aloitin sitte tänään ihan ekan oman puutarhan :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nibbler
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nibbler

Aktiivinen jäsen
21.03.2007
17 292
1
36
olis sellanen zen-japanilais-suomalainen puutarha mielessä, eli lähinnä sammalta, kiveä ja pyöreitä puskia ja pensaita.
ostin tänään smaragdituijan, muutaman sellasen saniaisen näkösen mutta hienommalla nimellä ja sitte joitain sipuleita... niistä tulis valkosia kukkia.

talon vieressä on kivikaista jota mä inhoan niin sieltä nyysin kiviä jotka asettelin puun ympärille ja tungin hiekkaa väliin. pihassa oli jo joku kivikyhäelmä jossa on joku vesikasvi kasvanu ( vettä oo lähelläkään mutta hyvin näytti viihtyvän ). siihenki asettelin hienosti jotain kiviä. ajattelin ottaa pois kokonaan sen kivikaistan ja asetella ne uudestaan maahan terassi alueeksi, ja kasvattaa sammalta siihen väliin.

oisko joillain antaa hyviä vinkkejä?
ainaki pitäs saada vähän tietoa että kannattaako asetella ne kivet nyt jo, vai jätänkö kevääseen?
lisäks pihassa on kolme isohkoa puskaa, mutta ne on näköesteenä niin en haluis poiskaan laittaa. ne on niitä normi puskia joita on joka halvatun pihassa.kannattaako mun nyt leikata ne pyöreempään muotoon, vai keväällä?
kaikki vinkit on tervetulleita :D

Sammalesta saa tehtyä kaikkea kivaa ;)
Itse olen tehnyt puita,semmoisia tötteröitä ja sit semmosen pallon jossa on jalkana keppi..kransseja olen myös tehnyt,joulua ajatellen ;)

Näitä alkaa nyt olla jo vähän liikaakin pitäis keksiä missä vois myydä noita??!!

Ei ole vinkkejä, mutta mukavan homman olet keksinyt. Eikös kiinalaisen sanalaskun mukaan puutarhan hoito tekee onnelliseksi!?

Mä tykkäisin hoidella puutarhaa, mutta pelkään matoja ja sammakoita....

Yhteistyössä