Aloitin 3pv sitten Seronil 20mg-lääkityksen ja nyt minua....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sdfsdfsd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sdfsdfsd

Vieras
.... väsyttää ihan kamalasti vaan koko ajan...
Eilen nukuin klo 17-20 ja sitten taas 22-09.30

ja taas tuntuu että vois mennä nukkumaan...

tosin on tässä ollut vaihtelevasti tullut nukuttuakin, välillä nukun kuin tukki ja välillä taas huonommin ja heräilen usein ja ...

mulle aloitettiin masennukseen tuo lääke.

KOkemuksia?

Juu, on tuttu, kahteen kertaan käytin aikoinaan sen 3kk:n ajan. Ensimmäisellä kerralla menin iloiseksi, oikein pakotetun iloiseksi. En kyennyt ajattelemaan mitään negatiivista tai ylipäätään mielikuvituksellista vaan muutuin iloiseksi mutta aivottomaksi. Päätä särki kamalasta jos yritin olla jotain muuta. Toisella kerralla muutuin täysin tunnekylmäksi, sen jälkeen päätin että riittää.

[QUOTE="mercedes";25643953]Juu, on tuttu, kahteen kertaan käytin aikoinaan sen 3kk:n ajan. Ensimmäisellä kerralla menin iloiseksi, oikein pakotetun iloiseksi. En kyennyt ajattelemaan mitään negatiivista tai ylipäätään mielikuvituksellista vaan muutuin iloiseksi mutta aivottomaksi. Päätä särki kamalasta jos yritin olla jotain muuta. Toisella kerralla muutuin täysin tunnekylmäksi, sen jälkeen päätin että riittää.[/QUOTE]

Mulla ollun aiemmin vuonna 2009 Cipralex jonka lopetin liian aikaisin, vastoin lääkärin määräystä. Koin oloni hyväksi ja halusin päästä irti lääkityksestä ja lääkkeistä ylipäätään...

No, menikin sitten pari vuotta ihan hyvin mutta nyt syksystä lähtien kaikki vyörynyt päälle kahta kauheampana ja tällä kertaa masennus tuli synkempänä... tämä Seronil on nyt alussa 12kk ajan ja lääkäri vannotti olemaan lopettamatta kesken... lisäksi MTT - käyntejä. Sain nyt diagnoosiksi ihan "oikean" masennuksen koskapa se uusi ja mitään elimellistä vikaa ei löytynyt...

mua ihmetyttää miks sulle on alotettu seronil, jos kerta cipralex on aiemmin sopinu ja oot pystyny sitä syömäään ja ilmeisesti se on ollu tehokaskin sulle?
mutta viikko pari menee noissa alkuoireissa, sitten pitäis väsymyksen helpottaa.

mua ihmetyttää miks sulle on alotettu seronil, jos kerta cipralex on aiemmin sopinu ja oot pystyny sitä syömäään ja ilmeisesti se on ollu tehokaskin sulle?
mutta viikko pari menee noissa alkuoireissa, sitten pitäis väsymyksen helpottaa.

Seronil siksi koska masennukseeni liittyy ahmiminen ja olenkin lihonut kamalasti kun ahmin.. Seronil on siihen (myös) ahmimiseen sopivampi lääke.

Päivitystä :

nukuin myös eilen n. klo 15-18 välisen ajan ja lopun iltaa makasin sovalla. Väsymys on ylitsejyräävää. Yöunet kesti 22.30-9-00. Väsyttää edelleen.

Toivon todella että tämä on lääkityksen aloittamisen tuoma sivuoire joka menee pois kahden viikon kuluessa, niinkuin sivuoireet näissä lääkkeissä yleensä.

Lisäksi viime yönä näin aika omituisia unia, ihan kivoja mutta jotenkin kummallisia. Nyt en ole aivan varma sanoiko mieheni OIKEASTI eilen yhden asian vai tapahtuiko se unessa.

Sivuoireet kestää hetkisen, viikon tai kaks yleensä.

Sanotaanhan se siellä pakkausselosteessakin, vai mitä ;)

Unet oli kans alkuun aika jänniä, toisinaan oikein odotti jatkokertomusta kun päänsä tyynyyn painoi.....
Mulla ei ole kokemusta tuosta lääkkeestä, mutta aika yleistä ma lääkkeillä nuo väsymykset, unet tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25649118:
Sivuoireet kestää hetkisen, viikon tai kaks yleensä.

Sanotaanhan se siellä pakkausselosteessakin, vai mitä ;)

Unet oli kans alkuun aika jänniä, toisinaan oikein odotti jatkokertomusta kun päänsä tyynyyn painoi.....
Mulla ei ole kokemusta tuosta lääkkeestä, mutta aika yleistä ma lääkkeillä nuo väsymykset, unet tms.

Sanotaanhan se siellä kyllä...
Olen kyllä tottunut olemaan väsynyt mutta tämä on jotain ihan älytöntä!

Yhteistyössä