Ammattivalittajan mietteitä elämästään

9MM
Siis koko ajan huimaa. Jos on kohtaus mökki pyörii ympäri, jos ei ole niin keinuttaa ja kaataa taaksepäin. Teen kotona siis näitä puhelimeen vastaamista.ap
Ja ootko silloin alussa kun huimasi kokeillut liikuntalääkettä? Tän mukaan liikunta auttais?.
 
vierailija
Ja ootko silloin alussa kun huimasi kokeillut liikuntalääkettä? Tän mukaan liikunta auttais?.
Kyllä mä olen. Nuorena esim ajoin valtavasti polkupyörällä, mutta kun ei ole tasapainoa,niin eihän se onnistu.
 
Minä olen vierailja -nimimerkki

Olen yksinyrittäjä/ammatinharjoittaja ja ala on sellainen, että teemme suurimmaksi osaksi työn yksin eikä ole tapana palkata. Ala, jolla monen muun tavoin on alettu mennä käytäntöön, että toimitaan omalla toiminimellä isoille ja pienemmille toimeksiantajille. Tätä olen tehnyt jo yli 20 vuotta itsenäisesti, aikaisemmin palkattuna. Mutta ei siitä sen enempää, koska nyt ei ole kyse minusta, enkä kysynyt neuvoa.
No jos rehellisiä ollaan, niin te vierailijat menette helposti sekaisin ellei keskity.

Tulevaisuuden kokoomus-Suomessa tulemme kaikki olemaan tmi-yrittäjiä. Joillain aloilla tmi:n kautta työnteko voi olla kannattavaakin.
 
vierailija
No jos rehellisiä ollaan, niin te vierailijat menette helposti sekaisin ellei keskity.

Tulevaisuuden kokoomus-Suomessa tulemme kaikki olemaan tmi-yrittäjiä. Joillain aloilla tmi:n kautta työnteko voi olla kannattavaakin.
Enkä yhtään ihmettele, että menet sekaisin :D

Sanotaanko näin, että Kokoomus ei ole juurikaan yksinyrittäjien asiaa ajanut, eikä sen puoleen juuri Suomen Yrittäjätkään.

Nyt yrittäjät itse ovat (olemme) panneet asioihin vauhtia ja tulemme alamme vihdoin tulla kuulluksi.

Kyllä ihan kannattavaa on ollut, tosin palkkiot eivät aina ole tyydyttäviä, mutta itseni olen työllistänyt tosiaan jo yli 20 vuotta monen muun tavoin :) Jos tätä työtä nykyään haluaa tehdä, niin ei juuri ole paljon vaihtoehtoja.
 
vierailija
Miltä se tuntuu kun et ota tukea et miten pääset kiertämään esteet ja pääset oviaukosta sisään? Entä jos sulla olisi kävely keppi auttaisko se taittamaan pidemmän matkan? Ja onko huimausta kun istut?
Hyvin mä sisällä pääsen liikkumaan. Meillä on äärimmäisen pieni koti eli tiedän, että jos yhtäkkiä huimaisi, niin saan takuulla jostain seinästä kiinni. Ei oikein keppi kävelyllä riitä. Joko rollaattori, ostoskärry, lastenvaunu tai taluttamalla polkupyörää niin pystyy ulkona liikkumaan. Kyllä huimaa istuessakin.
 
9MM
Hyvin mä sisällä pääsen liikkumaan. Meillä on äärimmäisen pieni koti eli tiedän, että jos yhtäkkiä huimaisi, niin saan takuulla jostain seinästä kiinni. Ei oikein keppi kävelyllä riitä. Joko rollaattori, ostoskärry, lastenvaunu tai taluttamalla polkupyörää niin pystyy ulkona liikkumaan. Kyllä huimaa istuessakin.
Aah mä luulin et koko ajan huimaa. Eli olisko siitä apua jos kodinhoidon apulainen käyttäis sua autolla kursseilla ja sit lopuksi toisi kotiin?
 
9MM
Siis kyllä mua koko ajan huimaa. Noista asioista saa tukea. En mä nyt mitään tuollaisia apulaisia pysty palkkaamaan.
Mut miten oot sitten noin hyvin oppinut kirjoittaan kun ei tule kirjoitusvirheitä. Et sillä saralla motoriikka pelaa. Et ootko paljon treenannu kirjoittamista? Ja oppinut tavan ettei siinä asiassa huimaushäiritse? Mut kunta vissiin verovaroin tarjoaa tukipalveluita.
 
vierailija
Mut miten oot sitten noin hyvin oppinut kirjoittaan kun ei tule kirjoitusvirheitä. Et sillä saralla motoriikka pelaa. Et ootko paljon treenannu kirjoittamista? Ja oppinut tavan ettei siinä asiassa huimaushäiritse? Mut kunta vissiin verovaroin tarjoaa tukipalveluita.
Siis kyllä mä kirjoittamaan pystyn. Tämä huimaus ollut niin kauan,vuosikymmeniä, että tähän on jotenkin tottunut. Eipä sitä tukipalveluja saa, kun ei kuulemma ole tarpeeksi sairas.
 

Yhteistyössä