Ammattikorkeen hausta tietävät/tutkintotodistukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En kehtaa soittaa enää, kun soitin erästä työjuttua sinne jo... :/

Eli olen menossa keskiviikkona amk:n pääsykokeisiin ja mietin, että eikös se ole niin että sinne kelpaa vain yksi tutkintotodistus millä haetaan?

Olen merkonomi ja parturi-kampaaja ja hain tietysti niillä merkonomin papereilla sinne sisään. Eihän noilla kampaajan papereilla ole mitään merkitystä eli niitä ei pidä ottaakaan sinne mukaan? Yksi tutkintotodistuhan on se mitä käytetään haussa, niin niissä hakujutuissa sillon oli.

Jostain avoimen ammattikorkeen opinnoista vissiin voi saada hyväksilukuja, mutta kampaajan opinnoista tuskin saa liiketalouden puolella.

Ja kysyn tätä siksi koska enhitollakaan löydä niitä papereitani. Niitä kampaajan siis. :/

Yhdellä todistuksella haetaan. Hain itse tradenomiksi ja minulla lukee pääsykoekutsussa että todistusta ei tarvitse sinne mukaan, se tarkistetaan vasta myöhemmin jos tulee valituksi..

Tossa on, että haastatteluun otetaan mukaan kopiot todistuksista ja jos tulee valituksi niin syksyllä tarkistetaan alkuperäiset.

Eli en tarvi niitä kampaajan todistuksia?

Hakuvaiheessa sä olet olet tehnyt päätöksen, kummalla todistuksella haet. (Ja sillä todistuksellahan sitä haetaan, kummasta saa enemmän pisteitä, eli niissä opinnoissa joissa menestyit paremmin) Jos haet nuorisopuolelle, niin todistuksia ei todellakaan raahata mukaan, aikuispuolesta en tiedä. Hyväksilukuja et tule merkonomiopinnoista saamaan, joku yritystoiminnan perusteet saattaa olla ainoa poikkeus, mutta tuskin saat tuostakaan.

[QUOTE="alkup";26305645]Luitkohan kokonaan? Eihän se painaisi, mutta kun en perkeleelläkään löydä jostain syystä niitä kampaajan papereitani.[/QUOTE]

sori..iski lukihäiriö :)...Saatkos sä kopiot todistuksistasi sieltä missä olet opiskellut kampaajaksi. Itse sain uuden ylä-asteen todistuksen kun hävitin vanhan. Sieltä ne vaan tulosti sen.

Eikös sun kannattaisi nyt soittaa vaan sinne uusiksi. Sinne soittaa monet kerrat porukkaa. Pääsisit helpommalla. Ei tarvitsis pohtia. Ei ne sua siellä kuule muista. Sinne soittaa paljon ihmisiä

Yhteistyössä