ammatinvalintaa palkan perusteelle

  • Viestiketjun aloittaja logos
  • Ensimmäinen viesti
Vuoropäällikkö/ huoltamotyöntekijä, kuukaudesta riippuen 1800-2300, siitä miinus verot ja tellit ja lellit yms eli n.1300-1800.

Suurin etu vaihteleva työ, mukavat asiakkaat.

Suurin "haitta" vuorotyö ja ei niin mukavat asiakkaat. =)
 
pullamurmeli
Lähihoitaja, mielenterveys- ja päihdetyö. Bruttoa en osaa sanoa, tuntipalkka 9.50-10.50?, plus vuorolisät, joten kuukausipalkka nettona mun veroprosentilla n. 1500-1600?, mikä itselleni riittää ihan passelisti.

Työ on mukavaa, saa olla tekemisissä ihmisten kanssa, varsinkin psykiatristen asiakkaiden hoitaminen on erittäin haastavaa ja mielenkiintoista. Nautin työstäni, koska koen olevani oikealla alalla, ja osaavani työni hyvin. Asiakkaiden/potilaiden kanssa tulen toimeen oikein hyvin, ja se antaa itsevarmuutta ja luottamusta :)

Haittana tietty jossain määrin, että työ on kolmivuoroa useimmissa paikoissa. Palkkakin voisi olla tietty hitusen parempi.. En nyt tiedä onko siinä lopen kovinkaan haittoja, pitkää pinnaa vaaditaan usein asiakkaiden/potilaiden kanssa, varsinkin kun kyse psyykkisistä sairauksista, mutta onnistuneen auttamisen ja hoitamisen tuloksia, kuten asiakkaan voinnin kohenemista taas on niin mukava nähdä tapahtuvan, että kärsivällisyys palkitaan :)
 
It-alalla asiantuntija tehtävissä.

Positiivisinta on haastavat työtehtävät, joutuu oikeasti hakemaan ratkaisuja asioihin, ja tekemään ne ratkaisut. It-alalla työkaverit ovat yleensä myös mahtavia, mulla on työkavereita, joiden kanssa lentää hurtti huumori, ja joista on oikeasti tullut mulle tosi läheisiä ihmisiä, entisistä työkavereista löytyy niin miehiä kuin naisiakin, joiden kanssa meilaillaan ja tavataan vielä vuosienkin päästä. On tosi kiva tuntea olevansa myös hyvä työssään, saada tyydytystä tekemästään hommasta ja saada arvostusta osaamisestaan.

Haittana on sitten se, että tuppaan sitoutumaan noihin hommiini liikaa, eli teen niitä kotonakin, plus puheluita tulee kotiin, samoin asiakkaat saattaa soittaa vielä puoli vuotta / vuosikin hoidetun keikan jälkeen vanhasta muistista.

Palkka on n. 4000 bruttona.
 

Yhteistyössä