Aloiinia on tosiaan aloe vera lehden kuoren ja sisälläolevan geelin välissä. Aloe vera juomia valmistetaan monella tavalla. Yksi on olla käyttämättä KOKO lehteä, jolloin mukaan tulee tuota aloiinia, vaan käytetään vain kuoren sisällä oleva geeli. Aloiinilla on voimakkaasti laksatiivinen vaikutus enkä itse ainakaan sellaista aloe juomaa käyttäisi, johon on käytetty koko lehti, vaikka tuosta juomasta olisikin suodatettu aloiini pois. Samalla kun todennäköisesti suodattuu niitä hyviäkin aineita pois, jotka aloesta tekevät niin hyvän. (Siinä on paljon eri ravintoaineitavaikkakin pienissä määrin ja tietenkin vettä niinkuin esimerkiksi kurkussa. Aloe vera on mehikasvi.) Eli kannattaa kyllä kysellä, miten aloe vera juoma on valmistettu eikä sortua ensimmäiseen vastaan tulevaan. Hyviä aloe juomia kyllä on olemassa ja niitä saa. Toki Suomesta saa hyviä kotimaisia marjoja, vihanneksia ja hedelmiä, mutta itse käytän myös aloe juomaa päivittäin pitääkseni vatsani, suolistoni kunnossa ja sitä kautta autan vastustuskykyäni luonnollisella tavalla. Lisäksi se auttaa kehon ph-suhteen, verensokerin ym. tasapainottamisessa. Käytän muutenkin mahdollisimman paljon luomua (tai bio-dynaamista) enkä koe aloe veran juomisen olevan mitenkään ristiriidassa sen kanssa. Olen käyttänyt yli vuoden (alkuvuodesta 2011) ja sinä aikana olen huomannut vatsani toimivan paremmin, kun ennen ja koska olin väsynyt pienen lapsen äiti, olen saanut lisää virkeyttä ja oloni on kohentunut kautta linjan vaikka mitään elimellisiä vaivoja minulla ei vielä oltu todettukaan. (Raskausaikana piti kyllä mittailla sokeriarvoja ja verenpainetta). Imetän yhä (lapseni on 2 v ja 3 kk) ja annan lapselleni aloe veraa ja hän ottaa sitä mielellään, tykkää myös marjoista (puolukatkin mnevät tuosta vaan). Hän on pysynyt terveenä, pieniä nuhia ja yskiä on ollut, muta ei mitään suurempaa.

Johtuuko sitten imetyksestä vai siitä että hoidan häntä vielä kotona vai mistä, tiedä häntä..

Olen tarkka sen suhteen, mitä ruokaa, juomaa lapselleni annan. Mieluummin annan pikkuhörpyn aloe veraa kuin jotain kaupan pillimehuja. Karkkeja ja muuta "makeita" olen vasta ihan viime aikoina sallinut vähän. Anoppi on muutamankin kerran maininnut mun tiukkuudesta makean suhteen.

(Mansikat ja muut luonnolliset "makeat" herkut ovat kokonaan toinen juttu). Lapseni ei ole allerginen eikä ole esim. korvatulheduskierteitä. Raskausaikanani en ottanut sikainfluenssarokotusta vaikka juuri pahimmillaan oli sen "hypetys"

enkä lapselleni ole ottanut kuin perusrokotukset, en mittän influenssa- tai rota-rokotuksia. Jos nyt vielä tulisin raskaaksi, jatkaisin kyllä aloe vera juoman käyttöä. Mutta jos et ole juomaa käyttänyt ennen raskautta, niin tee itse ratkaisu alatko sitä käyttää. Jos yhtään epäilet, kuuntele itseäsi. Olen itse kokenut vuonna 2009 keskenmenon ja tiedän, että kaikki mahdolliset syyt kävin mielessäni läpi, mitä tein väärin, kun keskenmeno tuli n. kuukauden raskauden jälkeen. Vaikka keskenmeno olisi todennäköisesti tullut joka tapauksessa riippumatta minun tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni. Siksi ei esim. mikään vastuullinen aloe vera tuotteita valmistava yhtiö, sen myyjistä puhumattakaan halua ottaa vastuulleen, sitä että joku esim. keskenmenosta syyttäisi aloe veraa, vaikka sillä ei osaa eikä arpaa siinä olisikaan.