Aloe vera-vauvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja For Ever
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

For Ever

Vieras
Aloin raskauden alkutaipaleella juomaan Foreverin aloe veraa.
Muilta av:n käyttäjiltä haluaisin nyt tiedustella: ovatko lapsesi harvinaisen terveitä ja elinvoimaisia, kun ovat saaneet allua jo kohdussa, sitten äidinmaidossa? :)

Aloe vera -uute saattaa aiheuttaa syöpää
.

Aloe vera -kasvi eli lääkealoe.

[Kuva: Wikimedia Commons / "3268zauber" / CC-lisenssi 3.0]

Aloe vera -uute saattaa aiheuttaa syöpää, väittää yhdysvaltaisen NTP-tutkimusohjelman (National Toxicology Program) puitteissa tehty selvitys (pdf-linkki). Asiasta uutisoi New Scientist.

Väite perustuu rottakokeisiin, joissa tulokset olivat dramaattiset. Testeissä 74 prosentille urosrotista ja 39 prosentille naarasrotista kehittyi joko hyvälaatuinen kasvain tai pahalaatuinen kasvain eli syöpä, kun niille juotettiin kahden vuoden ajan vedellä 70-kertaisesti laimennettua aloe-uutetta.

Keskimäärin rotista sairastui siis 56 prosenttia, kun taas vertailuryhmän rotat pysyivät terveinä. Lyhyemmissä testeissä (2 päivää ja 13 viikkoa) ei havaittu syöpää, mutta aloe-uute vaikutti kuitenkin rottien immuunijärjestelmään.

Tuloksista ei voida kuitenkaan tehdä vielä varmoja päätelmiä syöpävaarasta ihmisille. Tieto mahdollisesta syöpäriskistä huolestuttaa NTP:tä joka tapauksessa siinä määrin, että testejä aiotaan jatkaa ja laajentaa.

Tulevissa testeissä keskeisintä on sen yhdisteen löytäminen, joka aiheutti rotille syövän. Tällä hetkellä tärkein epäilty kemikaali on nimeltään aloiini A.

Hiirikokeissa syöpää ei havaittu, mutta New Scientistin mukaan rottien suoliston aineenvaihdunta vastaa paremmin ihmisen suolta kuin mitä hiiren suoli vastaa.

Ihmiset käyttävät aloe-uutteita luonnontuotteina sekä sisäisesti että ulkoisesti. Uute valmistetaan lääkeaaloe-nimisestä aavikkokasvista (latinaksi Aloe vera).

http://www.tekniikkatalous.fi/kemia/aloe+vera+uute+saattaa+aiheuttaa+syopaa/a611492

Testeissä 74 prosentille urosrotista ja 39 prosentille naarasrotista kehittyi joko hyvälaatuinen kasvain tai pahalaatuinen kasvain eli syöpä, kun niille juotettiin kahden vuoden ajan vedellä 70-kertaisesti laimennettua aloe-uutetta.

Voi ap :(
Tiedän että nämä alue myyjät hehkuttavat niistä muka terveysjutuista kuinka ne tekee hyvää. Mutta ei kaikkeen tarvi silmät sumeina uskoa. Tuossakin on puhtaasti se myynti mielessä että saadaan provikkaa.
Itse kokeilin tuota alue juomaa sen verran että maistoin yksillä kutsuilla,
ja seuraamuksena minun normaali ihoni vaati valtavaa rasvaamista, huulet aukesi ihan kunnolla jolloin oli jo pakko laittaa bebantheneakin huuliin.
Ikinä en voisi kuvitella juovani moista myrkkyä joka saa ihon täysin korpuksi.

Olen mä tuota ennenkin juonut, tosin vain kuukauden... silloin loppui vatsavaivat (ilmavaivat, toistuva löysä uloste, mahan epätavallisen normaali möyryäminen) ja yölliset heräilyt ja valvomiset loppuivat.
Ihme että noinkin lyhyellä kokeilulla oli niin hyvät tulokset. Tässähän on sama systeemi kuin esim. hierontahoidoissa: yksi kerta ei kesää tee eikä vielä välttämättä toinenkaan!

En halua syödä mitään teollisia vitamiinipillereitä yms, missä on juu ravinteita, mutta imeytyvätkö ne kun ovat niin käsiteltyjä ja keinotekoisia? Vaikea uskoa.

Allua enemmän huolissani olisin kosmetiikasta, kemikaaleista, joita monet meistä käyttää päivittäin. Aikamoisia myrkkyjä sitä imeytyy ihon läpi elimistöön jostain peruskäsivoiteestakin! Terveellistä? Ethylhexylglyserin ja phenoxyethanol kuulostaa tosi kivoilta. Voisihan nuo googlettaa, että mitä ovat suomeksi, mutta kuka jaksaa.

Entäs tupakka, ruokien lisäaineet, sähkölaitteista lähtevä säteily, liikenteen saasteet...varmaan yksi mehikasvi siinä joukossa ei ole se ratkaiseva.

Monissa aloe vera-tuotteissa on käytetty kaikenmaailman lisäaineita (ja sitä itse kasvia on siinä joku tuhannesosa). Jos tämmöiselle tuotteelle on allerginen, niin ajatteleva ihminen voisi vähän miettiä, että johtuuko se reaktio siitä tuhannesosasta aloeveraa vai jostain muusta tökötistä, joita niissä halpis-tuotteissa on.

Pst, ei kannata säikähtää aineiden monimutkaisia nimiä. Niillä on omat sääntönsä esim. lääkeaineilla miten se nimi johdetaan jotta jo nimestä voi päätellä mitä siinä on.

Eka pelkäämäsi aine on ihoa hoitava aine ja toinen kosmetiikassa käytetty säilöntäaine.

[QUOTE="harmaa";24096933]Ei sille Aloe veeralle ole KUKAAN allerginen mutta jollekin muulle aineosalle voi olla mitä niissä on.
Näin minulle selvennetty[/QUOTE]
WOW.

Ainoa asia maailmassa, jolle KUKAAN ei oo allerginen!!!

Miten KASVIN joku osa on allergiaa aiheuttava, ja joku toinen osa ei?

Juuret, lehdet.
No ehkä?
"Mä oon allerginen Aloe veran lehdille, mutta en Aloe veran juurille..."

Right.

• Tykkää
Reactions: ruttis
Voi hyvät ihmiset! Älkää nyt raskausaikana menkö aloittamaan mitään litkuja, minkä vaikutuksia ihmiseen ei ole kunnolla tutkittu, saati vaikutuksia sikiöön! Todella pelottavaa. Itse odotan kauhulla esim. mitä niistä lapsista vielä paljastuu, joiden äideille lykättiin raskausaikana sikainfluenssarokote. Nythän he ovat vasta parivuotiaita. Kun narkolepsiauutisia alkoi satelemaan, kiitin luojaani että minulle on suotu järki, joka sanoi että mitään ylimääräistä ei raskausaikana kannata kroppaan tunkea. Heti ekalla neuvolakäynnillä rv 8 terkka olisi minuunkin piikin lyönyt, kun silloin oli epidemian pelko persiissä. Aloe veraa voi täysin verrata rokotteisiin, kun puhutaan raskausajasta. Kukaan ei tiedä, miten se vaikuttaa, koska sitä ei ole tutkittu!

Foreverin edustajan mukaan raskausaikana ei suositella. Lapselle voi aloittaa yksivuotiaana. Itse en viitsi enää amerikkalaista litkua ostaa kovalla hinnalla, koska Suomesta saa terveellisiä luonnontuotteita ilmaiseksi kun vaan viitsii nähdä vaivaa.

Älkää nyt tosissaan tuollaisia litkuja juoko, verkostomarkkinoinnilla on ihan muut päämäärät , kuin teidän ja lastenne terveys :( muistaako kukaan vielä herbamare -maksavaurioita?

Itse syön ja lapsilleni syötän tuoretta ruokaa, sitä si kasva pulloissa. Paljon luomua ja kasviksia. Ihan kotimaista , lähiruokaa. Ei tarvita mitään eksoottisi aihmeitä etelä-amerikasta. Viisi lastani ovat terveita ja onnellisia, meillä sairastetaan harvoin. Ja ihan ilma mitään kalliita aloe-vera mehuja.

Jos joku tosissan juo noita litkuja, niin kertokaa mullekkin että miksi ihmeessä? Miksie tuoreet vihannekset ja hedelmät ei riitä? En tajua, että miksi pitää ostaa tollaisia epämääräisia ja kalliita litkuja. Samalla rahalla saa tosi laadukasta ja terveellistä ruokaa.

Ja toi että niitä vielä juotetaan lapsille tai käytetään raskausaikana! Ei ymmärrä!

Ja edustajissakin on eroja. Tuttavapiirissäni on foreverin edustaja, joka nimenomaan tyrkyttää mehuja odottajille, imettäville ja koko perheen nautittavaksi. Omille lapsilleenkin juottaa pullotolkulla. Minkäs sille voi, jos joku tuollaiseen hurahtaa. Itse laitan myös rahani mieluummin terveelliseen ruokaan.

[QUOTE="halloo";24096865]no, ei sitä vielä tiedä, tietäväiset ihmiset, kahvikin voi aiheuttaa syöpää.[/QUOTE]

No eikös raskausaikana ja imettäessä kehoitetakin välttämään kahvia... samoin kyllä pysyisin moisista luontaistuotteista erossa.

Myyjiä on vaikka minkälasia ja jokainen kait vastaa itse kehostaan mitä myrkkyä sinne laittaa.

Itse törmäsin todella agressiiviseen myyjään joka suuttui kuinka en suostunut ostamaan mehuja mutta muita tuotteita kyllä.
-etkö sinä välitä yhtään omasta terveydestäsi.

arvaa ostinko kyseiseltä myyjältä enään sitäkään vähää

Yhteistyössä