Ammattiin valmistuvia raskaudesta haaveilijoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja garfield85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

garfield85

Vieras
Hei!

Olen seurannut keskusteluita aktiivisesti näillä keskustelupalstoilla etsien kohtalontovereita =) Olen syksyllä valmistuva opiskelija. Vauvakuumetta olen potenut pitkän aikaa. Tapasin viime syksyllä mieheni ja menimme kihloihin talvella. Nyt olemme puhuneet vauvakuumeesta, kun molemmat olemme tällähetkellä pahasti vauvakuumeen kourissa. Olemme käyneet vaihtoehtoja lävitse yhdessä, ja päätyneet siihen että taloudellisesti pärjäisimme varmasti, koska mies töissä vakituisesti. Itsekin olisin saanut ammatin luettua itselleni. Itseäni vain huolestuttaa, että miten paljon minun työelämään pääsy vuoden äitiysloman jälkeen vaikeutuisi? Vauvakuume on todella voimakas molemmilla, ja päätösten tekeminen tuntuu järkeä vastaan kamppailulta.. :D. Olisi ihanaa yrittää saada lapsia nuoremmalla iällä kun ei aina voi olla varma, miten varmaa se lasten saanti loppupeleissä on. Onko ketään muita, jotka painiskelevat samojen kysymysten parissa?

Minä myös valmistun syksyllä ammattiin, mutta minulla on jo yksi reilut 1,5v lapsi (kesken opiskelujen saatu ja haluttu). Haave toisesta lapsesta on alkanut kolkuttaa takaraivossa meillä molemmilla. Itse en ainankaan edes osannut pelätä työelämään pääsyä, valmistumisen myöhästymistä jne. Nyt toista varmaan kokeillaan heti ensi vuoden alusta(?). Joten en tiedä ehdinkö saada työpaikkaa ollenkaan (alallani huono työllisyys). Tosin ensimmäistäkin lasta yritettiin lähes kaksi vuotta, joten mistäs sitä nytkään tietää kauan menee..

Rohkeasti vaan, jos siltä tuntuu! Ei varmaan ole olemassa "oikeaa" aikaa haluta lapsia

Kannattaa myös miettiä semmoista, että kun olette olleet vielä aika vähän aikaa yhdessä, niin kantsisko vielä nauttia jonkin aikaa kahdenkeskisestä ajasta? Kun vauvan tultua sitten kaikki muuttuu. Tiedän kyllä, että kun se vauvakuume iskee, niin siinä on vaikee ajatella muuta :)

Hei, kiitos vastauksistanne ja näkökulmistanne asiaan. Monelta kantilta olemme miettineet lapsen saantia, ja päätyneet tällä erää siihen että jäähdytellään vauvakuumetta toistaiseksi vuoden parin eteenpäin kunnes olen itsekin saanut työkokemusta hankittua. Vielähän tässä nuoria ollaan :). Oikein kaunista alkavaa kesää kaikille!

Yhteistyössä