Ammattikoulun työharjoittelu ja 3,30 e/päivä ruokaraha. Saako sen käteisenä vai tilille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
onkohan mitään mahdolliuuksia saada käteisenä?? Tilille jos otan niin sossu ottaa sen tuloina huomioon. Maksajana kaupunki, joten uskallanko antaa jonkun toisen henkilön tilinumeron (äitini), vai alkavatko ihmettelemään, että onko minulla jokin toinen tili. Maksaja siis sossussakin kaupunki.

Kyseessä siis työharjoittelun ruokaraha, jonka saa takaisin harjoittelun jälkeen. Olen itse käynyt aina kotona syömässä, joten se on minulle ihan pelkkää plussaa, 160 eurosta kuitenkin kyse, joten sossu ottaa taatusti huomioon

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta mistäs ne sossussa tietävät mitä rahoja ne on, jos maksajana on XXX kaupunki??

Pitääkö minun itse ilmoittaa mitä rahoja ne on??

nomielellään jos aiot pitää ne ilman,että huomioidaan ja vähennetään toimeentulotuestasi

Alkuperäinen kirjoittaja kirsicca:
mutta mistäs ne sossussa tietävät mitä rahoja ne on, jos maksajana on XXX kaupunki??

sulle tulee varmasti kelalta lappu jossa maksu ilmotetaan...sen sitten lisää toimeentulotukihakemukseen

eikai se nyt kelalta tule :O miks se sieltä tulis??

Alkuperäinen kirjoittaja kirsicca:

sulle tulee varmasti kelalta lappu jossa maksu ilmotetaan...sen sitten lisää toimeentulotukihakemukseen

eikai se nyt kelalta tule :O miks se sieltä tulis??

No tulee sitten mistä tahansa niin liität siihen hakemukseen sen ilmotuksen, josta selviää mitä rahoja ne ovat.

Ei ne kenenkään toisen nimissä olevalle tilille rupee maksamaan myöskään.

vitsit mikä luuseri olet! Tottakai ne sinne ilmoitat! Kuka sut on kasvattanut kun edes tollasta mietit! Hemmetin sossuhuijari! Toivon että.... en sanokaan sitä ääneen!

T sossu

Ja niitä ylläpitokorvauksia ei tosiaan oteta tuloksi.

Mulal olis ammatillisessa Kelan maksamalla kuntoutuskurssilla ruokaraha kuntoutuksen järjestämän ammattiopiston kautta 17€/päivä. Ja juuri tänään soitin Tampereen sossuun ja kyllä huomioidaan tuloiksi. Verotuksessa sitä taasen ei huomioida.

[QUOTE="siness";21933935]Mulal olis ammatillisessa Kelan maksamalla kuntoutuskurssilla ruokaraha kuntoutuksen järjestämän ammattiopiston kautta 17€/päivä. Ja juuri tänään soitin Tampereen sossuun ja kyllä huomioidaan tuloiksi. Verotuksessa sitä taasen ei huomioida.[/QUOTE]

lienee hieman eriasia kuin ap:n tapauksessa...

Alkuperäinen kirjoittaja noin vähänkö vain;26444853:
Onko tuo ateriakorvaus eri kunnissa eri suuruinen?

Siis kuinka paljon sä tarvitsisit ruokarahaa per päivä? Jos käyt joka päivä vaikka läheisessä amkissa syömässä, niin jumankauta jäät vielä 70 senttiä plussalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26444873:
Siis kuinka paljon sä tarvitsisit ruokarahaa per päivä? Jos käyt joka päivä vaikka läheisessä amkissa syömässä, niin jumankauta jäät vielä 70 senttiä plussalle.

Mä mitäää ruokarahaa tarvitse vaan muistelin,et mitä mun lapset sai ja saa ja vaikutti vähäiseltä tuo 3.30e. Tarkistin asian ja täällä se näyttää olevan 4.50e/pvä.

Kela maksaa oppilaitokselle, ja oppilaitos maksaa sen opiskelijalle. Niin ainakin menee täällä. Toisen asteen koulutuksessa olen ja 4,50/pv.
Eikä niitä lasketa tuloiksi sossussa jos joku vielä miettii...

Yhteistyössä