Anemia vaan pysyy rautalääkkeistä huolimatta,mistä voi johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vv

Vieras
Maha ei meinaa kestää jatkuvaa rautalääkistystä mutta anemia vain on ja pysyy, samoin pääkipu,"hapen loppumisen tunne", huimaus,pahoinvointi jne...

Maha tähystetty,siellä kaikki ok,ei keliakiaa tms...

Mulla vähän sama, ainoa rautalääke mikä mun vatsalle sopi, lopetettiin :/ . Nyt käytössä nestemäinen rautavalmiste, raudan osuus sinä tosin aika alhainen. Raudan kanssa pitäis käyttää c-vitamiinia ja välttää maitotuotteita. Jos on runsaat kuukautiset, niin kannattaa hankkia lääkitus siihen tai hormonikierukka.

Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Mulla vähän sama, ainoa rautalääke mikä mun vatsalle sopi, lopetettiin :/ . Nyt käytössä nestemäinen rautavalmiste, raudan osuus sinä tosin aika alhainen. Raudan kanssa pitäis käyttää c-vitamiinia ja välttää maitotuotteita. Jos on runsaat kuukautiset, niin kannattaa hankkia lääkitus siihen tai hormonikierukka.

Syön tosi paljon kasviksia ja hedelmiä,lääkärin mielestä sen pitäis riittää. Miten tuo imeytysmisongelma selvitetään?

rautavarastot (ferritiini) ehtyneet. tarvitset pistoshoito? rautaa suoraan verenkiertoon, ei lääkkeinä vatsan kautta. tutulla ferritiiniarvot jatkuvasti alhaisissa lukemissa, luulee jo tulevansa hulluksi: väsyttää, kiukuttaa, ei jaksa tehdä mitään, "räjähtelee"...tarkistuta ferritiiniarvot, ei näy suoraan hemoglobiinista.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:

Syön tosi paljon kasviksia ja hedelmiä,lääkärin mielestä sen pitäis riittää. Miten tuo imeytysmisongelma selvitetään?

Mulla ei oo koskaan riittänyt pelkkä ruokavalio. Lisäraudan ottamisen yhteydessä sitrushedelmää, mehua tms.

Alkuperäinen kirjoittaja kp:
rautavarastot (ferritiini) ehtyneet. tarvitset pistoshoito? rautaa suoraan verenkiertoon, ei lääkkeinä vatsan kautta. tutulla ferritiiniarvot jatkuvasti alhaisissa lukemissa, luulee jo tulevansa hulluksi: väsyttää, kiukuttaa, ei jaksa tehdä mitään, "räjähtelee"...tarkistuta ferritiiniarvot, ei näy suoraan hemoglobiinista.

Eikö ne näe verikokeessa tälläistä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ferritiinin saa verikokeena. Lääkärin määrämiin tutkimuksiin mensin....

Joo mä oon oikeesti lokakuusta asti hypänny lääkäris ja verikokeis ym ym, mutta ei oo selvitetty kuin että on anemia ja että rautalääkkeet ei nosta hb:tä,verikokeita otettiin taas viime keskiviikkona,niissä menee pari viikkoa...

Yhteistyössä