pois ja viedä jo puuron jälkeen nukkumaan????

Missäs välissä mä tuon maidon juotan kun muutenkin tuntuu ettei sitä juo tarpeeksi????

Vinkkejä

Ateria rytmi seuraavanlainen

08.00 aamupuuro hedelmäsoseella
12.00 lihasosetta purkki ja vähän maitoa
15.00 hedelmäsose ja vähän maitoa
17.30 lihasose ja vähän maitoa
20.00 iltapuuro hedelmäsoseella
21.00 maitoa 120-150ml

Eli aterioilla ei suostu paljoa maitoa juomaan vaan alkaa kauhea raivoaminen.

Ja jos annetaan rasvatonta maitoa niin paljon rypsiöljyä lisättävä ruuan joukkoon??? teelusikallinen???

Nyt varmaan ihmettelette, mutta meidän kohta 5 vuotias juo vielä ns. iltamaidon, 1- 1,5dl. Ihan tavallisesta mukista, mutta täytyy olla lämmitetty maito. Ja sama juttu aamulla. Aamulla on saatava maitoa ennen varsinaista aamupalaa, muuten pojan aamu ei lähde käyntiin. Olen ajatellut että taitaa olla vähän sama juttu kuin joillakin aikuisilla, että päivä ei käynnisty ennen kahvia.
Ihan tapahan tuo on iltamaidon juominen on, mutta mitä haittaa siitä on, ei mielestäni mitään. Että kyllä 1v voi ihan hyvin iltamaidon juoda, miksi siitä pitäisi luopua? Ei meilläkään muuten tulisi maitotuotteita riittävästi/vrk, joten mielelläni annan iltamaidon.

muoks. Joskus juo maidon iltapalan yhteydessä, joskus vasta sitten kun on yökkäri päällä. Niin ja hampaat pestään tietysti maidon jälkeen.

Mun just kohta 1v juo iltamaidon puuron kanssa. Aijemmin sai unitissin viimesenä ja vierotuksen myötä muuttu systeemi noin. Eli maidon päälle yökkäri ja pesu. Menee nukkumaan sen perään.

Alkuperäinen kirjoittaja norppa75:
Nyt varmaan ihmettelette, mutta meidän kohta 5 vuotias juo vielä ns. iltamaidon, 1- 1,5dl. Ihan tavallisesta mukista, mutta täytyy olla lämmitetty maito. Ja sama juttu aamulla. Aamulla on saatava maitoa ennen varsinaista aamupalaa, muuten pojan aamu ei lähde käyntiin. Olen ajatellut että taitaa olla vähän sama juttu kuin joillakin aikuisilla, että päivä ei käynnisty ennen kahvia.
Ihan tapahan tuo on iltamaidon juominen on, mutta mitä haittaa siitä on, ei mielestäni mitään. Että kyllä 1v voi ihan hyvin iltamaidon juoda, miksi siitä pitäisi luopua? Ei meilläkään muuten tulisi maitotuotteita riittävästi/vrk, joten mielelläni annan iltamaidon.

muoks. Joskus juo maidon iltapalan yhteydessä, joskus vasta sitten kun on yökkäri päällä. Niin ja hampaat pestään tietysti maidon jälkeen.

Ei tuosta tosiaan oo haittaa jos juo ennen pesua. Jos maito auttaa unen tuloa 5v niin kaikinmokomin.

Yhteistyössä