anna hyvän kiertää-ketjusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin itekseni täälä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin itekseni täälä

Vieras
Aika vähä vielä on lahjoittajia tänä vuonna, ihmettelen vaan johtuuko se siittä että koko palsta on hiljasempi, vai siittä että viime vuonna lahjoja haukuttiin jälestäpäin.
Mutta mikä sitten olis kohtuu hinta lahjalle kun lahjottaa jotain palstan kautta 10-15 euroo yks lahja tai enemmän ? Jos monelle lahjottaa niin kyl ei kauhean kalliita lahjoja kukaan kai voi ostaa

Mistähän tuollainen ketju löytyy, en ole kuullutkaan:O Jos lahjoja haukutaan jälkeenpäin, niin eipä varmaan ole motivaatiota antaa niitä uudestaan. "En anna"-nimimerkille; katkeruudella et voita mitään, paitsi että itse muhit kiukussasi. Sinä voit silti ilahduttaa muita, vaikka omalle kohdalle ei ole osunut sitä iloa, että olisi saanut jotakin.

Täytyypi perehtyä tuohon hommaan, että mikä periaate siinä on.

Voi johtua noista molemmista. Mä etsin lahjan saajat jo ennenkuin tuo ketju tuli, koska aluksi ei ollut varmuutta siitä, tuleeko koko ketjua ollenkaan.

Kohtuuhinta on se hinta, mikä itsestä tuntuu sopivalta. Mulla on ollut eri vuosina erilaisia "periaatteita" hinnan suhteen eli joskus olen laittanut mielestäni sopivan hinnan per lahja ja sitten ostanut niitä lahjoja sen verran, kun budjetti antaa periksi. Joinain vuosina taas olen miettinyt tietyn summan per perhe ja yhden lahjan hinta on riippunut siitä, montako lasta perheessä on. Tänä vuonna huomasin kirjakaupassa tarjouksessa erilaisia askartelu- ja piirustustarvikkeita, joten niistä kasaan muutamalle lapselle paketit. Muutamilta olen kysynyt, mistä heidän lapsensa pitävät tai ovat kiinnostuneita ja sen mukaan hankkinut lahjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22577170:
----huomasin kirjakaupassa tarjouksessa erilaisia askartelu- ja piirustustarvikkeita, joten niistä kasaan muutamalle lapselle paketit.----

:heart: askartelu on kyllä niin hyvä juttu, kuin terapiaa.
Varmasti lapset ainakin tykkää. :heart:

Btw, lapset eivät varmaan ole kauhistelleet lahjojaan - näin luulisi ainakin.
Erittäin ikävä kuulla, että lahjoja on arvosteltu jälkeenpäin. Toivottavast lahjan saajat ilahtuvat kuitenkin.

Eipä ole muistanut kukaan muukaan meitä vähävaraisia niin miksi ihmeessä minäkään vähistä antaisin toisille?

Oma kokemukseni on että köyhä ihminen antaa toisille sen vuoksi että itse tietää miltä tuntuu aina kituuttaa.
Eipä ole meilläkään suuria rahoja,silti annan yhdelle työkaverille jolla on vielä tiukempaa, pienen paketin koska tiedän miten paljon se häntä ilahduttaa.
Huolimatta siitä ettei meitä vähävaraisia muista kukaan.

[QUOTE="annuli";22577156]Mistähän tuollainen ketju löytyy, en ole kuullutkaan:O Jos lahjoja haukutaan jälkeenpäin, niin eipä varmaan ole motivaatiota antaa niitä uudestaan. "En anna"-nimimerkille; katkeruudella et voita mitään, paitsi että itse muhit kiukussasi. Sinä voit silti ilahduttaa muita, vaikka omalle kohdalle ei ole osunut sitä iloa, että olisi saanut jotakin.

Täytyypi perehtyä tuohon hommaan, että mikä periaate siinä on.[/QUOTE]

Kyl viimevuonna oli aikamoista haukkumistakin. En ihmettele että porukka ei hevin lähde mukaan. Itsekään.

Kyl viimevuonna oli aikamoista haukkumistakin. En ihmettele että porukka ei hevin lähde mukaan. Itsekään.

Mä en lähde mukaan ton haukkumisen takia. Olisi ollut ihan kiva antaa jotain, mutta mä passaan.

Joulupuu-keräykseen mä vien joka tapauksessa lahjan ja laitan jonkun suodattimen päälle kun tulen palstalle joulun jälkeen...

Sain viimme vuonna apua eräältä palstalaiselta ja muistelen häntä edelleen lämmöllä ja ei olis ikinä tullut mieleen haukkua tai moittia lahjaa, oltiin todella tyytyväisiä :)

Tilanne ei itsellä ole parantunut mutta parilta nyt tänä vuonna kysynyt mutta olen ollut liian hidas

Ihanaa joulun odotusaikaa kaikille ja toivotaan ettei tänä vuonna ketju mene tappeluksi

Eipä ole muistanut kukaan muukaan meitä vähävaraisia niin miksi ihmeessä minäkään vähistä antaisin toisille?

Hyvä antaa vähästäänkin, paha ei anna paljostakaan- hoki mummoni aina.

Haukuttiinko lahjoja tosiaan jäljestäpäin viime vuonna? :O

Sinänsä hassu juttu muuten, että ne kamalan paljon parjatut villasukat joita kukaan ei ikinä pakettiinsa halua, menivät minun lahjoituslistastani heti ensimmäisenä.......... Ne joista kukaan ei ole ikinä valmis maksamaan edes kolmea euroa :D
Eli ei lainkaan kalliita lahjoja ole tarvitsijat halunneet.

Mutta olen sitä mieltä että tämän vuoden ketju on parempi, eli lahjoittajat rivissä ja tarvitsijat pyytää suoraan niistä mitä on tarjolla.

Mä olen myös tuota lahjan kokoa miettinyt. Aku Ankan taskukirja ja karkkia isommalle lapselle saa muutamalla eurolla, mutta onko se sitten tarpeeksi? Ja kelpaako esim. vaatteet lahjaksi vai ovatko tylsiä?

Tässä tehdään nyt ns. hyväntekeväisyyttä ruohonjuuritasolla, eli annetaan siitä pienestä, mitä meillä itsellämme on. Toki ainahan mukaan mahtuu jos vaikka ja minkämoista kaduntallaajaa, mutta mä näkisin asian niin, että vähänkin on paljon :)

Eli vaikka se lahja ei maksaisi miljoonia ja olisi mikään ihmeellisyys, niin eikö lopulta kuitenkin ole melko hienoa että se lapsi saa paketin? Olkoot se sitten ainoa, tai yksi muiden joukossa. AkuAnkan taskukirja ja karkkia on mun mielestäni vallan hyvä lahja. Jos itse olisin ottavana osapuolena tässä mukana, niin kokisin sen aivan riittävänä lahjoituksena täysin tuntemattomalta henkilöltä.

Olen antavana osapuolena tänä jouluna muutamassa lahjakeräys-projektissa ja jo sain haukut niskaani kun kerroin mitä meinaan laittaa joulupuu-keräykseen teini-ikäiselle (vitsikirja). Mutta en anna sen lannistaa. Meinaan olla silti mukana.
Varmasti on parempiakin lahjoja kuin vitsikirja...esim. pleikkari passais varmasti paremmin sille teinille. Mun "hyväntekeväisyys-budjettini" ei kuitenkaan pleikkaria kestä, joten vitsikirja saa luvan kelvata :)
Ja jos vaihtoehtona on se, etten osta mitään, niin eikö silloin se vitsikirja kuitenkin ole parempi?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22577604:
Hyvä antaa vähästäänkin, paha ei anna paljostakaan- hoki mummoni aina.

Haukuttiinko lahjoja tosiaan jäljestäpäin viime vuonna? :O

Sinänsä hassu juttu muuten, että ne kamalan paljon parjatut villasukat joita kukaan ei ikinä pakettiinsa halua, menivät minun lahjoituslistastani heti ensimmäisenä.......... Ne joista kukaan ei ole ikinä valmis maksamaan edes kolmea euroa :D
Eli ei lainkaan kalliita lahjoja ole tarvitsijat halunneet.

Mutta olen sitä mieltä että tämän vuoden ketju on parempi, eli lahjoittajat rivissä ja tarvitsijat pyytää suoraan niistä mitä on tarjolla.

Henkilökohtaisesti en ole saanut haukkuja, mutta kai sitäkin tapahtunut...

Btw, mä hyppisin onnesta jos itse saisin villasukat joulupaketista kun olen tosi kylmäkoipinen otus, nytkin kahdet pörrösukat päällekkäin ja varpaat kylmänä...