Ammattikorkean tilapäinen keskeytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitenon?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitenon?

Vieras
Laitin tänään opolle s-postia mutta jäin miettimään asiaa.

Olen ilmoittautunut läsnäolevaksi syys- ja kevätlukukaudelle. Marraskuussa aktivoitui vanha autoimmuunisairauteni ja keskeytin aikeissa mennä kevätlukukaudella kouluun mutta rahapula pakottikin töihin eli olin kevätlukukauden pois. Noh, kouluun olisi siis hinku taas syksyllä ihan normaalisti.

Nyt eräs on sitä mieltä että minut on lempattu koulusta pihalle kun en ole siellä käynyt. Eihän se nyt mitenkään noin voi mennä? Tuskin olen ainoa ammattikorkeaopiskelija jonka on pitänyt keskeyttää koulu tilapisesti vaikkapa just töiden takia?

Siis etkö siinä vaiheessa kun tiesit, että et mene kevätlukukaudella kouluun, ilmoittautunut poissaolevaksi? En tiedä miten se menee, säilyykö opinto-oikeus, jos et ole aiemmin ollut kouluun yhteydessä, etkä ole suorittanut opntojasi...

Viime syksynä siis ilmoittauduin läsnäoleviksi syys- ja kevätlukukausille ja tätä ilmoittautumista ei muistaakseni saanut enää jälkeenpäin muuttaa ja jos sitten on vaikka kevään pois on se vain oma moka kun menettää niit opintokuukausia jotka maks saa koulussa olla.

Äh, en tiedä osasinko selittää oikein mutta siis tämän takia en ilmoittautunut poissaolevaksi koska olin jo ilmoittautunut läsnäolevaksi ja muistelin ettei sitä voinut sitten enää muuttaa.

4 kautta saa olla ammattikorkeasta pois, mutta tottakai pitää ilmoittaa itsensä poissaolevaksi. Jos olet ilmoittanut läsnäolevaksi niin ei sua silti lempata koulusta pihalle mutta opiskeluaikasi lyhenee eli jos koulutusohjelmasi kesto on vaikkapa 4vuotta niin olet nyt käyttänyt siitä vuoden eli sun on pakko valmistua nyt kolmessa vuodessa (siis jos et ole ilmoittanut itseäsi poissa olevaksi)

Yhteistyössä