Annanko vauvalle aamuyöllä maitopullon vai yritänkö muita konsteja?

Kylmä ämmä

Jäsen
15.06.2007
780
0
16
Toissailtana vauva kävi nukkumaan n.21 ja heräsi 5.40.En saanut rauhoittumaan takaisin nukkumaan joten lämmitin maitopullon,joi sen ja kävi takaisin nukkumaan,nukkui n.klo 9 asti.
Eilenillalla vauva ei suostunut nukahtamaan ennenkuin 22.30,heräsi tänä aamuna 5.30.Sain nukahtamaan uudelleen ilman maitopulloa,heräsi sitten 6.30,jolloin noustiinkin sitten aamutoimille.Nyt nukkuu jo ensimmäisiä päiväunia yöunien lyhyydestä johtuen.
Kyseessä siis melkein 9kk vauva,joka ei ole enää kuukausiin syönyt yöllä.Nytkö se sitten pitää aloittaa uudelleen? :| Syö illalla nukkumaan mennessä napansa sinkeäksi puuroa,luulisi ettei nälkä ole.

meillä on pian 10kk vanha poika ja evästä pitäs olla nykyään yöllä tunnin välein =( Oikia tissimonsteri =) Viime yönä sit löin hanat kiinni, ottipa herralla koville!! Joten älä sorru antamaan enää pulloa, tai siitä on vaikea päästä eroon!!

mulla vähän samoja ongelmia..viime yönäkin tuo heräs 4.00 silmät kirkkaina..yritin tutilla nukuttaa, mutta ei...annoin sit maitoa kuiteskin, ja nukahti sit uudestaan. Mun mielestä än ikäsen pitäs jo selviytyä ilman yö syöttöjä, meil syödään n.19.00 puuroa ja maitoa, ja jos kauan viä valvoo ton jälk.ni annan vi pikku tipan maitoo, meil o 8kk

No mutta jos vauva juo aamulla koko pullon, niin voihan se sitten olla ihan oikeeta nälkääkin. Mä antaisin pullon.

Meillä joutuu mies nyt isäkuukauden aikana nousemaan sillon 5 jälkeen, kun sillä ei ole tissiä, millä saada vauva uudestaan nukkumaan :kieh: :xmas:

Meillä vaavi jätti tutin itse pois viikko sitten,ei huolinut enää eikä ole kaipaillut perään.Saa todella käyttää mielikuvitusta uudelleen nukahtamiseen,ennen se on käynyt vain että tutti suuhun ja se on siinä.

No se vähän riippuu. Mä en syötä meidän kohta 10kk vauvaa enää yöllä, MUTTA poika herää klo 5.30 ja silloin kyllä annan tissiä heti (toiveissa mulla on aina, että jatkais unia, muttta ei..). Eli mikä se aamu on kellekin. Tosin meillä syödäänkin iltapuuro jo klo 19 ja puoli kasilta nukkumaan eli vähän aikasemmassa on rytmit muutenkin.

Vai voisko tässä nyt olla joku vaihe päällä että hän lyhentää yöuniaan?Tämä vauva on nukkunut 1,5kk ikäisestä lähtien kellon ympäri,21-9,joten ainakin äidistä herätys aamulla 4-6 tuntuu ihan hemmetin aikaiselta! :headwall: Vai olenko vaan liian hyvälle oppinut noiden aikaisempien maraton-unien aikana.. :ashamed:

Minun mielestä ei enää kannata aloittaa maidon antamista aamuyöllä, jos siitä on kerran päässyt eroon... Jokunen aamu voi olla aikainen herätys, mutta kyllä se siitä taas tasaantuu. Lapset oppivat niin hirmu nopeasti sekä hyvät että huonot tavat, joten kannattaa aina miettiä mitä haluaa lapselle opettaa pidemmällä tähtäimellä eikä niin, mikä tuntuu sillä hetkellä itselle helpoimmalta ratkaisulta.

meillä sai tyttö maitopullon aamuyöllä (tai aamulla, mitä nyt klo6 ite kunkin rytmeissä on) vähän yli 2veeksi asti. nyt taitaa tulla hyvää kommenttia mulle... :D mutta siis, tuo tapa ei meistä ketään häirinnyt, pullot ei olleet muuten käytössä eli tuon yhden kerran päivässä vaan joi. sitten kerran reissuun lähtiessä pullot vaan "unohtui" kotiin ja oli pois kun tultiin kotiin. varauduin ongelmiin kun oli käyttänyt sitä rakasta tuttipulloaan noinkin pitkään, mutta eipäs tullutkaan ongelmia.

pelkkä tapahan toi tollainen syöminen on/oli meilläkin, mutta onkos siitä nyt sitten niin hirveästi haittaakaan...? hampaat ainakin meillä oikein hyvässä kunnossa edelleenkin, vaikka typy on jo iso. :)

Eikö tuo 5-6 väli aamulla lueta jo aamuksi? Olen joskus antanut maitoa, jos meinaa herätä "liian" aikaisin. Joskus auttaa, joskus ei. Meillä 11kk poika, varsinaisesti yöpulloa ei ole saanut enää kuukausiin.

Rupeat syöttämään oikein kunnolla aamuisin. Hullulta kuullostaa, niin kuulosti minustakin, kun sain tuon neuvon, mutta meillä se auttoi. Iltatankkauksesta ei ollut sellaista apua.

Meille kaikki sanoivat että "jätä se maitopullo pois" kun poitsu sai vielä vuodenkin iässä maitopullon jos aamuyöllä heräsi. No en jättäny vaan luotin siihen et jää itestään pois ja niinhän se jäi...nyt ei enää öisiä maitopullo härdellejä ole. Sanon vain poitsulle jos aamuyöstä herää et "nyt jatketaan vielä unia" poika kysyy et "iskäkin?" mie vain aina kerron sit et joo iskäkin nukkuu ja sitten poika jatkaa unia kun on varmistanu et kaikki muutkin nukkuu..
toiminu ainakin meillä näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylmä ämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Annoin 11kk ikään asti aamuyöllä maitopullon.
Oliko siitä pullosta sitten helppo päästä eroon vai jättikö itse pois?

Kyllä siinä pari aamuyötä meni huutaessa, mut ihmeen helpolla siitä pääsi eroon.

Ja mitä tuhon "yösyönti"-termiin tulee, niin itse ainakin lasken yösyönniksi vaikka klo.7.00 syönnin, mikäli yöunet vielä jatkuvat sen jälkeen.

musta se on hassua et kaikkien vauvojen pitäisi mahtua samaan muottiin, ja lastenkin. meidän elämää se yks maitopullo per yö ainakin helpotti huomattavasti ja tyytyväisiä oltiin kaikki. ei se 6kk (vai mikä raja nyt on) oo mikään ehdoton totuus kaikkien lasten kohdalla, et silloin pitäis yöllä syömiset lopettaa.

ja tosiaan, yöksi mäkin ton laskin koska toi 2veekin jatkoi uniaan vielä pari-kolme tuntia sen maitopullonsa saamisen jälkeen.

Yhteistyössä