Aloitin tänään karppauksen, pari kysymystä asiasta tietäville!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -9kg toiveissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

-9kg toiveissa

Vieras
Pyrkimys syödä max 20g hiilareita päivässä, tai ainakin ehdottomasti alle 30g. Meneekö tuolla hiilarimäärällä elimistö ketoosiin?
Kuinka nopeaa painonpudostusta voi odottaa, painoindeksini nyt n. 26?
Onkohan mahdollista saada 9 viikossa pois ainakin 5-6kg?

Ja sitten vielä, tuntuu tosi vaikealta löytää kasviksia/hedelmiä tai muuta välipalaa jota voisi syödä ettei tuo 20g ylity.
Liha, kala, kananmuna.... Tuntuu tosi yksipuoliselta ja raskaalta ruokavaliolta. Mitä keveämpää voi syödä??

Vihreitä kasviksia. mun kaikki hillarit tulee kasviksista, en kyllä laske mutta ekana 8viikkona putosi paino 10kg, nyt muutama viikkon enenmmän takana ja olisko nyt -12kg. En tiedä edes olenko ketoosissa, pää ei särkenyt missään välissä " sillä lailla" mutta tää on näköjään mulle sopiva tapa. Omenoita ja appelsiinejäkin uskallan syödä muutaman viikossa

Suosittelen tutustumaan karpit.net -sivustoon, sieltä saa tosi hyviä neuvoja. Osta vaikka karpikeittokirja, niin löytyy monipuolisia ruokia ehdolle. Ja olikohan fineli / finelli -sivt netissä kanssa joista voi etsiä ne vähähiilarisimmat vaihtoehdot.

http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2034&fuclass=vegfresh&specdiet=none&items=50&from=bottom&portion=100g&lang=fi

Tuossa linkissä on 50 vähiten hiilaria sisältävää kasvista. Muutenkin tuon Finelin omnaisuuksiin kannattaa perehtyä.

Mie karppailin viime kesänä. Söin 40-50g hh päivään. Miulla putos semmonen 8 kg oiskohan kolmeen kuukauteen. Miulla painoindeksi oli aloittaessa reilu 25. Miulle oli sopiva määrä hiilareita tuo 40-50 g, siihen pystyin välillä syömään palan ruisleipääki tai hedelmiä. Sai sit tosiaan vähän vaihtelua.

Ootko kokeillu sitä partajugua? Eli semmonen kilon sankko turkkilaista jogurttia jossa on rasvaa 10%. Siihen kun laitat vadelmia sekaan, niin ei tuu kauheesti hiilareita. Mie söin aamupalaks usein tuota jugua.

Mie söin aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Usein piti iltapalalla sit tankata, että tulis kuitenki tarpeeks syötyä... Kun tuolla ruokavaliolla ei nälkä pääse yllättämään! :)

Tuota karppaus.infon reseptiosiota ja laskureita tuli käytettyä ahkerasti!

sun pitää syödä alle 20g kahdenviikon ajan mikäli ketoosia halajat. sitä voi jatkaa yli kaksviikkoa. salaattia syöt vain muutaman kupillisen päivässä,ei muuta hiilaripitoista. lihaa,munaa ja juustoja muuten. itse söin kasviksia(keitettyjä) lihankanssa hieman.

onhan se rasvapitoinen,mutta se toimii. kahdenviikon jälkeen tai kauanko sitten oletkin niin nostat hiljalleen hiilarimäärää,eli vaikka esim. kahdenviikon jälkeen nostat päivittäisen hh määrän 25g ja seuraavalla viikolla 30g jne. seurailet näin missä kohtaa paino ei enää nouse mutta ei myöskään laske. se vaihtelee eri ihmisillä joillakin se on 150g ja joillakin lähemmäs 300g. nopeat hiilarit kannattaa muutenkin jättää pysyvästi pois ruokavaliosta ja kun paino on pudonnut haluamaasi voit keventää ruokavaliota vähempi rasvaiseksi mutta et palata pullamössö ruokavalioon kuitenkaan. kasviksissa ja salaateissa on hyvä hiilareita ja kuituja,niitä kannattaa syödä perunan ja pastan sijasta aina,tai ainakin korvata suurin osa niillä. itse laihdutin atkinsin dieetillä 20kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Anzkuli:
Ootko kokeillu sitä partajugua? Eli semmonen kilon sankko turkkilaista jogurttia jossa on rasvaa 10%. Siihen kun laitat vadelmia sekaan, niin ei tuu kauheesti hiilareita. Mie söin aamupalaks usein tuota jugua.

Joillakin maitotuotteet saattaa hidastaa painonpudotusta. Itse olen sellaisesta hyvä esimerkki. Herkkuna syön kuitenkin partista ja marjoja :) Aamupala on monesti 2 paistettua kananmunaa + juustoa + leikkelettä ja vihanneksia.

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
sun pitää syödä alle 20g kahdenviikon ajan mikäli ketoosia halajat. sitä voi jatkaa yli kaksviikkoa. salaattia syöt vain muutaman kupillisen päivässä,ei muuta hiilaripitoista. lihaa,munaa ja juustoja muuten. itse söin kasviksia(keitettyjä) lihankanssa hieman.

onhan se rasvapitoinen,mutta se toimii.

Miten sun vatsa toimii ilman kasviksia??? Mulla tulee varmaan liikaa hiilareita kasviksista, mutta vatsa jumii jos ei saa tarpeeksi kasviksia ja kuituja. Alle 30 grammassa hiilarit jokatapauksessa, eli en ketoosissa mutta käsittääkseni alakarppi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mulla ei karppaus tehoa. :'( Se olisi NIIN mun juttu, mutta ei niin ei! Nyt 5 viikkoa takana ja -3 kiloa. Nämä 3 kiloa lähti jo ekan 2 viikon aikana! :(

Minulla putoaa 0,5kg viikossa mikä on ihan maksimimäärä rasvanpoltossa.Eli ei kannata hätääntyä.Alussa putoaa nipeammin koska nestettä poistuu.

onhan se rasvapitoinen,mutta se toimii.

Miten sun vatsa toimii ilman kasviksia??? Mulla tulee varmaan liikaa hiilareita kasviksista, mutta vatsa jumii jos ei saa tarpeeksi kasviksia ja kuituja. Alle 30 grammassa hiilarit jokatapauksessa, eli en ketoosissa mutta käsittääkseni alakarppi.

sehän on yleistä tällä dieetillä. kyllä se siitä rupee toimiin. yks konsti on sekoittaa pellavansiemeniä veteen ja juoda se. aluksi on tarkkaa että ne hiilarit on alle 20g vrk,mikäli ketoosiin haluaa päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mulla ei karppaus tehoa. :'( Se olisi NIIN mun juttu, mutta ei niin ei! Nyt 5 viikkoa takana ja -3 kiloa. Nämä 3 kiloa lähti jo ekan 2 viikon aikana! :(

Minulla putoaa 0,5kg viikossa mikä on ihan maksimimäärä rasvanpoltossa.Eli ei kannata hätääntyä.Alussa putoaa nipeammin koska nestettä poistuu.

Joo mutta siis mulla ei ole pudonnut nyt kolmeen viikkoon grammaakaan! Pikemminkin välillä oli jo puoli kiloa alempana paino, nyt noussut takaisin.

Joo mutta siis mulla ei ole pudonnut nyt kolmeen viikkoon grammaakaan! Pikemminkin välillä oli jo puoli kiloa alempana paino, nyt noussut takaisin.

Vaihtelee minullakin parikin kiloa pienen ajan sisällä.Varsinkin jos ottaa viiniä/siideriä viikonloppuna niin turpoaa parikin kiloa alkuviikkoon mutta loppuviikolla ollaan taas matalammalla.

sehän on yleistä tällä dieetillä. kyllä se siitä rupee toimiin. yks konsti on sekoittaa pellavansiemeniä veteen ja juoda se. aluksi on tarkkaa että ne hiilarit on alle 20g vrk,mikäli ketoosiin haluaa päästä.

Vatsan toimimattomuusko yleistä karppaajilla? Kyllä minulla on kokemuksen ja karppaus.infon lueskelun myötä ihan eri kuva karppaajien vatsan toiminasta.

Ketoosissakin pystyy syömää kasviksia suositellut puoli kiloa päivässä, kun valitsee kasvikset oikein.

Älä luovuta. Kyllä se ajan kanssa tehiaa, kun se nyt jo tuntuu niin oikealta. Ja jos olo on muuten hyvä, niin laihdutus on sivuseikka.

Tiedätkö, mulla sama juttu. En kylläkään ole edes ylipainoinen mutta kuitenkin hieman olisi pudotettavaa että pääsisin omaan hyvänolon painoon.
Eli ekan 2 viikon aikana tippui se n.3kg ja sen jälkeen ei mitään. Oikea ruokavalio kyllä on, mutta ei putoa ollenkaan paino enää ja 1,5kk olen tällä ruokavaliolla ollut :(

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Älä luovuta. Kyllä se ajan kanssa tehiaa, kun se nyt jo tuntuu niin oikealta. Ja jos olo on muuten hyvä, niin laihdutus on sivuseikka.

Mulle se ei kyllä ole mikään sivuseikka vaan pääasia ja jos ei karppaamalla paino putoa, niin sitten kokeilaan jotain muuta. Olo on kyllä hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:

Mulle se ei kyllä ole mikään sivuseikka vaan pääasia ja jos ei karppaamalla paino putoa, niin sitten kokeilaan jotain muuta. Olo on kyllä hyvä.

Jos olet Sanna vielä linjoilla, niin annapa esimerkki päivän syömisistäsi? Ja syötkö 3 kertaa päivässä vai useammin?

Sama ongelma täälläkin. Paino putosi heti aloittaessa 2 kg ja siihen on jymähtänyt. Välillä vatsa edelleen turpoaa, mutta päälisin puolin on hyvä olo. Ilmavaivat on loppunut kokonaan. Kiloja sais tippua muutama. Painoindeksi on 25, joten 4-5 kg riittää. Onko jollakin tähän asiaan tietoa, mitä pitäisi tehdä. Laittakaa hyvät ihmiset ruokavalionne näytille.

Todennäköisesti liian vähän rasvaa, sitä ja proteiinia pitää saada todella runsaasti. Proteiinia varsinkin hormonitoiminnan takia ja rasvaa tulee helposti muuten välteltyä. Käytännössä mitä enemmän saat rasvaa atkins tms. dieetissä, sitä nopeammin laihdut. Tosin määrä kannattaa pitää hanskassa muiden terveystekijöiden takia.

Yhteistyössä