Anna Eriksson laukoo totuuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elikko1988
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en ny kovin fiksuna pitäs ku käyttää julkisessa haastattelussa sanaa "paska" ja vieläpä otsikossa. Ei kannattais purra sitä kättä mikä ruokkii. On se kumma kun joidenkin on pakko liata omaa pesää. Ihan kivoja lauluja tällä naisella on ollut ja kivanoloinen oli, mutta totuus tais olla toista. No menispä sitten vaikka siivoomaan ni huomais että vois olla vähän ankeempaa.

Ei oo tainnu ite tehä niitä biisejä että aika turha valittaa. Ei kai sitä pakotettu laulamaan. Ja mun mielestä hyvä iskelmä on tosi hyvää musaa. Mä en oo silleen rajottunut, että se musan genre vaikuttais vaan hyvä biisi on hyvä oli se sitten iskelmää, diskoo, rokkia tai klassista. Mulle sopii kaikki kunhan kyseessä on musiikki eikä mikään örinä tai möykkääminen.

No en ny kovin fiksuna pitäs ku käyttää julkisessa haastattelussa sanaa "paska" ja vieläpä otsikossa. Ei kannattais purra sitä kättä mikä ruokkii. On se kumma kun joidenkin on pakko liata omaa pesää. Ihan kivoja lauluja tällä naisella on ollut ja kivanoloinen oli, mutta totuus tais olla toista. No menispä sitten vaikka siivoomaan ni huomais että vois olla vähän ankeempaa.

Ei oo tainnu ite tehä niitä biisejä että aika turha valittaa. Ei kai sitä pakotettu laulamaan. Ja mun mielestä hyvä iskelmä on tosi hyvää musaa. Mä en oo silleen rajottunut, että se musan genre vaikuttais vaan hyvä biisi on hyvä oli se sitten iskelmää, diskoo, rokkia tai klassista. Mulle sopii kaikki kunhan kyseessä on musiikki eikä mikään örinä tai möykkääminen.

:D Julkisessa haastattelussa! Kuule to on juuri sitä muottiin laittamista mistä Anna puhuu. Eihän kaunis nainen saa sanoa paska. Mies saa? Kyllähän Anna kertoo miten on alan kokenut ja jos olette seurannut niitä ohjelmia missä alan ihmisiä on haastateltu, niin ihan saman huomaa, jos vaan osaa katoa rivien väliin.
Muutama tekijä on hallinnut dktaattorin tavoin alaa ja siihen ei muilla sanoittajilla ja musantekijöillä ole ollut tulemista. Muita ei ole otettu.

Tuosta oli fiksuus kaukana. Annahan puree pahasti ruokkivaa kättä. Ei ole vielä sisäistänyt, että hän toimii palveluammatissa, jossa yleisön mielipidettä on kuunneltava, eikä suinkaan mollattava.

Laura Voutilainenkin aikoinaan kieltäytyi laulamasta iskelmää ja hittibiisejä, kun ne eivät hänen muottiinsa sopineet. Vaan kuinkas kävikään. Erilaisten kokeilujen jälkeen hän on palannut sinne, mistä aloitti ja on nöyrtynyt. Sanoi haastattelussa, että nyt hän ymmärtää toimivansa palveluammatissa. Yleisö on se, joka tuo leivän ja jota tulee miellyttää ja palvella. Jos ei sitä tee, niin pian loppuu leipä pöydästä.

Kannattaisi Annan valita joku muu ala. Ei ole kovin hyvää mainosta itselle alkaa haukkumaan fanejaan.

[QUOTE="Sari";28298590]Tuosta oli fiksuus kaukana. Annahan puree pahasti ruokkivaa kättä. Ei ole vielä sisäistänyt, että hän toimii palveluammatissa, jossa yleisön mielipidettä on kuunneltava, eikä suinkaan mollattava.

Laura Voutilainenkin aikoinaan kieltäytyi laulamasta iskelmää ja hittibiisejä, kun ne eivät hänen muottiinsa sopineet. Vaan kuinkas kävikään. Erilaisten kokeilujen jälkeen hän on palannut sinne, mistä aloitti ja on nöyrtynyt. Sanoi haastattelussa, että nyt hän ymmärtää toimivansa palveluammatissa. Yleisö on se, joka tuo leivän ja jota tulee miellyttää ja palvella. Jos ei sitä tee, niin pian loppuu leipä pöydästä.

Kannattaisi Annan valita joku muu ala. Ei ole kovin hyvää mainosta itselle alkaa haukkumaan fanejaan.[/QUOTE]

Kun alkaa tekemään kiertuetta omalla ohjelmistolla, niin voipi olla että meen kuuntelemaan, ekaa kertaa.

Haastateltava ei valitse otsikkoja vaan lehden toimitus. Anna Erikssonin haastattelu julkaistiin Hesarin kuukausiliitteessä ja tuo on Ilta-sanomien lyhennelmä siitä.

Ja Eriksson on käsittääkseni itse kirjoittanut uusimman levynsä kokonaan.

Lue se kuukausiliitteen juttu niin huomaat että Eriksson puhuu täyttä asiaa. Tuo "ei pidä purra ruokkivaa kättä" ja "artisti on nöyrä yleisön palvelija" -ajattelu on ihan bullshittiä: jos laulaja on tullut kuuluisaksi humpalla, niin sitten pitää laulaa humppaa loppuikänsä, vai, ettei kukaan loukkaannu?

[QUOTE="Sari";28298704]Laulaja saa laulaa ihan mitä tahansa, mutta turha on tulla sitten vinkumaan, ettei enää ole yleisöä. Laura Voutilainen sai huomata sen kantapään kautta. Annalla sama tie on vasta alussa.[/QUOTE]

Varmaan paljon parempi tie. Oletko sä joku humppafani joka on nyt kovin närkästynyt Annan totuuksista? Lue tuo kuukausiliitteen juttu niin ehkä tajuat mistä Anna puhuu.

[QUOTE="Sari";28298704]Laulaja saa laulaa ihan mitä tahansa, mutta turha on tulla sitten vinkumaan, ettei enää ole yleisöä. Laura Voutilainen sai huomata sen kantapään kautta. Annalla sama tie on vasta alussa.[/QUOTE]

No onko Anna Eriksson vinkunut jossakin, ettie hänellä ole yleisöä? Kuukausiliitteen mukaan hän on aloittanut jokin aika sitten Turun Sanomien kolumnistina, joten ainakin lukijoita luulisi riittävän, ja hänen viimeinen, itsekirjoitettu levynsä on myynyt 16 000 kpl, mikä on nykyaikana ihan hyvä luku.

Lisää vaihtoehtoja, kiitos.
Iskelmäpaska on suuren massan mukaista ja sen varaan monopoli laskee että kuulijakuntaa voi aliarvioida.
Helpolla päästään kun käytetään samaa sabluunaa ja laitetaan artistit tiettyyn muottiin.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
En oo ikinä tykännyt ko artistista. On aina paistanut läpi teennäisyys. ja nyt hän myöntää sen itsekin. sanoo suoraan, että tyhmät ihmiset ovat ostaneet hänen levyjään. eipä olis yllätys, jos uran lasku jyrkkenee... ;)

Eihän hän osaa edes laulaa MINUN mielestäni. Vaihdan radiosta kanavaa kun Erikson rupeaa rääkymään radiossa.

Mutta varmaan hän puhuu totta. Sinänsä olipa ala mikä hyvänsä, niin nykypäivänä raha ratkaisee. Siksi esim. päiväkodeissa ei ole enää laitosapulaisia.

On fiksu ja rohkea nainen!
Kuten tästäkin ketjusta näkee niin suurimman osan mielestä on rahan vuoksi luovuttava periaatteistaan, arvoistaan ja annettava tunkea itsensä siihen samaan muottiin!
Hell no!
Siksihän suomalainen musiikki on nykyään ihan perseestä, persoonallisuus on tipotiessään, palkinnot jaetaan Robineille, muutaman musiikkimaailman muovaamille marioneteille.

Tässä palkintoasiassakin kunnioitan Annaa, kieltäytyi kunniasta koska ala on paska.
Helpoin tapahan olisi ollut mennä sinne bileisiin, pokata palkinto hymy naamalla ja toivoa että suosio kasvaa ja muutama penni kilahtaa tilille.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
[QUOTE="vieras";28298735]Lisää vaihtoehtoja, kiitos.
Iskelmäpaska on suuren massan mukaista ja sen varaan monopoli laskee että kuulijakuntaa voi aliarvioida.
Helpolla päästään kun käytetään samaa sabluunaa ja laitetaan artistit tiettyyn muottiin.[/QUOTE]

Se suurin massa tuo rahaa. Marginaaliporukka ei lyö leiville. Sama ilmiö nähtiin viime vuoden Voice of Finlandissa. Kisan kaksi parasta eivät ole lyöneet läpi, koska musiikki on vain pienen piirin mieleen. Sen sijaan kolmoseksi sijoittunut Jesse Kaikuranta soi radiossa päivittäin. Jos haluaa tähdeksi ja elättää itsensä, niin sitten tehdään sitä mitä yleisö pyytää.

Muutkin yrittäjät myyvät asiakkaidena ehdoilla.

Arvauksia ja veikkauksia kenelle se lahjoittaa tienaamansa sadat tonnit ja talon? Puheista päätellen se vaan on niin helvetin turhaa kun laulamisesta on saanu pätäkkää. Eroon se haluaa niistä ihan selvästi.

[QUOTE="Sari";28299471]Se suurin massa tuo rahaa. Marginaaliporukka ei lyö leiville. Sama ilmiö nähtiin viime vuoden Voice of Finlandissa. Kisan kaksi parasta eivät ole lyöneet läpi, koska musiikki on vain pienen piirin mieleen. Sen sijaan kolmoseksi sijoittunut Jesse Kaikuranta soi radiossa päivittäin. Jos haluaa tähdeksi ja elättää itsensä, niin sitten tehdään sitä mitä yleisö pyytää.

Muutkin yrittäjät myyvät asiakkaidena ehdoilla.[/QUOTE]

Niinpä. Mä puhunk musiikista en rahasta, en tuotteista, en kääreistä. Raha on paskaa ja paskalla tehdään rahaa kunhan se pussitetaan tietyllä tapaa.

Ja kuten tuossa aiemminkin sanoin, niin meilläkin tehdään paljon hienoa musiikkia mutta sitä EI PÄÄSTETÄ esiin radiokanaville, eikä ihmisille näin anneta vaihtoehtoja kuultaviksi.

[QUOTE="vieras";28299667]Niinpä. Mä puhunk musiikista en rahasta, en tuotteista, en kääreistä. Raha on paskaa ja paskalla tehdään rahaa kunhan se pussitetaan tietyllä tapaa.

Ja kuten tuossa aiemminkin sanoin, niin meilläkin tehdään paljon hienoa musiikkia mutta sitä EI PÄÄSTETÄ esiin radiokanaville, eikä ihmisille näin anneta vaihtoehtoja kuultaviksi.[/QUOTE]

Ei, vaan ihmiset eivät halu kuunnella muunlaista musiikkia. Usko huviksesi.

Minusta haastattelun pääviesti on se, että kun luopuu suosion tavoittelusta, voi saavuttaa jotain oikeasti merkityksellistä. Suosio voi tulla tai olla tulematta. Mutta oman sisäisen äänen kuunteleminen ja välittäminen on kaiken oikean taiteen perusedellytys.

[QUOTE="Sari";28302543]Ei, vaan ihmiset eivät halu kuunnella muunlaista musiikkia. Usko huviksesi.[/QUOTE]

Höpö höpö. Suomalainen musiikkin on sitä samaa harmaata massaa josta ne poikkeukselliset erilaiset helmet kyllä erottuu JOS sellaisia jostakin tupsahtaa esiin. Minä en tykkää Jesse Kaikurannasta enkä ymmärrä sen suosiota. Valitettavasti radio on täynnä näitä samanlaisia jollotuksia mutta se taas ei ole meidän kuuntelijoiden vika vai onko?!

Hyvä että joku uskaltaa yrittää muuttaa tätäkin typeryyttä ja uskaltaa olla rehellinen! Hyvä Anna!

Yhteistyössä