Angiina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti77"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti77"

Vieras
Lapsella todettiin angiina maanantaina ja nyt keskiviikkona alko yskä ja nuha.
Kuuluuko kyseiseen tautiin tuo yskä ja nuha vai onko kyseessä uusi tauti?Niin ja sai maanantaina 10pv lääkekuurin angiinaan.

Angiinaan voi kuulua nuhaa ja yskää, tai sit voi olla että on toinen tauti samaan aikaan päällä. Mulla oli just itsellä angiina ja 10pv lääkekuuri, ihan hirveästi pelkäsin että tarttuuko muihin meidän perheessä, mutta muut ei onneks sairastunut. Mulla oli taudin alussa nuhaa, mutta se oikeastaan oli jo loppunut siinä vaiheessa kun kuurin aloitin. Ja se kurkkukipu... se oli jotain ihan kauheeta.

Veikkaan että on toinen pöpö, kuulostaa viruslenssulta. Angiinaan tyypillisesti ei nuha/yskä pääoireena kuulu, pikkulapsilla sen sijaan voi olla vatsaoireita. Testattiinko se angiina (Streptokokki A)? Koska ne antibiootit kyllä melkein järjestään tehoaa siihen, senkin puolesta tuntuisi että tuo uusi oireisto on jotakin muuta.

Itselläni on parhaillaan angiina ja kova yskä ja minulle sanottiin terveyskeskuksessa asiaa kysyttyäni, että siihen voi myös liittyä yskä. Minulta tulee jotain ällöttävää kellertävää limaa, nyt alkaa vähentyä kun viides päivä V-pen Mega menossa. On yhteensä 10 päivän antibioottikuuri.

Yhteistyössä