Aloittelijan vauva-asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun vauva voi syntyä koska vaan ja on luvannut sään viilentymistä jopa 10 asteeseen ni mitä sitä laittaa vauvalle päälle kotiin tullessa?

Ja sitten noista pullojen ym. keittämisestä - laitanko kattilan täyteen tavaraa ja keittelen sen viisi minuuttia ja sitten kamat vaan hyllyyn kuivumaan? Vai miten ootte keitellyt tutteja, tuttipulloja jne.?

potkupuku ja jotkut ohkaset esim villa vaatteet tai fleece puku päälle ja hattu.
Kattilassa mä olen keitellyt,kattilaan sen verran kerralla kun mahtuu ja 5-10min keittänyt ja sitten nostellu reikäkauhan avulla niitä puhtaalle pyyhkeelle kuivumaan tiskipöydälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
potkupuku ja jotkut ohkaset esim villa vaatteet tai fleece puku päälle ja hattu.
Kattilassa mä olen keitellyt,kattilaan sen verran kerralla kun mahtuu ja 5-10min keittänyt ja sitten nostellu reikäkauhan avulla niitä puhtaalle pyyhkeelle kuivumaan tiskipöydälle.

Joo, noita vaatteita tuossa kattelin ja sukat vielä erikseen aattelin. Varuilta vielä viltti jos heittäs turvakaukalon päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Laittaisin tähän lisäksi jotkut tumput ja töppöset jos lämpötila tosiaan on vaan +10 astetta

ja jos sattuu olee näin lämmin ilma ku nyt 20 astetta niin mun mielestä riittää se pitkähihainen potkupuku(ehkä vähän paksumpi,veluuria tms ),hattu ja se viltti siihen vielä päälle.Mut jos tosiaan viilee niin fleese tai villakerros potkarin päälle vielä.

Viltti on hyvä, sen voi laittaa kaukalon päälle ja autossa on kumminkin lämpimämpi, niin sen voi ottaa pois. Vastasyntynyt en niinkään kärsi (ainakaan hetkellisestä) liiasta pukemisesta, sehän on just tullu 37 asteesta.

Ja keitä vaan se 5 min. Voihan olla, että imetät, etkä tarvii yhtäkään pulloa! :D

Yhteistyössä