Amerikkalainen nainen on asunut Suomessa kymmenen vuotta tekemättä töitä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kerrotko, missä kohdin tuo käy jutusta ilmi?
Katkera ja ilkeä ihminen purkaa lastinsa syyttömien niskaan. Kannattaa kokeilla onneaan Amerikassa. Olen katsonut enemmän amerikkalaisia tv-ohjelmia ja elokuvia kuin suomalaisia. Isäni setä on joskus viime vuosisadan alussa muuttanut Amerikkaan. Lasteni isomummin äiti myös, ja jättänyt vauvansa isoäitinsä hoidettavaksi Suomeen. Vanhoissa SF-elokuvissa kuvataan paljon Amerikkaan muuttoa ja sieltä paluuta. Kyllä Theresa työpaikan saa. Uskon kohtaloon. Mikä on hänelle tarkoitettu, se toteutuu.
 
vierailija
"Suomesta töitä ei löydy. Ei, vaikka Theresa on hakenut niitä kymmenen vuotta"
Kyllä hän on jotain tehnyt. Tuona ajanjaksona oli aktiivimalli. Riippuu toimittajasta mitä tarinoita ottaa lehtijuttuunsa. Itse olen jo kyllästynyt oikomaan asioita tällä palstalla.
Tykkään, kun syksy tulee, ja normaali elämä pyörii kesän jälkeen. Varasin tänään itselleni yhden kurssin.
Liikaa en järjestä menoja. En enää tarvitse täydentää CCV:täni , joka on loistava. Näytän pitkää nenää ronkeleille työnantajille. En tulisi teidän töihin mistään hinnasta. Pitäkää tunkkinne.
 
vierailija
Hakenut töitä löytämättä töitä.

Kyllä hän on jotain tehnyt. Tuona ajanjaksona oli aktiivimalli. Riippuu toimittajasta mitä tarinoita ottaa lehtijuttuunsa. Itse olen jo kyllästynyt oikomaan asioita tällä palstalla.
Tykkään, kun syksy tulee, ja normaali elämä pyörii kesän jälkeen. Varasin tänään itselleni yhden kurssin.
Liikaa en järjestä menoja. En enää tarvitse täydentää CCV:täni , joka on loistava. Näytän pitkää nenää ronkeleille työnantajille. En tulisi teidän töihin mistään hinnasta. Pitäkää tunkkinne.
 
vierailija
=#34
Lisään vielä, että jokaisella ihmisellä on yksityisyyden suoja. Joskus käytetään sanaa intimiteettisuoja.
Minusta ei ole koskaan kirjoitettu yhtäkään lehtijuttua eikä tulla kirjoittamaan. Sisaruksistani on ollut lehtijuttuja. En halua, että kenenkään tarvitsee kärsiä pienessä maassa julkisuudestani. Hyvin moni kirjailija ja kirjoittaja voi parhaiten täydellisessä tuntemattomuudessa lukuisien nimimerkkiensä takana. Kaikki tällä palstalla käyttämäni nimimerkit vierailijana ovat lukijoideni antamia.
Jerk on niistä uusin.
 
vierailija
Amerikkalainen Theresa, 40, aikoo jättää Suomen – Kymmenen vuotta elämästä valui ”down the shitter”
Työ | Suomessa asuvia amerikkalaisia mietityttää, pitäiskö palata kotiin, jos töitä ei vuosien hakemisen jälkeen löydy.

KESKI-SUOMESSA asuva, nyt 40-vuotias Theresa aikoo muuttaa. Hän lähtee perheensä kanssa Yhdysvaltoihin.

Syy on yksinkertainen: Suomesta töitä ei löydy. Ei, vaikka Theresa on hakenut niitä kymmenen vuotta ja opiskellut uutta.

”Voisi sanoa, että kymmenen vuotta elämästäni valui kankkulan kaivoon, kun olen etsinyt täältä töitä. Tai kuten amerikkalaiset sanoisivat: down the shitter”, hän sanoo.


Kyllä sosiaaliturvan pitäisi olla vain Suomen kansalaisille. Suomalaisten vanhemmat tai esivanhemmat kun yleensä ovat Suomea rakentaneet mm. työnteolla, jos kansalainen ei itse vielä olisikaan päässyt työn syrjään kiinni tai olisi muuten väliaikaisesti työttömänä.
 
vierailija
EIkös USA:ssa ylemmän keskiluokan naiset yleensä ole kotirouvia. Ei ne töitä tee sielläkään. Tietenkin mies maksaa viulut. Täällä Suomessa palkat pienemmät, joten mies maksaa osan ja valtio osan.

Se on noilla jenkeillä hankalaa kun eivät opi muita kieliä. Ymmärrettävää toki kun kaikki puhuu heille englantia. Töitä kummiskin vaikea saada jos ei osaa suomea.
 
vierailija
Amerikkalainen Theresa, 40, aikoo jättää Suomen – Kymmenen vuotta elämästä valui ”down the shitter”
Työ | Suomessa asuvia amerikkalaisia mietityttää, pitäiskö palata kotiin, jos töitä ei vuosien hakemisen jälkeen löydy.

KESKI-SUOMESSA asuva, nyt 40-vuotias Theresa aikoo muuttaa. Hän lähtee perheensä kanssa Yhdysvaltoihin.

Syy on yksinkertainen: Suomesta töitä ei löydy. Ei, vaikka Theresa on hakenut niitä kymmenen vuotta ja opiskellut uutta.

”Voisi sanoa, että kymmenen vuotta elämästäni valui kankkulan kaivoon, kun olen etsinyt täältä töitä. Tai kuten amerikkalaiset sanoisivat: down the shitter”, hän sanoo.


Kyllä sosiaaliturvan pitäisi olla vain Suomen kansalaisille. Suomalaisten vanhemmat tai esivanhemmat kun yleensä ovat Suomea rakentaneet mm. työnteolla, jos kansalainen ei itse vielä olisikaan päässyt työn syrjään kiinni tai olisi muuten väliaikaisesti työttömänä.
En ole persu, koska en kannata kovaa kokoomuspolitiikkaa, mutta tätä mieltä asiasta.
 
vierailija
Se on noilla jenkeillä hankalaa kun eivät opi muita kieliä. Ymmärrettävää toki kun kaikki puhuu heille englantia. Töitä kummiskin vaikea saada jos ei osaa suomea.
Mitä sä oikein kirjoitat. Suomessa näyttää hyvin saavan töitä esim. palveluammateissa töitä, vaikkei osaa sanaakaan suomea. Tän näkee varsinkin Helsingin ravintoloissa ja kivijalkaliikkeissä, palvelun saa yhä useammassa vain englanniksi. Sama mm. Siljan laivojen ravintoloissa, suomen kieltä ei juuri kukaan osaa. Myös yhä useammin siivoojat virastoissa ym. ovat täysin suomen kielen taidottomia ja osa taksikuskeistakin.
 

Yhteistyössä