Ammatti pitäis mulle saada..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toivoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"toivoton"

Vieras
mutta mitä mä lähtisin opiskelemaan.. valitettavasti elämä on kohdellut kaltoin ja olen täysin vailla ammattia.. Alkaa olemaan paniikki asian suhteen kun ikää tulee aina vaan lisää.. Nyt pitää vaan se ammatti itselleni opiskella. Minulla on kesken jäänyt merkonomin tutkinto. Sitä en todennäköisesti jatka vaikka minulla onkin hyvin vähän jäljellä. Siihen liittyy niin pahat traumat etten pysty enää siihen.

Haaveissa on aina ollut parturi-kampaajan ammatti tai sairaan/terveydenhoitaja..

Mulla vaan ei ole minkäänlaista uskoa itseeni.. Luulen että mä en pääsis edes läpi soveltuvuus kokeista...
Toisaalta sh koulutukseen ei taida pystyä edes hakemaan peruskoulu pohjalla.. ja lisäksi olen verikammoinen..

miks aina haaveilen ammateista joihin minusta ei kuitenkaan ole?

:/

kyllä sä lähihoitajaks voit hakea eikä tarvi välttämättä mennä sellasiin tehtäviin missä ollaan tekemisissä veren kanssa. Tosin sun pitää sit odottaa ens vuoteen vasta ku se yhteishakukin on vasta helmikuun lopulla. Ja vähän uskoa hei itseesi ! kyllä sä pystyt

kyllä sä lähihoitajaks voit hakea eikä tarvi välttämättä mennä sellasiin tehtäviin missä ollaan tekemisissä veren kanssa. Tosin sun pitää sit odottaa ens vuoteen vasta ku se yhteishakukin on vasta helmikuun lopulla. Ja vähän uskoa hei itseesi ! kyllä sä pystyt

Syksylläkin on yhteishaku. Tosin paikkoja paljon vähemmän kuin keväällä, mutta kuitenkin. Opiskeluaikana joutuu tekeen kaikenmoista ällöttävää ja kun valmistuu niin lähihoitajilla ei ole sellaista mahdollisuutta työpaikan valintaan kuten sairaanhoitajilla, joista hirmu pula.

Se veri ei paha juttu edes ole. Kuvittele tosi paksut räkäklimpit, joita joutuu kaivaan potilaan kurkusta, uloste, oksennus, märkähaavat...

Käyppä ammatinvalinta psykologilla, jos siitä olisi apua. Työkkärin kautta taitaa päästä. Ja mene aikuiskoulutuksena, jos mahdollista? :) Sitten on myös kursseja joissa käydään läpi eri ammatteja ja koulutuksia. Sh ei voi hakea ilman lukion tai ammattikoulun papereita. Tsemppiä ja hyvää kesää! :)