Amoxin-kuuri korvatulehdukseen, kysyttävää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
1,5-v lapsellamme on elämänsä ekaa kertaa korvatulehdus. Sai siis Amoxin-kuurin siihen, 2 ml 2 x päivässä. Mitenkä nopeasti lääke alkaa auttamaan korvakipuun? Kuinka pitkän kuurin teidän lapsenne ovat syöneet kyseistä kuuria? Onko tullut sivuvaikutuksia?

Kyllä se muutamassa päivässä alkaa vaikuttaa. Meillä on saatu sitä keuhkoputken tulehdukseen ja jo eka yö on aina ollut parempi!
Anna särkylääkettä lisäksi!!!
Yleensä 7 päivän kuureja, joskus jopa 10 tai 14 päivää.

Eihän se nyt kipuun suoranaisesti vaikuta, sitä varten annat lapselle kipulääkettä, annathan??! Kuuri on sen pitunen ku lääkäri määrää ja ei meille ei ole tullut sivuvaikutuksia koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi Amoxin aiheuttaa kai aika helposti kaikenlaista sivuoiretta, mulla esim tuli kamala ihottuma.
Se oli allerginen reagtio! Silloin pitää vaihtaa lääke. Meillä tuli kefeksinistä lapselle näppylöitä ja lääkäri käski heti lopettaa kuurin kesken!

Alkuperäinen kirjoittaja shiver:
Toi Amoxin aiheuttaa kai aika helposti kaikenlaista sivuoiretta, mulla esim tuli kamala ihottuma.

joo todellakin aiheuttaa, mäkin sain eilen allergisen reaktion

Ja minä! Raskausaikana jouduin syömään Amoxinia streptokokkiin, mutta se aiheutti kauhean ihottuman. Koskaan aiemmin en ole ollut millekään lääkkeelle tai ruualle alleriginen, mutta tuolle lääkkeelle kyllä.

Se oli allerginen reagtio! Silloin pitää vaihtaa lääke. Meillä tuli kefeksinistä lapselle näppylöitä ja lääkäri käski heti lopettaa kuurin kesken!

Meille tuli kuurin jälkeen..

Lääkäri määräsi reseptiin vain että 2 ml 2 x päivässä, ei siis päivien määrää. Olen tätä tietenkin kysynyt tk:sta ja kysyvät vielä tohtorilta tarkan päivien lukumäärän. Lääkettä yhteensä 40 ml eli sitä riittäisi siis 10 päivän kuurin.

Mitenkä nopeasti tulee sivuvaikutuksia jos tulee? Miksihän sitten määrätään tuo kuuri jos niin herkästi aiheuttaa allergisia reaktioita?! Miksei esim. Zithromaxia?

Tiedän särkylääkkeen käytön kyllä, kiitos. Kyllähän se antibiootti sen kivun syyn lopulta pois vie, eikös?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lääkäri määräsi reseptiin vain että 2 ml 2 x päivässä, ei siis päivien määrää. Olen tätä tietenkin kysynyt tk:sta ja kysyvät vielä tohtorilta tarkan päivien lukumäärän. Lääkettä yhteensä 40 ml eli sitä riittäisi siis 10 päivän kuurin.

Mitenkä nopeasti tulee sivuvaikutuksia jos tulee? Miksihän sitten määrätään tuo kuuri jos niin herkästi aiheuttaa allergisia reaktioita?! Miksei esim. Zithromaxia?

Tiedän särkylääkkeen käytön kyllä, kiitos. Kyllähän se antibiootti sen kivun syyn lopulta pois vie, eikös?

Yleensä kuuri loppuun, ellei toisin mainita.
Ei amoxin aina aiheuta sivuoireita. Ja jos se tehoaa, niin hyvä. Silloin ei tule turhaan altistusta antibiooteille. Zithromax on laajakirjoisempi kuin amoxin.

Likka kävi kolme eri antibioottikuuria läpi,2kk kesti se rumba ja sitten putkitettiin korvat ja samalla leikattiin kitarisa ja sen jälkeen on ollut terve kuin pukki! :D

Ja määräys,ettei enää amoksilliinia sisältävää lääkettä.

kysyin korvalääkäriltä just että milloin antibiootti alkaa auttaa ja sanoi että kolmen anto kerran jälkeen pitäisi auttaa jo. Meilläkään valitettavasti ei amoxin vie korvatulehduksia vaan zithromax. Mutta toivottavasti auttaa teillä. Amoxin on meillä aina ollut 7pv kuuri eikä mitään allergisia reaktioita ole tullut.

Tuleeko yleensä jo ekana päivänä sivuoireita jos tulee?!?!?!??!

Neljäntenä päivänä tuli meillä ja on kuulemma aika tyypillistä, että vasta muutaman päivän päästä. Joskus vasta kuurin loputtua kuten joku mainitsikin. Yleensä pienelle tulee ekana urtikariaa vartalolle . Meillä myös turvotuksia, joten lääkityksessä piti käydä.

No nyt alko jo hirvittää ettei tuo lääke tehoa kun niin monella kerran ei ole auttanut!! Ihmettelen vaan että miks tuota lääkettä sitten kirjotetaan kun kerran näin on ja sivuoireitakin vielä mahdollisesti tulee herkästi!!??

No nyt alko jo hirvittää ettei tuo lääke tehoa kun niin monella kerran ei ole auttanut!! Ihmettelen vaan että miks tuota lääkettä sitten kirjotetaan kun kerran näin on ja sivuoireitakin vielä mahdollisesti tulee herkästi!!??

Suhtaudun myös kyynisesti tuohon lääkkeeseen, mutta kyllä sen vaikuttavilla aineilla korvatulehdus lähtee. Ole huoleti. Seuraat lastasi ja mahd. sivuvaikutuksia. Ei niitä välttämättä kaikille tietenkään tule.

Yhteistyössä