Ammattiopisto Luovi

  • Viestiketjun aloittaja hakija
  • Ensimmäinen viesti
riippuu yksiköstä
[QUOTE="vieras";26837866]Tyhmien ja hitaiden koulu. Sinne vaan jos normielämä on liian hankalaa opiskeluineen..[/QUOTE]

Haista sonta, olen ihan normi ihminen ja hankin siellä tutkinnon! On tieten suunnattu jotenkin sairaille (allergia, kehitysvamma), mut ainakin omassa yksikössä kaikki oli ns. normaaleja.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja riippuu yksiköstä;26837905:
Haista sonta, olen ihan normi ihminen ja hankin siellä tutkinnon! On tieten suunnattu jotenkin sairaille (allergia, kehitysvamma), mut ainakin omassa yksikössä kaikki oli ns. normaaleja.
Erityistä tukea tarvitseville, tokihan normaali voi olla vaikka olisikin vähän tyhmemmästä päästä... :D
 
"Myy"
Ei pidä paikkansa. Sinne otetaan perusopiskelijaksi jos on jokin henkinen tai fyysinen haitta tai vamma eli ei tarvi olla hidas, esim astmakin riittää. Aikuisopiskelijoiksi otetaan ketä tahansa. Ainakin Oulun toimipisteestä aikuispuolesta mulla hyviä kokemuksia. Hyviä opettajia ja resursseja käytössä paremmin kuin monessa muussa oppilaitoksessa.
 
"aapee"
Mukava kuulla! :) Ouluun juurikin haen. Omasta mielestäni olenkin vähän hidas,muitten,myös ammattilaisten mielestä en.
Jaksamisen ja itseluottamuksen kanssa ongelmia..
 
Luovi tekee arvokasta työtä. Vaikka ap ei olisi keskimääräistä tyhmempi, niin heilläkin on oikeus opiskella ja saada ammatti. Vaikka olisi älyltään kehitysvammainen, niin se ei oikeuta ilkeilyyn. Tässä ilkeily tosin oli epäsuoraa, mutta kuvitelkaa jos tällainen henkilö lukee tätä ketjua.
 
vierailija
Koulutuspaikkana hyvä, työnantajana paska (vrt. YT 2017)
Oikeasti sillä tutkintopaperilla voi pyyhkiä p**seensä. Kannattaa olla hakematta koko taloon (koskee myös Kiipulan, Liven ja Spesian ammattiopistoja), jos on vain lukivaikeus tai liikuntavamma. En tajua, miksi jotkut masentuneetkin ohjataan näihin, joissa opetusryhmä koostuu pääasiassa kehitysvammaisista ja opetus menee heikomman mukaan.

Todellisuudessa erityisammattikoulusta valmistuvat merkonomit päätyvät kaupan hyllyttäjiksi. Käytännön osaaminen voi olla todellisuudessa muuta, mitä papereissa lukee.
 

Yhteistyössä