aloitteleva laihduttaja kyselee tyhmiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laihduttaja"

Vieras
olen vasta viikon verran ollut laiharilla.
en ole millään kidutuskuurilla, vaan alkanut katsoa mitä suuhuni laitan ja miten paljon ja lisännyt liikuntaa. olen myös aikeissa jättää punaisen lihan pois, kun tuntuu että näin viikon jälkeen olo senkin johdosta parempi :)

nyt kysyisin välipaloista, millaisia välipaloja laihduttaja voisi syödä? kaikkia erilaisia ohjeita ja vinkkejä kehiin...

normaalisti syön aamupalan kotona, töissä lämpimän ruuan ja välipalan (esim.hedelmä tms), kotona lämpimän ruuan / salaatin ja kevyen iltapalan.
nyt olen sairaan lapsen kanssa kotona ja onkin yllättävän vaikea pitää ruoka-ajoista kiinni.. mies töissä ja lapselle ei maistu mikään.

tänään aamulla söin ruisleivän kinkulla ja iiisolla kasalla kurkkua. ruuaksi söin 13 maissa kanaa ja kasviksia ja nyt jo on nälkä? ajattelin kiehauttaa kahvit ja tehdä leivän, mutta meneekö tää mun syöminen "överiksi"..? syönkö liian usein...?

olen ollut aina "mässääjä". iloon, suruun, tylsyyteen, ketutukseen, kaikkeen pitää napostella ja napsia jotain hyvää. tosin ei makeata, siitä en välitä.. mutta suolaista...

jelpatkaa mua näissä ruokajutuissa ja antakaa kaikkia vinkkejä :) olisin kiitollinen :)

Mulla on välipalana lähes aina maitorahkaa + marjoja. Joko koko purkki (250 g) rasvatonta maitorahkaa + 200 g marjoja, tai sitten puolitan annoksen jos on ähky olo. Yritän kuitenkin n. 3 tunnin välein syödä, jotta ei tule heikotuskohtauksia ja verensokeri pysyy tasaisena.

Mulla on välipalana lähes aina maitorahkaa + marjoja. Joko koko purkki (250 g) rasvatonta maitorahkaa + 200 g marjoja, tai sitten puolitan annoksen jos on ähky olo. Tuossa maitorahkassa on paljon proteiinia, mikä auttaa pitämään nälkää poissa. Yritän kuitenkin n. 3 tunnin välein syödä, jotta ei tule heikotuskohtauksia ja verensokeri pysyy tasaisena.

Mitäs jos korvaisit aamulla leivän puurolla tai munakkaalla?
Kahvin kanssa mielummin hedelmä kuin leipä.

Olen myös aloittelija ja huomaan että oloni on parantunut jättäessäni leipä, peruna, pasta ja riisi pois. Jonkinlaista karppausta siis. Vaikka sana karppaus sai ennen laihduttamista raivon partaalle :D

Mulla ajaa välipalan virkaa kahvi ja sen kanssa näkkäri munanvalkuaisella ja sulatejuustolla. En syö käytännössä ollenkaan pehmeää leipää, ruisnäkkäriä ainoastaan. Olen myös jättänyt perunan sikseen kun en sen mausta tykkää, syön perunan tilalla porkkanaa. N. 500kalorin vajetta pidän päivittäin ja tarkkana saa olla, leivässä päälysineen on yllättävän paljon kaloreita.

Yhteistyössä