ANGIINA,RIPULI,KELIAKIA,MIKÄ IHME??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkeana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkeana

Vieras
kertokaapa joku viisaampi että voiko keliakia tai laktoosi-intoleranssi alkaa siis ihan yhtäkkiä? mulla meni viime perjantaina yhtäkkiä maha sekaisin, ja siitä lähtien on ollu aika järkky ripuli....maha ei oo oikeestaan kipeä mutta vessaan on juostava monta kertaa päivässä. imodium ei ole auttanut....juon paljo maitoa ja syön viljaa, pitääköhän mun nyt niistä alkaa karsimaan..? soitan huomenna lääkäriin jos ei jo kohta ala parantumaan. mulla on ollu monta angiinaa tässä peräkkäin, mutta tuskin se ripuli niihin liittyy--varsinkaan kun viimeisen lääkekuurin loppumisestakin on aikaa jo viikko. tänä aamuna oli jo heikohko olo, kuumettakin saattaa olla. en uskalla mitata kun kuitenkin pitää jaksaa olla päivä pystyssä lasten kanssa....

oon, joka toinen päivä ottanut relatippoja. mun piti vetää 3 lääkekuuria ennenkuin angiina talttui, ja ei se oo niin sanottua onko se vieläkään talttunut--taas on kurkku kipeä. onkohan sitä vanhaksi tulossa kun joka paikka prakaa... :/

Meillä oli meihen kanssa molemmilla angiina josta saatiin jälkitautina ripuli.Kesti kummallakin 4 päivää ennen kuin talttui.Lapsille ei tuo ripuli tullut joten epäillään että oli joku angiinan jälkitauti :/

Kurjaa tommonen ripuli. :( Mulla oli kerran ripuli jotain 3 viikkoa, rajun oksennustaudin jälkeen. Se parani vasta, kun sain sen taudin uudestaan. Ei kyllä ollut kauhean kivaa, kun piti töissäkin käydä.

ihan tosi? oliskohan tääkin sit seurausta niistä angiinoista....meillä ei LUOJAN KIITOS ole lapsiin eikä ukkoon tarttunut angiina eikä ripulikaan, tuokin kielis siitä että kyseessä on joku "mun oma" sairastelu eikä tarttuva...sillä tuli mieleen se keliakia yms. pitää vielä kiskoa tuota Imodiumia ja koittaa juoda, jos se menis ohi eikä tarttis lähtä lääkäriin haitoiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja surkeana:
Kolme viikkoa? Ou mai gaad! mä oon jo ihan hajalla tästä vajaasta viikostakin.

:D Oli kyl aika sairas olo ja laihduin aika paljon. Se ei siis ollut sitten enää semmosta kovin aggressiivista ripulia, mutta oikeaa kakkaa ei juuri tullut ja oli silleen paha olla koko ajan, ettei oikein pystynyt syödä kunnolla. Kakkaaminen oli lähinnä sitä semmosta märkää pierua vaan, ei ollut paljoo kakattavaakaan, huonon syömisen takia.

Jos angiina voi jälkitautina tehdä ripulin, niin ainakin se antibiootti lisää sitä ripulia ja vähän niinku nollaa suolen bakteeritasapainoa. Mulla oli ennen sitä ripulia ja oksutautia poskiontelontulehdus, johon olin saanut antibiootit. Luulen, että ne antibiootit vaikutti asiaan aika paljon myös.

joo ei noi lääkekuurit tosiaan ainakaan paranna suolen bakteerikantaa...oon ihan surkeena kyllä kun tuntuu että kun yhdestä vaivasta pääsee niin toinen tulee tilalle. :( ja sit kun ei tosiaan oo maha kipeenä vaan yhtäkkiä aina vaan tuntuu että pitää juosta vessaan, yölläkin.

Apteekista on saatavissa muuten jotain ripulilääkettä, tabletteina. Kandee kysellä ja koklaa niitä. Mä käytin niitä, kun lopultakyllästyin ripuliin ja sain sen melkein lakkaamaan parissa päivässä, kunnes tulin taas kipeäksi. Luulen siis, että ne saattaa toimia.

Mulla oli kesällä n. kuukauden "laktoosi-intoleranssi". ENsin oli prsin päivän vatsapöpö ja siitä jäi sellainen jälkitila. Sitten laktossi taas kävi. Voi alkaa siis nopeasti.

Keliakia ei ala yhtäkkiä, mutta jos sellainen on ollut aluillaan, niin ne antibiootit voi pahentaa sen tilanteen. Meillä kävi pojalla niin, sillä oli tehnyt keliakia tuloaan, söi kolme ab-kuuria korvatulehdukseen ja keliakia meni tosi pahaksi.

Kannattaa kokeilla sitä laktoosia, ja monesti vatsan tilannetta auttaa jos jättää kotimaiset viljat hetkeksi, vaikka ei keliakiaa oliskaan.

joo käyn tänään hakeen jotain muuta ku tuota Imodiumia. tossa imodium-paketissa lukee että jos ei mene ripuli ohi 1-2 vrk:ssa niin yhteys lääkäriin....helkkarin ärsyttävää...

Yhteistyössä