Ankara hiivatulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipee

Vieras
Pari päivää ollut paha kutina ja kirvely alapäässä, selvät hiivan oireet (eikä pienintäkään mahdollisuutta, että olis esim. sukupuolitauti). Oon jo kahtena päivänä napannut 150 mg Diflucania ja toista vuorokautta Gynodaktarin-puikkoja käyttänyt. Luonnonjugurttia ensiavuksi kokeillut. Eikä tunnu helpottavan. Oisko hoitovinkkejä?

Laimealla etikkaliuoksella huuhteleminen suoraan emättimeen. Kasta sormi nesteeseen ja sivele sisältäsi. Voit tehdä sen niin usein kuin viitsit, takuulla vaaraton, halpa ja hyvä konsti.

Älä ota enempää diflucania. Joskus sen tehoamiseen vaan menee muutama päivä. Gynodaktarinit voi myös ärsyttää. Suosittelisin Pevaryl-rasvaa, oikein miellyttävän tuntuista ja tehoaa. Siihen taidetaan tarvita resepti.

Jätä sokeri muutamaksi päiväksi kokonaan, aivan täysin pois. Sokeri ruokkii hiivaa, olipa se sitten missä päin kehoa tahansa. Ei yhtään mitään makeaa,ei karkkia,pullaa ei edes sokeria kahvin kanssa.

Juu, toi etikkaliuoksella huuhtelu on auttanut kyllä minua.Olin viime vuonna jatkuvassa hiivatulehduskierteessä.Netistä luin tuosta etikkajutusta ja minulla on se auttanut.Heti kun tulee kirvelyn tunnetta teen liuoksen ja käärin wc-paperia sormen ympärille ja huuhtelen emätintä.Lisäksi olen jättänyt sokerin syömisen tosi vähiin.Sen jälkeen kun aloin tätä keinoa toteuttamaan ei ole tulehduksia tullut tai ne on tyssännet heti alkuunsa.

Mikä on laimea etikkaliuos? Millainen seossuhde.
Ja kokemuksesta: suun kautta otettavat lääkkeet alkaa toimimaan usein viiveellä. Ne perustuu siihen että ne tekevät hiivasolujen kasvamisen mahdottomaksi, eli tavallaan "näivettävät" ne. Ei pidä ottaa toista ainakaan viikkoon, näin gyne kertoi minulle.

Mulla auttaa hiivan ehkäisyyn asido-bifidojogurtit. Varsinkin nyt raskausaikana huomaan milloin hiiva yrittää tehdä tuloaan mutta heti tuota jogurttia tai piimää ja sokurin syönti vähälle nii se tyssää siihen. Aiemmassa raskaudessa kärsin ainakin 4kertaa hiivatulehduksen koko raskausaikana. Nyt jo yli puolen välin eikä kertaakaan ole ollut. Ja oon huomannu sen että limsan juonti on pahin hiivan aiheuttaja. Ehkä se oli syynä edellisessä raskaudessa ku välillä tosin tuli juotua limsaa aika paljonki.

Jos olet tuollaisen coktailin jo käyttänyt niin kyllä pitäisi tehota hiivaan. Diflucan on hyvinkin tehokas, joten tulee mieleen esim. epäspesifi tulehdus jossa samanlaiset oireet.

Mikä tuo etikkajuttu on? Täytyykö sillä lotrata heti, kun ekat oireet ilmestyvät? Jos oireilua on jo ollut, vieläkö tuosta etikasta on hyötyä? Minä sitä kokeilin, kirveli aika kovasti...Oireita ehti olla jo yhden päivän, mutta pakko oli hakea puikkoja kun muutoin olisi karannut käsistä.
Ja miksi pitää käydä lääkärissä kun on ensimmäistä kertaa hiiva?

Alkuperäinen kirjoittaja :) :):
Ja miksi pitää käydä lääkärissä kun on ensimmäistä kertaa hiiva?

Luultavasti siksi, että se joku ei välttämättä ole hiivaa, vaan voi olla muu tulehdus. Eli ennenkuin alkaa itse lääkitsemään itseään hiivalääkkeillä on ihan hyvä varmistaa lääkärillä, että se myös ON hiivaa. Esim mainittu epäspesifi emätintulehdus voi hyvinkin aiheuttaa samanlaisia oireita kuin hiiva.

Liikaa käytettynä hiivalääkkeet voivat ärsyttää alapäätä, jospa kokeilisit ihan vain maitohappobakteereita, apteekista saa esim. Gynophiluspuikkoja tai Gynocaps. Tasaavat alapään ph:ta, siitäkin voi epämiellyttävät oireet johtua. Jos kotikonstit ei auta---->LÄÄKÄRIIN!

Yhteistyössä