Amsterdamiin lasten kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dami on my mind
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dami on my mind

Vieras
Onkos kellään kokemuksia lasten kanssa Damista?
Voisi olla vaihtoehtona hiihto- tai pääsiäislomakohteena meidän perheelle.
Kellään suositella hyvää huoneistohotellia tai vuokrahuoneistoa? Jokilaivamajoitus kiinnostaisi myös kovasti.

Ollaan miehen kanssa kumpikin käyty siellä pariin otteeseen erikseen, nyt voisi olla kiva mennä koko perheellä.

Vinkkejä perhelomailuun?

Kiitos.
Äiti, isä, lapset 8v, 7v ja kaksoset 1.5v

Dami on kyllä ihana kaupunki.
Itse olen käynyt vain tyttöporukalla pari kertaa, mutta voisin kuvitella meneväni myös perheen kanssa. Ihanat torit ja torikirppikset, levykaupat, museot, Vondelpark jne.

Hotellia en kyllä osaa vinkata, varmaan jostain Interhomen tai vastaavan kautta löytyisi huoneisto? Sehän se yleensä lasten kanssa reissatessa on paras vaihtoehto, on oma rauha ja saa kokata tarvittaessa ja on enemmän tilaa.

Lapset varmaan tykkäisivät kanaaliristeilystä, ainakin nuo teidän isommat?

Miksi aina Damista puhuessa pitää kommentoida Coffee Shopeista? Ihan kuin siellä ei muuta olisi.
Ärsyttää meinaan suunnattomasti. Amsterdam on upea kaupunki jolla on paljon annettavaa kulttuurin, musiikin, arkkitehtuurin ja kulinarismin saralla. No toiset vissiin keskittyy vaan siihen pössyttelyyn, toisilla on vähän erilaisempi maku asioiden suhteen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja en lähtisi;22537400:
kiva sitte selittää lapsille miksi alastomat naiset istuu ikkunoissa ja jengi sekoilee sienipäissään

Just sinne punaisten lyhtyjen alueelle ekaks varmaan lapsiperhe suunnistaakin.

Amsterdam on kiva kaupunki. Paljon lapsiperheitä, vaikkei välttämättä kamalan lapsiystävällinen. Talviaikaan vähän koleaa, kun meri on siinä, mutta varmasti keksitte kivaa tekemistä koko perheenä. Hollanti on niin pieni maa, että esim. rautatieverkosto on kuin lähijunamatkailua varten suunniteltu. Voitte siis tehdä vaikka pikku retkiä muuallekin.

Alkuperäinen kirjoittaja en lähtisi;22537400:
kiva sitte selittää lapsille miksi alastomat naiset istuu ikkunoissa ja jengi sekoilee sienipäissään

Olin itse juuri Damissa työmatkalla enkä nähnyt yhtäkään sienipäissään sekoilevaa ihmistä enkä muuten yhtään vähäpukeista naistakaan, ne kun keskittyvät tietyille kaduille, jonne ei ole pakko mennä.

Ihmeellisen yksipuolinen kuva ihmisillä on ko. kaupungista, joka on aivan ihana.

Mä oon käyny nyt kolme kertaa lapsen kanssa. Kaks kertaa asuin kavereitten luona, kolmannella kerralla otin halpishostellin.

Me käytiin viimeks lokakuussa, silloin oli vielä kiva puistoilla, en sitten tiedä miten ihan talvellatalvella, viitsiittekö leikkipuistoissa roikkua... Muita kohteita on esim TunFun, sellanen vähän hoplop-tyylinen paikka, eläintarhan lähellä muistaakseni. Eläintarha oli ihan jees mut vähän masentava, kohtelevat eläimiä aika huonosti ku vertaa suomen tarhoihin. Isommille lapsille oli myös jotain science center juttuja mutta mulla oli vaa taapero niin ei käyty.

Pienten lasten kanssa haasteita tuo rappuset ja mukulakivi, isompien lasten kanssakin kaikkien paikkojen ahtaus saattaa olla vähän ärsyttävää. Paikallisesta matkakortista oli paljon hyötyä, raitkoilla pääs kivasti ympäri kaupunkia, ostettiin sellaset joilla pääs myös kentältä keskustaan ja takasin, sellanen turistilippu, jota voi ottaa 1-4 vuorokaudeksi.

Kiitos vastauksista :)
En muistanutkaan noita mukulakivikatuja, niin sitä erilailla reissaa kun on ilman lapsia liikkeellä. Eli pitää ottaa Ponyt eikä matkiksia mukaan. Olikos nuo Damin ratikat matalalattiamallia?
Mennään joko maaliskuun tokaviikolla tai huhtikuun puolivälissä, eiköhän tuolla jo kevistä ala olla..?

Ap kiittää.

Uusimmat

Yhteistyössä