ammattitutkintostipendistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "korsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"korsi"

Vieras
Sain juuri ammatin ja todistuksen ja sen mukana oli ammattitutkintostipendihakemus.sen rahan saa jos on ollu 5 vuotta aikaisemmin työsuhteessa, sitä mietinkin että lasketaanko lapsen kanssa kotona olo siihen mukaan?! Tuskin ja harmi kun 9 vuotta on tullu oltua yhteensä kotiäitinä ja sitä ei lasketa ja menetän tuon stipendirahan 450€

Olisi kyllä niin kiva lisä tollanen 450€ stipendi.En tiedä kumpi teistä oikeessa, sen takia täältä kysynkin kun ei mun mielestä missään sanota sitä etteikö äitiysvapaita lasketa enkä mistään löytänyt kunnon vastausta.

opettaja oli sitä mieltä että se luulisi että ne lasketaan, mutta se ei ole faktaa

http://www.koulutusrahasto.fi/fi/ammattitutkintostipendi/kysymyksia-ja-vastauksia-kehitysversio/

2. Lasketaanko viiden vuoden työhistoria-aikaan asevelvollisuusaika tai äitiyspäiväraha- ja hoitovapaa-aika?

Asevelvollisuusaikaa ei lasketa mukaan työhistoria-aikaan. Äitiyspäiväraha-aika ja hoitovapaa-aika lasketaan mukaan työhistoriaan, jos henkilö on niiden aikana ollut työ- tai virkasuhteessa. Työhistorian laskentaan vuodesta 2007 alkaen vaikuttaa myös työ- tai virkasuhteista saadut ansiotulot (ks. Saamisedellytykset/Työhistoria).

No mun tilille se 450e nyt kuitenkin kilahti pari viikkoa sitten ja siihen laskettiin äitiysloma ja hoitovapaa mukaan. Lähetä se hakemus, sittenpähän näet että hyväksyykö vai ei. Mulla hakemuksen käsittelyaika oli n. 2 vkoa.

Yhteistyössä