Aloitetaanko juurihoito jo ekalla käynnillä?(jos tarve)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

=(

Vieras
Eli huomiseksi sain ajan hammaslääkärille kun ollut muutaman päivän alahammas tosi kipeä ja lääkkeet ei ole tehonneet=(
Hampaassa näyttäs olevan iso reikä mutta syödessä/koskettaessa ei ole arka,muuten vaan särkee...että onkohan jo niin pahasti tulehtunut että tarviis juurihoitoa??=O
Aloitetaanko juurihoito heti huomisella käynnillä vai laittaakohan lääkäri väliaikaisen paikan ja antaa uuden ajan itse juurihoitoon(kun siinä kuulemma menee aikaa?)pelkään nimittäin hammaslääkärikäyntejä ja varsinkin tuota juurihoitoa...=(

Juurihoito ei paranna hammasta ja se on kuollut.
Juurihoito vain siirtää muutamalla vuodella eteenpäin sitä ikävää tosiasiaa, että se hammas joudutaan jokatapauksessa poistamaan muutaman vuoden sisällä :(
Kannattaa jo alkaa säästämään rahaa uuteen posliinihampaaseen sillä uusi tekohammas tulee huomattavasti halvemmaksi kuin juurihoito kymmenine käynteineen ja kipuineen.

Ei se välttämättä juuren asti ole edennyt. Mul itellä oli ihan valtava reikä hampaan juuressa ja se oli kipiä!! Ekalla kertaa siihen pistettiin lääkepaikka joka sit vaihdettiin seuraavalla kerralla tavalliseen. Hoitopaikan aikana seurailtiin et kipuileeko hammas ja pitkääkö tehä juurihoito. Ei tarvinnu. Paikkaus eikä juurihoito ole kamalia. Pyydät vaan kunnon puudutuksen. Ei siel hammaslääkäris ole muuta kamalaa kuin se puhdistusaineen haju.

Juurihoito ei nyt kymmeniä käyntejä vaadi, 3-4. Juurihoidettu hammas toki on kuollut, vaan omani sinnittelee ja toimii. Vaikka hoidosta on jo 10 vuotta :)

Ja juurihoito ei edes satu.

[QUOTE="totuus on";22717220]Juurihoito ei paranna hammasta ja se on kuollut.
Juurihoito vain siirtää muutamalla vuodella eteenpäin sitä ikävää tosiasiaa, että se hammas joudutaan jokatapauksessa poistamaan muutaman vuoden sisällä :(
Kannattaa jo alkaa säästämään rahaa uuteen posliinihampaaseen sillä uusi tekohammas tulee huomattavasti halvemmaksi kuin juurihoito kymmenine käynteineen ja kipuineen.[/QUOTE]

Jaa ei mul kyl ole poistettu hammasta ja juurihoidosta on aikaa 15 vuotta :D

kiitos kun vastasitte=)oon vaan niin paniikissa jo ajatuksestakin(poran äänet,hajut,neulat jne jne!!!)=Dja pelottaa kun aina ei oo mulla kovin hyvin ja helposti puudutus onnistunut=/
Mutta kohdattava onpi vaan pelkoni....=//

kiitos kun vastasitte=)oon vaan niin paniikissa jo ajatuksestakin(poran äänet,hajut,neulat jne jne!!!)=Dja pelottaa kun aina ei oo mulla kovin hyvin ja helposti puudutus onnistunut=/
Mutta kohdattava onpi vaan pelkoni....=//

Ei tarvi oikeesti pelätä! Mulle on tehty juurihoitoja, on vedetty viisurit pois, paikattu ihan normaalisti jne. Nykyään on niin kovat puudutteet, että sitä ei tunne mitään. Ja rohkeesti vaan pyydät sit lisää jos tuntuu, siltä et puudutetta ei oo tarpeeksi. Ja jos hampaassa on tulehdus niin ne voi ekalla kertaa vain määrätä antibiootit. Eikä koko operaatiossa yleensä mene puolta tuntia kauempaa ja suurin osa tuostakin ajasta vain odotetaan et puudute toimii ja sit et paikka kuivaa.

Yhteistyössä