Aloitin laihdutuskuurin. Apua kaipaisin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janica89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Janica89

Vieras
Juuh. Siispä päätin nyt vihdoinkni aloittaa laihdutus kuurin, mutta tuli mieleen minkälaista liikuntaa vosiin harrastaa? Siis kun pitäisi saada pohkeista, reisistä, käsistä ja etenkin masusta rasvoi poies. Oon kokeillu yhen kerran hölkkää ja se tuntu kivalta, mutta ku nolottaa kotona hölkätä koska se tuntuu oudolta. Perheen jäsenet tulevat töllistelemään. :ashamed: Onko muuten totta että pitäisi aluksi esim. kävellä 45minuuttii ja sitten vasta esim. hölkkäämään? Kouluterkalla kävin tänään ja kysyin että mikä on ihanne painoni? Terkka sanoi että tuo 54kg olisi mulle juuri passeli, painan VAIN 82.5kg niin tosi noloo! :ashamed: :ashamed: Ja poika ystävä painaa vaivaiset 67kg suunnilleen, hän suostui seurusteluun koska kysyin, ja hänkin sanoi että pitäskö mun pudottaa painoo tai jotaki? Noloo, noloo, noloo!!! Olkaa kilttejä ihmiset ja auttakaa minuu! T: Epätoivonen tyttö rukka....

Pyöräily tekee pohkeille ja reisille hyvää,ja ottaa se tietyis tilanteis mahaankin,esim.ylämäet,mulla ainakin ottaa mahasta ku oikein vetää itteensä tankoon päin ja puskee ylös :D
Ja reipas kävelyhän polttaa rasvaa ku rasvaa....

Kylmästi vain kaikki herkut pois; ei sipsiä, ei karkkia, ei limsaa, ei jäätelöä, tilalle porkkanoita, omenoita jne (ei kuitenkaan banaaneita tai pähkinöitä).
Pienennät kaikkia ruoka-annoksiasi mutta syöt kuitenkin kunnon lämpimän aterian, perunaa jne. etkä ala pelkästään jollekkin näkkärilinjalle.
Juo paljon vettä ja ala tehdä joka ilta vatsalihasliikkeitä, aluksi vaikka 30 per ilta ja pikkuhiljaa nostat määrää niin moneen sataan kuin haluat. Ne ei oikeesti vie paljon aikaa illasta, kun vaikka samalla katsot telkkaria, viistoista minuuttiakin tehokasta liikuntaa joka ilta jo auttaa. Tsemppiä! :)

Älä pidä itseäsi nälässä. Jos aterioiden välillä hiukoo, syö näkkäreitä, porkkanoita tai vaikka omenoita. Kun verensokeri laskee, sortuu helposti syömään jotain äkkimakeaa.

Jos kuitenkin sorrut syömään jotain rasvaista ja sokerista, niin älä lannistu. Anna itsellesi lupa herkutella vähän ja sitten taas jatkat tiukemmalla linjalla. Jos oikein tekee mieli suklaata, syö sitä pari palaa, niin että saat pahimman himon tyydytettyä. Ei siis koko levyä.

Liikunta on hyvä keino tukea laihdutusta mutta avainsana on ruokavalio, muista se.

Näillä nyt ja tuossa aiemmin antamilla ohjeilla olen itse laihtunut n.20kg :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2004 klo 10:58 äiti kirjoitti:
Älä pidä itseäsi nälässä. Jos aterioiden välillä hiukoo, syö näkkäreitä, porkkanoita tai vaikka omenoita. Kun verensokeri laskee, sortuu helposti syömään jotain äkkimakeaa.

Jos kuitenkin sorrut syömään jotain rasvaista ja sokerista, niin älä lannistu. Anna itsellesi lupa herkutella vähän ja sitten taas jatkat tiukemmalla linjalla. Jos oikein tekee mieli suklaata, syö sitä pari palaa, niin että saat pahimman himon tyydytettyä. Ei siis koko levyä.

Liikunta on hyvä keino tukea laihdutusta mutta avainsana on ruokavalio, muista se.

Näillä nyt ja tuossa aiemmin antamilla ohjeilla olen itse laihtunut n.20kg :)

No tuotapa täytyykin yrittää! :D Mulla on kyllä välillä nii että sorrun aika helposti herkutteluun. :p Nytki tossa mun vieressä Väri TV super mix-karkki pussi mutta ei paljo tee mieli. ;) No täytyy kuitenkin kokeilla jossakin vaiheessa. :D

JEE! :D Vihdoinkin onnistuin (ainakin aluks) saamaan kaks kiloo pois! Nyt olen sen 80.5kg! Ei kiinnostanu eilisestä illasta lähtien syödä yhtään mitään, ja käväsin tänään vaa'alla! :p Mikä tulos! Oon kyllä flunssassa joten ei paljo ruokaa tee mieli syödä ku ei haista ja maista yhtään mitää. :D

moi janica!
mä olen myös ylipainoinen ja todella kärsin siitä.mun mielestä painonvartijat ja niiden laihdutusmenetelmä on tehokas ja fiksu. ainut mutta ja miinus on se että se on kallista n. 10 euroo viikko.ei itelläni oo varaa ja en saa itestäni kiinni sen vertaa et laihtusin..aloitan ja retkahdan...minkä pituinen olet? 54 kiloa on aika vähän,luulen ettei sinun tarvitse laihtua niin paljon ollaksesi hyvännäköinen..toivon sinulle onnea ja tsemppiä!

Suosittelen sauvakävelyä,siinä lähtee kaikki sivumakkarat,kun reippaasti niitä nostelee ja siitä tulee himo.älä aloita hölkällä vaan eka viikon reipasta kävelyä,jos haluat juosta,niin ota vaan lyhyitä juoksuja ja kävelet sitten.sykemittari olis hyvä olla,että pystyt seuraamaan suoritustasi.moniahan nolottaa mennä sauvojen kanssa,mutta onko sillä väliä?pururadat on hyviä paikkoja.
nuorimpani oppi(2v)pyöräilee ja nyt vedetään lenkkiä,minä sauvoilla ja hän pyörällä.ja hyvin menee ja makkarat saa kyytiä!onnea matkaan,on iloisempi mieli ja voi sitten hyvällä omatunnolla ottaa lasin viiniä syysiltana. B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2004 klo 20:12 hetty kirjoitti:
moi janica!
mä olen myös ylipainoinen ja todella kärsin siitä.mun mielestä painonvartijat ja niiden laihdutusmenetelmä on tehokas ja fiksu. ainut mutta ja miinus on se että se on kallista n. 10 euroo viikko.ei itelläni oo varaa ja en saa itestäni kiinni sen vertaa et laihtusin..aloitan ja retkahdan...minkä pituinen olet? 54 kiloa on aika vähän,luulen ettei sinun tarvitse laihtua niin paljon ollaksesi hyvännäköinen..toivon sinulle onnea ja tsemppiä!
painonvartijoilla on myös kirjekurssi,paketti maksaa noin 50?,mutta siinä on ruokaohjeita ja pistevihko,mistä näet paljonko saat syödä,kiloihisi nähden ja montako pistettä menee jostakin ruoasta.Hyvä!!!

syö paljon proteiini pitoista ruokaa (esim. broileri, tonnikala, raejuustoa, maitorahkaa..) ja vältä hiilareita. Tottakai ihminen tarvitsee hiilihydraatteja, syö vaikka niitä max 100g/päivä. Ja muista juoda paljon vettä! rasvaa ei tarvitse välttää, koska ihminen tarvitsee sitä, mutta rajallisesti.

Yhteistyössä