Alotin urheilemaan jotta laihtuisin, mutta lihon vaan?!

Pitäisikö minun laihduttaa siten, että painaisin 50kg

  • Kyllä

    Ääniä: 1 50,0%
  • EI!!!

    Ääniä: 1 50,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    2
Eli siis olen 16-vuotias tyttö joka on n. 164cm pitkä. Aloin käymään salilla noin kaksi viikkoa sitten, mutta sitä ennen olin harrastanut tanssia monta kertaa viikossa. Aloin käymään salilla sen takia että saisin lihaksia ja pudottaisin painoa (alkuperäinen paino 53kg), mutta nyt painoni vaan nousee ja nyt olen 55.5kg. Teenkö jotain väärin? Jos osaat auttaa niin se olisi mukavaa. Tiedän ettei tuloksia näy heti, mutta en uskonut että painon pitäisi nousta...
 
Eli siis olen 16-vuotias tyttö joka on n. 164cm pitkä. Aloin käymään salilla noin kaksi viikkoa sitten, mutta sitä ennen olin harrastanut tanssia monta kertaa viikossa. Aloin käymään salilla sen takia että saisin lihaksia ja pudottaisin painoa (alkuperäinen paino 53kg), mutta nyt painoni vaan nousee ja nyt olen 55.5kg. Teenkö jotain väärin? Jos osaat auttaa niin se olisi mukavaa. Tiedän ettei tuloksia näy heti, mutta en uskonut että painon pitäisi nousta...
Heippa! Vaikka painaisit yli 10 kiloa enemmän, olisit vielä normaalipainoinen. Laskin painoindeksisi nykyisellä painollasi ja se on noin 20. 20-25 on normaali, nykyään normaalin alaraja on taidettu vetää yhdeksääntoista.
Lihas painaa enemmän kuin sama tilavuus rasvaa. Jos olet onnistunut saamaan lisää lihaksia, se selittää painonnousun. Rasvaa on voinut silti hävitä.
Naishormonit vaikuttavat siihen, että rasvaa varastoituu reisiin ja pakaroihin. Mutta sillä on tarkoituksensa: jos nainen sattuisi tulemaan raskaaksi ja olisi huonot ajat ja pulaa ruuasta, vararavintoa olisi lähellä kehittyvän lapsen tarpeisiin. Eli naisellisilla muodoilla on biologinen tarkoituksensa, ja sitä vastaan on vaikea taistella.
Ylipaino ei tietenkään ole suotavaa, mutta siitähän Sinun kohdallasi ei ole kysymys.
Tsemppiä!
 

Yhteistyössä